történelmi integrációi

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Advertisements

Tájékozódás a földi időben
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
A regionális szintek hierarchikus rendszere
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Nemzetgazdaságunk ágazati megoszlása a GDP%-ában
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Az új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) Dr. Aubert Antal.
A magyar-orosz gazdasági kapcsolatok helyzete és jövője
Reindusztrializáció Közép-Európában
MTA Regionális Kutatások Központja Az államhatárok hatása a városok fejlődésére a Kárpát-medencében Hardi Tamás tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Értelmezhető-e a Duna innovációs folyosóként? Kovács Péter PhD-hallgató Pécsi Tudományegyetem Földtudományok Doktori Iskola.
Magyar Regionális Tudományi Társaság III. vándorgyűlése Sopron, november 26. Dr. Kolber István Regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
MTA Regionális Kutatások Központja A Nyugat-Balkán kutatásának eredményei Hajdú Zoltán MTA RKK, Pécs
1 Az Európai Unió Strukturális és Regionális politikája Előadó: Tóth István.
Geopolitikai kihívások az Európai Unió külső határai mentén Nyíregyháza március 29. Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.) Tanszékvezető egyetemi tanár.
Az M49-es út északi és délkeleti továbbépítésének lehetősége és jelentősége Gazda László, elnök Észak Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 2007.március.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Progresszív klímaszabályozás
A Kárpát-medence a római korban
A magyar gazdaság növekedésének egyes területi vonatkozásai Dr. Tétényi Tamás, VÁTI kht. Növekedés Magyarországon: Helyzetkép és kilátások Budapest, 2005.
ÜDVÖZÖLJÜK a Térségi Konferencia résztvevőit november.
Erdély földrajza Tordai hasadék.
Európa térszerkezete.
Urbanizáció Kelet-Közép-Európában. A., Az I. világháború előtti időszak I. Általános jellemzők II. Belső különbségek 1. legfejlettebb térség 2. „közepesen”
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Tudományos és …együttműködés Magyarország – Szerbia
A városmegújítás, mint a helyi gazdaság hajtómotorja Határmenti régió fejlesztésének lehetőségei Június 24. Brunda Gusztáv, Inno-nivo Kft., Salgótarján.
Megújuló gazdaságpolitika, megújuló energiaforrások Matolcsy György Magyar Gazdaságfejlesztési Intézet (mgfi) Nagykanizsa, 2007.október.12.
Magyarország ipara Tegnap-ma-holnap.
Magyarország természeti kincsei
A Balkán térség az európai regionális politikában Rechnitzer János egyetemi tanár, intézetigazgató MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet 9022.
Magyarország.
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Regionális gazdaságtan
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Az iparpolitika fejlődési pályái a volt szocialista országokban Lux Gábor PhD hallgató PTE KTK Regionális Politika és Gazdaságtan Doktori Iskola.
ERDÉLY.
Európa regionális földrajza
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Magyarország Magyarország Közép-Európában az Alpok és a Kárpátok által határolt Kárpát-medencében fekszik. Sok országgal határos:Ausztriával Szlovákiával.
Az Észak-Balkán és a Kárpát-medence közös államhatárairól Hajdú Zoltán MTA RKK Pécs.
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
1 Regionális gazdaságtan 9. előadás A regionalizmus és regionális politika az Európai unióban.
DUNA-DRÁVA-SZÁVA EURORÉGIÓ DR. SÍKFŐI TAMÁS PBKIK.
A magyarországi K+F politika
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
Az urbanizáció (urbs, urbis)
A nagyvárosok, mint az európai térszerkezet kitüntetett pontjai
TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI HELYZETKÉP
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
FELDOLGOZÓIPAR HELYZETE ÉS SAJÁTOSSÁGAI A DÉL-DUNÁNTÚLON
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Készítette: Koleszár Gábor
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Velünk élő középkor Forrás:
4. SZERBIA FÖLDRAJZI FEKVÉSE.
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Előadás másolata:

történelmi integrációi A Kárpát-medence történelmi integrációi Matolcsy György Pécs, 2007. október Magyar Gazdaságfejlesztési Intézet /mgfi/

Milyen lesz a Kárpát-medence a 21. században? A Kárpát-medence kicsiben Európa… Európa helyreállítja természetes egységét, a Kárpát-medence is ezt teszi… A Kárpát-medence új motorjai: nagyvárosok, autópályák, befektetők, fogyasztók… A Kárpát-medence 21.századi integrációja új földrajzi struktúrában megy végbe…

Kárpát-medence: természetes egység, kicsiben EURÓPA…

A Kárpát-medence történelmi integrációi Természetes integráció 1867-ig Vasúti integráció 1867-1920 között Politikai dezintegráció 1920-1990 Globális EU integráció 1990 után

1.Természetes integráció 1867- ig Grafika: mgfi

2. Vasúti integráció 1867-1920 között Magyarország vasúthálózata 1857 - 1890 Grafika: mgfi

3. Politikai dezintegárció 1920-1990 között Grafika: mgfi

4. Globális és EU integráció 1990 után Forrás: mgfi

Új integráció belülről és kívülről Budapest és a magyar nagyvárosok belülről integrálnak A Kárpát-medence nem magyarországi nagyvárosai belülről integrálnak Az Európai Unió és a globális tér kívülről integrál Az integráció természetes egységei: övezetek, tengelyek, bumerángok, „halak”, gyűrűk, falak

Az 1- 2- 3 órás integráció Grafika: mgfi

Magyarország 10 belső integrációs övezete Közép-magyarországi gyűrű –csapágyvárosok Nyugat-magyarországi modernizációs vonal Duna-menti innovációs tengely Balaton-régió (Balatoni hal) – az okos tavak térsége Déli Duna csáp Duna-Tisza közi vállalkozói hátság – Kert-Magyarország Dél-magyarországi bumeráng Dél-keleti sárkány fejlődési zóna Észak-kelet-magyarországi fal Észak-kelet-magyarországi innovációs tengely Grafika: mgfi

1. Közép-magyarországi gyűrű –csapágyvárosok Forrás: mgfi

2.Nyugat-magyarországi modernizációs vonal 3. Duna-menti innovációs tengely 4. Balaton-régió (Balatoni hal) – az okos tavak térsége Forrás: mgfi

6. Duna-Tisza közi vállalkozói hátság – Kert-Magyarország 5. Déli Duna csáp 7. Dél-magyarországi bumeráng Forrás: mgfi

8. Dél-keleti sárkány fejlődési zóna 9. Észak-kelet-magyarországi fal 10. Észak-kelet-magyarországi innovációs tengely Forrás: mgfi

Magyarország térképészeti összefüggései és fejlődési tengelyei Forrás: mgfi

Hogyan megy, menjen végbe az integráció? gyógyturizmus K + F gyógyszeripar Kárpát- medence logisztika tudás-ipar autóipar bioenergia ízlés-iparok élelmiszer szolgáltatás Forrás: mgfi

A természet geometriái = Kárpát-medencei integrációk Grafika:mgfi