Java programozási nyelv Metódusok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Osztály leszármaztatás
Advertisements

1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Racionális számok számítógépi ábrázolása
LFüggvények Alkalmazott Informatikai Tanszék MŰSZAKI INFORMATIKA dr.Dudás László 20./0. lFüggvények deklarációja és prototípusa lA függvénydefiníció lHivatkozás.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Öröklődés 2..
JavaScript.
© Kozsik Tamás Beágyazott osztályok A blokkstrukturáltság támogatása –Eddig: egymásba ágyazható blokk utasítások Osztálydefiníciók is egymásba.
Csala Péter ANDN #4. 2 Tartalom  C# - ban előre definiált típusok  Változók  Változókkal műveletek  Elágazás  Ciklus.
Bevezetés a Java programozásba
Bevezetés a Java programozásba
Osztályok Garbage collection.  általában minden osztálynak vannak adattagjai és/vagy metódusai ◦ adattagok megadása:  [láthatóság] [static] [final]
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 7. Gyakorlat Operator overloading.
Programozás II. 3. Gyakorlat C++ alapok.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
Követelmények Bevezetés a Javába Első java program írása Dokumentációk
Tömbök ismétlés Osztályok Java-ban Garbage collection
Függvények, mutatók Csernoch Mária.
Mutatók, tömbök, függvények
Programozás I. Horváth Ernő.
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
Java programozási nyelv 3. rész – Osztályok I.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/15 C++ programozási nyelv Gyakorlat hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
C# tagfüggvények.
C# tagfüggvények.
C++ Alapok, első óra Elemi típusok Vezérlési szerkezetek
© Kozsik Tamás Csomagok. © Kozsik Tamás A program tagolása Típusdefiníciók (osztályok, interfészek) Metódusok Blokk utasítások Csomagok.
Programozás I Függvények általános jellemzői
Ficsor Lajos Template-ek CPP8/ 1 Template-ek. Ficsor Lajos Template-ek CPP8/ 2 A template fogalma Kiindulási probléma: tetszőleges típusokon kellene ugyanolyan.
Programozási Nyelvek (C++) Gyakorlat Gyak 02.
HEFOP 3.3.1–P /1.01 Az OOP elve A programozási paradigma (vagy elv) a számítógépes programok tervezésének és programozásának módszerét jelenti.
Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:
Alprogramok deklarációja, definíciója és meghívása Páll Boglárka.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Javascript Microsoft által készített kiegészítése Statikus típusosság Nagy projektek Windows 8 fejlesztésénél WinRT egy részét ebben írták Nyílt forráskódú,
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
Java programozási nyelv Vezérlési szerkezetek
Java programozási nyelv Filekezelés
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv Stringek.
Java programozási nyelv Tömbök
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
Java programozási nyelv Adatbekérés konzolról
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 4. Gyakorlat Függvény paraméterek, dinamikus.
Programozás III KOLLEKCIÓK.
Objektum orientált programozás
A Visual Basic nyelvi elemei
Programozás III KOLLEKCIÓK.
Függvények a C nyelvben 1 Függvényeket a következő esetekben szokás írni: Ha ugyanazt a tevékenységet többször is el kell végeznünk ugyanolyan típusú,
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
Objektum orientált programozás 4. Mutatók, típusok és struktúrák Nagy Szilvia.
Függvények, mutatók Csernoch Mária. Függvények függvény definíciója az értelmezési tartomány tetszőleges eleméhez hozzárendel egy értéket –függvény helyettesítési.
Függvények, mutatók Csernoch Mária. Függvények függvény definíciója az értelmezési tartomány tetszőleges eleméhez hozzárendel egy értéket –függvény helyettesítési.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Osztályok, objektumok definiálása és alkalmazása. Saját.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Utasítás és blokk. Elágazás típusai, alkalmazása Kovács.
Krizsán Zoltán, iit C# osztályok 2 Adattagok  Osztály hatáskörben definiált változó.  Formája: [attribútum] [módosító] típus azonosító [=kezdő érték][,
a programegységek között
Programozási nyelvek típusossága.
Hernyák Zoltán Magasszintű Programozási Nyelvek I.
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Konverziós operátorok
Előadás másolata:

Java programozási nyelv Metódusok

Jogi rendelkezések A következőket teheted a művel: szabadon másolhatod, terjesztheted, bemutathatod és előadhatod a művet származékos műveket (feldolgozásokat) hozhatsz létre Az alábbi feltételekkel: Jelöld meg!. A szerző vagy a jogosult által meghatározott módon kell megjelölni a művet: Szerző és eredeti elérhetőség Ne add el!. Ezt a művet nem használhatod fel kereskedelmi célokra. Nevezd meg! - Ne add el! 2.5 Magyarország További információ a képre kattinva

Java metódusok A metódusok az objektumok eljárásai és függvényei Eljárás, melynek nem definiált a visszatérési típusa (void) A függvény értéket ad vissza, melynek típusa van. Meghívhatjuk eljárás formában is, ilyenkor a visszaadott érték a szemétbe kerül.

Metódus szintaxisa módosító visszatérési_típus metódus_neve (formális paraméter lista) { Metódus törzse }

Módosítók public; protected; private static A metódus láthatósága Csak egyiket használhatjuk static Osztálymetódus További módosítók is lehetségesek, azokkal nem foglalkozunk

Visszatérési típus void Primitív típus Objektum típus Semleges; ezt hasnáljuk, ha eljárást írunk Primitív típus Számok Logikai típus Karakter; string Egyéb primitív típusok Objektum típus

Formális paraméterlista A paraméterek nevét és típusát soroljuk fel A paraméter lista mindig kötelező, legfeljebb üres () Több paraméter esetén az elválasztó karakter a ,

Paraméterek átadása A paraméternek kötelező típust megadni A paraméter a hívásakor kap értéket A paraméter a metódusra nézve lokális A Java csak értékszerinti paraméterátadást ismer!

Visszatérés metódusból Eljárás esetén az utasítás blokk vége jelzi a metódus végét Függvény esetében kötelező egy értékadás, ahol a függvény értékét határozzuk meg return visszatérési_érték; Figyeljünk arra, hogy mindenképpen legyen return, és arra is, hogy rákerüljön a vezérlés

Minta eljárásra public class sorok { public static void main(String argumentumlista[]){ sor(5,'x'); sor(8,'w'); } static void sor(int darab,char c){ for (int i=1; i<=darab; i++) System.out.print(c); System.out.println();

Minta függvényre public class szamok { public static void main(String argumentumlista[]){ System.out.println(szamtani(5,9)); System.out.println(mertani(5,9)); } static double szamtani(double a, double c){ double ertek=(a+c)/2; return ertek; static double mertani(double a, double c){ double ertek=Math.sqrt(a*c);

Rekurzió public class rekurzio { public static void main(String argumentumlista[]){ int tag=10; System.out.println("A Fibonacci sorozat "+tag+". tagja:"+Fibonacci(tag)); } static long Fibonacci(int n){ if (n == 0 || n == 1) return n; else return Fibonacci (n-1) + Fibonacci (n-2);

Feladat Készítsünk Java programot amely a másodfokú egyenletet oldja meg függvény segítségével. A függvény a diszkriminánst adja vissza! Készítsünk Java programot amelyben metódusokat használunk a következő feladat megoldására: kérj be a billentyűzetről két valós számot. Ezek egy-egy gömb sugarai. Írassuk ki a két gömb térfogatának különbségét. (a nagyobból a kisebbet vonjuk ki)

Vége