XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyszerű oszthatósági problémák
Advertisements

19. modul A kör és részei.
KELETKEZÉSE HÁROMSZÖG OLDALAI HÁROMSZÖGEK TÍPUSAI OLDALAIK SZERINT
2005. október 7..
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Pitagorasz tétel A háromszög ismeretlen oldalának, területének és kerületének kiszámítása (gyakorlás)
Természetes számok 0, 1, 2, 3, ..., 24, 25, ..., 1231, 1232, ..., n, ...  = {0, 1, 2, 3, ..., n,...} a természetes számok halmaza Műveletek: összeadás.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A háromszög elemi geometriája és a terület
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
2005. november 11..

Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Osztó, többszörös Osztó: azokat a számokat, amelyekkel egy B szám osztható, az B szám osztóinak nevezzük. Minden számnak legalább két osztója van, 1 és.
A feladatokat az április 28-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
2006. április 21. Melyik az aznégyjegyű szám, melyre Telefonos feladat.
A feladatokat az április 14-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
A feladatokat az április 21-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
Halmazok, halmazműveletek
Poliéderek térfogata 3. modul.
Bizonyítások Harmath Zsolt.
Sokszögek modul Pitagórasz Hippokratész Sztoikheia Thalész Euklidesz
Matematika: Számelmélet
Statisztika Érettségi feladatok
TRIGONOMETRIA Érettségi feladatok
Műszaki ábrázolás alapjai
Deltoid.
Négyszögek fogalma.
Háromszögek felosztása
Általános iskola 5. osztály
KINEMATIKAI FELADATOK
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Logikai szita Baráth Kornél.
Szögek és háromszögek.
Pitagorasz tétele.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
1. feladat Egy 16 m oldalú szabályos háromszög alakú füves rét kerületén valamely csúcsból kiindulva méterenként elültettünk egy répát. Aztán kikötöttük.
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
Telefonos feladat A-ból B-n keresztül C-be utaztunk egyenletes sebességgel. Indulás után 10 perccel megtettük az AB távolság harmadát. B után 24 km-rel.
Telefonos feladat Egy háromjegyű szám elé írtunk egy hármast, majd az eredeti háromjegyű szám mögé írtunk egy hármast. A kapott két négyjegyű szám különbsége.
A háromszög elemi geometriája és a terület
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Geometriai transzformációk
Geometria feladatok megoldásokkal
4 Négyzet probléma Készen vagy? B A
Transzformációk egymás után alkalmazása ismétlés
Megyei Matematika verseny
2006. január 20. Telefonos feladat Néhány (2-nél több) dobókockát feldobtunk és véletlenül minden kockával ugyanazt a prím- számot dobtuk. A dobott számok.
Szögek, háromszögek, négyszögek és egyéb sokszögek, kör és részei.
Számtani és mértani közép
és a Venn-Euler diagrammok
Geometriai számítások
Sokszögek fogalma és felosztásuk
A konvex sokszögek kerülete és területe
XIX. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
ISMÉTLÉS A LOGOBAN.
Érintőnégyszögek
Kúpszerű testek.
Logika.
Miket tanultunk eddig? Háromszögek egybevágóságának négy alapesete - ez egyben a háromszög meg-szerkeszthetőségének négy alapesete Háromszög belső és külső.
Geometria 9. évfolyam Ismétlés.
ELEMI GEOMETRIAI ISMERETEK
OK Könnyű Közepes K nehéz
Előadás másolata:

XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny III. kategória feladatainak megoldása

1. feladat Három különböző prímszám szorzata 610. Mennyi e számok közül a legnagyobb és a legkisebb összege?     D

3. feladat Egy háromszög belső szögeinek arány 5:6:7. Mekkora a háromszög legnagyobb belső szöge?       C

5. feladat Egy bádogos egy kocka alakú, felül nyitott, 64 literes tartályt készít. Hány m2 bádogra van ehhez szükség?       B

7. feladat Egy 6 cm oldalú négyzetbe kört írunk. A kör kerülete nagyobb, mint A) 19 cm, B) 18 cm, C) 23 cm, D) 20 cm, E) 21 cm 6 cm       B

9. feladat       A

11. feladat Egy derékszögű háromszög egyik befogója 11 cm, területe 11 cm2. Mekkora a két befogó összege?             C

12. feladat Egy körmérkőzéses asztalitenisz bajnokságon tízen vettek részt. Hány mérkőzés volt a bajnokság végéig összesen, ha mindenki mindenkivel pontosan egyszer játszott?   B

13. feladat Az alábbi kifejezések között hány olyan van, amelynek az értéke egyenlő 5-tel?           E

16. feladat 20 liter 90%-os málnaszörpünk van. 10 liter vizet hozzáöntünk. Hány %-os lett így az oldatunk?     C

E 17. feladat Konvex sokszög külső szögeinek összege 360°. Hány oldalú az a szabályos sokszög, amelynek egyik külső szöge 36°? Konvex sokszög külső szögeinek összege 360°.   E

19. feladat Mivel egyenlő a következő szorzat értéke?     E

21. FELADAT Az ábrán látható négyzet az oldalakkal párhuzamos vonalakkal két négyzetre és két téglalapra bontottuk az alábbi módon. Mekkora az eredeti négyzet területe? 24 cm2 3 cm   8 cm 64 cm2 8 cm C

B 22. feladat angolt 24, németet 18 diák tanul A N 24-y 12 12 y 18-y 6 Egy 30-as létszámú osztályban kétféle nyelvet oktatnak, angolt és németet. A tanulók 80%-a angolt, 60%-a németet tanul. Az osztály tanulóinak hány százaléka tanulja mindkét nyelvet, ha mindenki tanul legalább egy nyelvet? angolt 24, németet 18 diák tanul A N   24-y 12 12 y   18-y 6   24 18 B

23. feladat Hány megoldása van a pozitív egész számok körében az alábbi egyenlőtlenségnek?         E

24. feladat Egy 5cm oldalú rombusz hosszabbik átlója 8cm. Mekkora a területe?   5 cm 5 cm 4 cm   x   5 cm 5 cm A

25. feladat Egy osztálynak 50-nél kevesebb tanulója van. Akár kettesével, akár hármasával, akár ötösével állnak sorba a diákok, az utolsó sorban mindig 1 tanuló marad. Hány diák jár ebbe az osztályba? ha 1-gyel kevesebb tanuló lenne, a létszám osztható lenne 2-vel, 3-mal, 5-tel     D

DACDB CBDAC CBEDD CEAEC CBEAD Köszönöm a figyelmet