A CSÖRSZ-ÁROK (KISÁROK) ÉS A KISKÖREI TURISZTIKA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kattintással tovább léphetsz!
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Ügyvezető igazgató, RHK Kft.
Készítette: Albert Krisztina
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
Tósokberénd a szürke- és vörösiszapkárosult falu,
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Fotók egy mexikói narkóvezér házából, miután letartóztatták.
Mini felderítő repülőgép készítése SolidWorks-szel
A hosszúság mérése.
Fizika tanár szakos hallgatóknak
Műveletek logaritmussal
Koordináta transzformációk
Koordináta transzformációk
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Hazánk tájai: Alföld.
Térelemek Kőszegi Irén KÁROLYI MIHÁLY FŐVÁROSI GYAKORLÓ KÉTTANNYELVŰ KÖZGAZDASÁGISZAKKÖZÉPISKOLA
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
Műszaki ábrázolás alapjai
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
A HOLD A Hold a Földhöz legközelebb eső égi test, mely a Föld körül km.-nyi közepes távolságban 27 nap 7 ó. 43 p. 11,5 mp. alatt kering.
8.1 Az OMM felbomlása és következményei
Egyeskő.
Petőfi Sándor Élete és műve.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
Változó földfelszín.
A középkori világ 7 csodája
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
EU II..
szakmérnök hallgatók számára
Exponenciális egyenletek
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Kirándulás, Apáthy-szikla – Árpád kilátó - Hüvösvölgy
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
IV. Terjeszkedés 2..
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A rómaiak nyomában.
A halottak feltámadása és az utolsó ítélet
Magyarország természeti kincsei
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
7. Én lelkem, mire csüggedsz el? Mit kesergesz ennyire? :/: Bízzál Istenben s nem hágy el, Kiben örvendek végre. Ki nekem szemlátomást Nyújt kedves szabadulást,
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Magyarország.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Uraim és hölgyeim, itt az új 2011-es Pirelli Naptár A naptár első része a nők naptára, míg a második rész a férfiaké.
A termelés költségei.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mérések MA-DAQ műszerrel 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Mikroökonómia gyakorlat
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Baltikum.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
Magyarország Magyarország Közép-Európában az Alpok és a Kárpátok által határolt Kárpát-medencében fekszik. Sok országgal határos:Ausztriával Szlovákiával.
A termelés költségei.
Előadás másolata:

A CSÖRSZ-ÁROK (KISÁROK) ÉS A KISKÖREI TURISZTIKA Mészáros Milán Kisköre, 2014. március 21.

A CSÖRSZ-ÁROK (KISÁROK) ÉS A KISKÖREI TURISZTIKA - A Csörsz-árok a legmonumentálisabb Kárpát-medencei építmény, közel 1260 km hosszú - Ókori sánc-árok rendszer, ami végighúzódik Magyarország területén - A Dunakanyar vidékéről indul ki, és végighalad az Alföld északi részén - Majd délre fordul és az országhatáron kilépve éri el az Al-Dunát - A Duna-Tisza közi szakaszt, ahol három sánc fut párhuzamosan, Csörsz-ároknak, - A Tiszántúlit, --ahol 2—4 sánc halad párhuzamosan- Ördög-ároknak nevezi a népnyelv. - A negyedik -Magyarországon kívül- Románia területén fut. - Az előbbi osztás tovább bontható: a Duna-Tiszaközi Kisárokra és Csörsz-árokra, a Tiszántúli bánátira és Berettyó-, Körös-menti Ördög-árokra. - Egy másik felosztás a Tiszántúli sáncokat legbelső, belső, és külső szakaszra osztja.

A CSÖRSZ-ÁROK (KISÁROK) ÉS A KISKÖREI TURISZTIKA - A sánc nem minden helyen követhető nyomon egyértelműen, egyes szakaszok megsemmisültek, betemették, beszántották, így csak fúrásokkal, kartográfiai módszerekkel, légi vagy műhold-felvételekkel lehet következtetni a nyomvonalra. Összességében elmondható: a Kínai Nagyfalhoz mérhető épít-ményrendszerről van szó. - Az árok mélysége 2–5 m, az árok szélessége 5–8 m, a körbekerített terület nagysága 60-65,000. km2, a megmozgatott föld mennyisége: 10 millió m3. Stb. - Az árok a 4. század utolsó évtizedéig a rómaiak előretolt védelmi vonala (limes Sarmatiae) volt, és a népvándorlás miatt betörő barbár népek támadásai ellen védte a Római Birodalmat.

- Tájanként több elnevezése ismert: Ördög árka, Avarárok, Ördögárok, Ördögborozda, Csörsz-árok, Rasponné útja, Ördögszántás, Kakasborázda. - Az árkot 1067-ben említi először oklevél. Az 1600. évig maradványai jól láthatóak voltak, a 19. században ipari méretekben megindult talajrendezések nyomán azonban mára már csak kis szakaszai ismerhetők fel világosan. - Helyének pontos meghatározásában nagy segítséget nyújt a légirégészet. A nyomvonal kikerülte a laza, homokos talajú területeket (ahol hamar betemetődhetett volna), ahol pedig vizes, ingoványos területre fut, ott építésekor valószínűleg a maitól eltérőek voltak a terepviszonyok. - A Dunától a Tiszáig tartó délebbi árok a Transaquincum nyomvonal: Dunakeszi, Fót, Mogyoród, Kerepes, Gödöllő, Isaszeg, Valkó, Vácszentlászló, Tura, Zsámbok, Boldog, Jászfényszaru, Pusztamonostor, Jászágó, Jászberény, Jászdózsa, Jászjákóhalma, Jászapáti, Jászivány, Pély, Tarnaszentmiklós, Kisköre.

A SPOT 5 MŰHOLD FELVÉTELE A CSÖRSZ-ÁROKRÓL

AZ ANTONINUS ÁROK ANGLIA ÉS SKÓCIA HATÁRÁN

AZ ANTONINUS ÁROK ANGLIA ÉS SKÓCIA HATÁRÁN

TAUNUSSTEIN LIMES WACHTURM

TAUNUSSTEIN LIMES WACHTURM

A Kisárok a Szent Vendel szobor előtt 100 m-re keresztezi a Pélyre vezető utat és a Hanyi csatornát.

A Csörsz-árok helyreállított szakasza a Debrecen melletti Fancsikánál

A Csörsz-árok helyreállított szakasza a Debrecen melletti Fancsikánál

A Csörsz-árok helyreállított szakasza a Debrecen melletti Fancsikánál

A Csörsz-árok helyreállított szakasza a Debrecen melletti Fancsikánál

Kiskörén pedig –ha már ott található a Tisza, a Tisza-tó, és a különböző főcsator-nák, beleértve a Hanyi csatornát is, akkor- a Csörsz/Kis-árok rekonstrukciójánál lehetne a “vizes”-megoldást is választani; őrtornyokkal. A turizmus érdekében pedig utakat, kerékpárutakat, valamint turista útvonalakat lehetne építeni Kiskörétől . Stb. (A távolság mindössze 4 km.)

Kiskörén pedig –ha már ott található a Tisza, a Tisza-tó, és a különböző főcsatornák, beleértve a Hanyit is, akkor- a Csörsz/Kis-árok rekonstrukciójánál lehetne a “vizes”-megoldást is választani; őrtornyokkal. A turizmus érdekében pedig utakat, kerékpárutakat, valamint turista útvonalakat lehetne építeni Kiskörétől . Stb. (A távolság mindössze 4 km.)

Kiskörén pedig –ha már ott található a Tisza, a Tisza-tó, és a különböző főcsatornák, beleértve a Hanyit is, akkor- a Csörsz/Kis-árok rekonstrukciójánál lehetne a “vizes” és nemvizes-megoldást is választani; eredeti római őrtornyokkal. A turizmus fellendítése érdekében pedig utakat, kerékpárutakat, valamint turista útvonalakat lehetne építeni Kiskörétől . Stb. (A távolság mindössze 4 km.) Például EU-s, valamint hazai pályázati pénzekből. Komolyabb pályázati pénzek elnyerése esetén korabeli római őrtornyokat is lehetne építeni.