Ábrahám Károlyné, szül. Varga Erzsébet,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Winnie the pooh & friends
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Teljes néven:Babits Mihály László Ákos
Nagy László tanári öröksége Kazincbarcikán
A buddhizmus szerepe a modern tudatkutatásban
Selyem Melinda Mercédesz
Saint Elizabeth of Hungary. Questions - Kérdések 1.When was she Born? – Mikor született? 2.In which present day European country was she brought up? –
1 KÖZÖSSÉG AZ ÚJ TESTAMENTUMBAN Romans 12:10 figyelem egymásra, gyengédség, tisztelet, szolgálatkészség, buzgóság, empátia, az Úr szolgálataRomans 12:10.
Bodó Zalán – MFKI Félvezető Kutatás MTA MFA, 2005 december.
Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma
Kliensoldali Programozás
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que no hay Cielo, es fácil si lo intentas Képzeld el, hogy nincs menyország, menni fog, ha.
Nemes Nagy Ágnes Született Budapesten január 3-án, ugyanitt halt meg augusztus 23-án.
Élete IttSzületett -Élt-ésHalt A Líceum homlokzata A Líceum tornaterme 1939-ben a Baár–Madas Református Leánylíceumban kitüntetéssel érettségizett.
Nemes Nagy Ágnes.
Nemes Nagy Ágnes.
Kommunikáció az egyetemen
House of the Rising Sun There is a house in New Orleans They call the Rising Sun And it's been the ruin of many a poor boy And God I know I'm one A.
What is Carol doing? Where is she? What season is it? Where is the dog? How many tulips are in the pot? What did Carol do once she woke up? What colour.
Arany János, a titoknok 27/C.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
Rajczy Mária Mechtilda
Téma- és kutatásbeszámoló Máté Zsolt. Önéletrajz harmadéves történelem-informatika-orosz BA Született és tanult Pécsett Témavezető: Prof. Dr. Fischer.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
CSAPODY VERA március 29. – Budapest, november 6. "Az én hivatásom, hogy másoljam le a természet szépségeit. Mindegyiket, amennyire csak lehetséges."
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
Kultúra a török hódoltság korában
Nagyné Horváth Emília.
Továbbítás kattintással Pánsíp (Georghe Zamfir & Dana Dragomir) El tudnál aludni éjszaka anélkül, hogy ne gondolkoznál el azon, hogy a ház a helyén lesz-e,
Szerző: Kostyalik Marcell 9.c
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Horthy Miklós.
Csak olvasd el… Angol szöveg, magyar fordítással.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Winnie the pooh & friends
Indiai tanmese az elefántról …. “The Blind Men and the Elephant", by John Godfrey Saxe ( ). It was six men.
Az üzleti az valóban üzleti? Teaching Business English ELC, Brighton, Egyesült Királyság A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek.
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
TREASUREHUNT project made by: Márton Demény, Kata Nagy, Kolos Ruszthi, Áron Erős and Tamara Balogh Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma.
Simonyi Károly Élete Bognár Beáta 11.D. Tartalom Életrajz Családja Díjai Könyvei Források.
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
Operációs rendszerek 2 Bátfai Norbert Debreceni Egyetem Informatikai Kar (DE IK), Információ Technológia.
CSONGOR ÉS TÜNDE Sík Ferenc rendezése alapján A NEMZETI SZÍNHÁZ ● A● A Nemzeti Színházat először gróf Széchenyi István álmodta meg a Duna partjára. Pompázatos.
Nagy magyar tudósok Neumann János ( ) „Neumann észjárását ismerve néha eltűnődöm, hogy nem egy magasabb rendű faj egyik képviselőjével állok-e.
Ady Endre Élete Szerelmi Élete Költészete. Születési helye Egy szatmári faluban, Érmindszenten, elszegényedett nemesi családban született.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
NPK Ember és természet szakmai tagozat
Arany János.
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Intézmények minősítése és tanulságok - példák az Egyesült Királyságból
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
a hét verse Bob Dylan pentz annamária
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Polymer Theory Why are we looking at polymer theory?
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
Az interdiszciplináris oktatás felé
Az interdiszciplináris oktatás felé
Gimnáziumi statisztika
IMAGINE John Lennon.
Microsoft eszközpályázat
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

Ábrahám Károlyné, szül. Varga Erzsébet, Apáczai Csere János díjas pedagógus, Érdemes tankönyvíró

1930-ban született, Debrecenben.

Örzse a képen 4 éves. 8 éves, amikor édesapja meghal.

14 éves, amikor menekülniük kell Budapestre, majd visszatérnek Debrecenbe, ahol üresen hagyott házukat részben elfoglalják.

1947-ben a Dóczy Református Leánygimnáziumban érettségizik.

Ugyanebben az évben a Kossuth Lajos Tudományegyetem angol-német szakos hallgatója lesz, közben ő tartja el a családot, mert édesanyjától - mint osztályidegentől - megvonják a nyugdíját.

Az angol szakot megszüntetik, ezért kötelezően át kell mennie orosz szakra. Az orosz tanszéken tanársegéd lesz, közben elvégzi az újraindított angol szakot és a magyart.

1957-ben házasságot köt Ábrahám Károllyal és Budapestre költöznek 1957-ben házasságot köt Ábrahám Károllyal és Budapestre költöznek. Az Újvidék téri iskolában tanít.

1960-ban megszületik Péter, 1962-ben Erzsébet.

1963-tól 1979-ig az István Gimnázium tanára.

Illy Judit, matematika-fizika szakos tanár (érettségi éve 1973) visszaemlékezése „Őszintén mondhatom, hogy életem meghatározó négy évét töltöttem el az István Gimnáziumban 1969-től 1973-ig. Kémia-fizika tagozatú osztályba jártam. Az első két évben Ábrahám Károlyné volt az osztályfőnökünk, aki angol és orosz nyelvet tanított nekünk.

Igazi "tyúkanyó" típusú osztályfőnök volt Igazi "tyúkanyó" típusú osztályfőnök volt. Minden gondunkat, bajunkat a szívén viselte, problémás helyzetekben maximálisan kiállt mellettünk.”

1979-től a Fővárosi Pedagógiai Intézet vezető szaktanácsadója.

A nyelvi laboratóriumok bevezetése kapcsán Sass Elemér interjút készít Vele a televízióban.

1993-tól óraadó a Pázmány Péter Egyetemen, 2005-től a Károli Gáspár Református Egyetemen, s emellett sok más feladatot teljesít.

1999-ben Apáczai Csere János díjban részesül.

Március 9-én, vasárnap a Baross Téri Református Egyházközség istentiszteletén vesz részt és jelzi, hogy nem tud majd jönni a csütörtöki bibliaórára, mert Szlovéniába megy, konferenciára. Valóban nem jött, de az Úr máshova hívta. Aznap reggel, amikor indulnia kellett volna, érkezett a szomorú hír.

I think the most important thing that will remain with me about Erzsi is that she never gave up being a learner herself. Yes, she had an amazing career as a teacher, teacher trainer, lecturer, author and all round ELT guru, but the most startling thing about her was her enthusiasm for learning. We did an introduction to testing course together sometime at the end of the 1990s. Erzsi was the most enthusiastic participant and wanted to know the ins and outs of validity, reliability and all the statistics in between. I suppose that we all thought Erzsi would go on forever. I can't begin to imagine how many students' and teachers' lives she had an impact on. She will be sadly missed by many, many people. Douglas Allan, Saudi Arabia

Cheers Örzse and thanks for everything, you are an example to us all!