2006.03.30LKG és a KIT, 20061 LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
Pályaválasztás 2014/15.
LKG, KIT, Moodle KIT érdekel(het) a Moodle? (Alkalmazási kényszerek és lehetőségek a középiskolai gyakorlatban) Bánhegyesi Zoltán Leövey.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Az IKT szerepe a mai közoktatásban
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Az IKT-metria mérőeszköz
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
LKG és a KIT, LKG és a KIT (az SDT-monitor ürügyén) Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE a Leöveyben november – október Bánhegyesi Zoltán, Leövey.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
LKG & ENIS A Leövey Klára Gimnázium az Innovatív Iskolahálózatban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
LKG, SDT, Moodle A LKG kalandjai az SDT-vel és Moodle-val Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetensek lettünk? június 27..
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Az eLEMÉR iskolai önértékelő keretrendszer kipróbálásának tapasztalatai a Leövey Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Informatikai eszközök a tanórán
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán

LKG és a KIT, Amiről szó lesz… KIT – kell ez nekünk? Adottságok, lehetőségek Múlt, jelen, jövő Konkrétan… (SOK – sok) Néhány apróság (talán…)

LKG és a KIT, Kell ez nekünk? Számítógép + hálózat: jött, látott, győzött kommunikáció, információszerzés, munkavégzés eszköze e-levelezés, információgyűjtés, csoportmunka, távmunka, távoktatás, stb.  digitális írástudás  digitális analfabétizmus ↕ diákjaink életesélyei

LKG és a KIT, Lehetőségek, adottságok „Vas” Iskola: ~ 18 M Ft, géptermek, tantermek, hálózat, inf. rendszer, „kütyük” Otthon: 98%-os számítógép-, 72%-os internet-ellátottság !!! (  ??? ) Tudás Diák : hozza (?!), + alapozó informatika LKG-ban kezdő évfolyamokon Tanár: min. 50% alapfokú ismeret Tartalom egyre több oktatási célú érhető el (pl. SDT) Az eszközöket (tárgyakat, tudást) használni kell – nem informatika órán is!

LKG és a KIT, A LKG az ENIS tagja E uropean N etwork of I nnovative S chools (Európai Innovatív Iskolahálózat) részt vesz nemzetközi és hazai projektekben folyamatosan fejleszti a KIT integrálását és alkalmazását megosztja tapasztalatait, együttműködik más iskolákkal az iskola honlapját rendszeresen frissíti, beleértve a projekteket, tevékenységeket és a virtuális tanulási környezet minőségét 4-8 pedagógus részvételével alkotó műhelyt állít fel a projektek koordinálására gyakorló terepet biztosít tanárképzési és tanár-továbbképzési programok számára diákokból álló tanulócsoportokat hoz létre a programok kipróbálására

LKG és a KIT, Múlt, … CELEBRATE /03, digitális tananyagok fejlesztése biológia, fizika, matematika: 10 tananyag CELEBRATE /04, tananyagok kipróbálása, fejlesztése 4 tanár, 8 tantárgy, 80 tanóra, 200 diák, 85 tananyag kipróbálása, 9 fejlesztése, 6 adaptálása SDT /05, Sulinet Digitális Tudásbázis tesztelése 5 tanár, 5 tantárgy, 50 tanóra, 160 diák (+ SCALE, ZORKA, „Földmérés”, „Parlagfű”, …)

LKG és a KIT, Tapasztalatok + diákok kedve, lelkesedése, érdeklődése; + gyakorlat a KIT értelmes használatában; + idegen nyelv gyakorlása; + mélyebb, sokszínűbb tananyagismeret; – sok előkészítő munka; – szoftverek működési hiányosságai; – némely anyag speciális szoftverigénye; + diákok rugalmassága; segítőkészsége;  + tanárok kedve, lelkesedése, érdeklődése

LKG és a KIT, Jelen – SDT 2. „Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban” 1. év : 6 kiválasztott iskola fejlesztése mentorok és tréningek segítségével, iskolafejlesztési szemlélettel 2. év : az iskolák műhelyekké fejlesztése, e műhelymunka támogatása; közhasznú kézikönyv létrehozása 3. év : tanácsadás, főként a kézikönyv használatában, ped. intézetekkel együttműködve

LKG és a KIT, SDT 2. – jelenlegi teendők Tanáronként 10 előre megtervezett, tanmenetbe illesztett SDT óra Keretrendszer-használat („ Moodle ”) Tanári kutatási napló Műhelymunka Az iskolán belül (óralátogatás is) A mentorral (óralátogatás is) Az iskolák között (óralátogatás is) Moodle oktatási keretrendszer: tartalomkezelő rendszer ( C ontent M anagement S ystem) tanulásmenedzsment rendszer ( L earning M anagement S ystem)

LKG és a KIT, Jövő (most!) – „HEFOP ” „A kompetencia-alapú oktatás kiterjesztése a LKG-ban” 1. félév (2005/06, 2. félév!?): felkészülés, 8 tanár továbbképzése dokumentumok elkészítése, tájékoztatás, eszközbeszerzés 2. félév: implementációs tevékenység megkezdése, belső továbbképzések, 3. félév: tapasztalatok elemzése, megismertetése, zárókonferencia, kiadvány 4. félév: pedagógusok felkészítése, tevékenység kiterjesztése új osztályokra