LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán
LKG és a KIT, Amiről szó lesz… KIT – kell ez nekünk? Adottságok, lehetőségek Múlt, jelen, jövő Konkrétan… (SOK – sok) Néhány apróság (talán…)
LKG és a KIT, Kell ez nekünk? Számítógép + hálózat: jött, látott, győzött kommunikáció, információszerzés, munkavégzés eszköze e-levelezés, információgyűjtés, csoportmunka, távmunka, távoktatás, stb. digitális írástudás digitális analfabétizmus ↕ diákjaink életesélyei
LKG és a KIT, Lehetőségek, adottságok „Vas” Iskola: ~ 18 M Ft, géptermek, tantermek, hálózat, inf. rendszer, „kütyük” Otthon: 98%-os számítógép-, 72%-os internet-ellátottság !!! ( ??? ) Tudás Diák : hozza (?!), + alapozó informatika LKG-ban kezdő évfolyamokon Tanár: min. 50% alapfokú ismeret Tartalom egyre több oktatási célú érhető el (pl. SDT) Az eszközöket (tárgyakat, tudást) használni kell – nem informatika órán is!
LKG és a KIT, A LKG az ENIS tagja E uropean N etwork of I nnovative S chools (Európai Innovatív Iskolahálózat) részt vesz nemzetközi és hazai projektekben folyamatosan fejleszti a KIT integrálását és alkalmazását megosztja tapasztalatait, együttműködik más iskolákkal az iskola honlapját rendszeresen frissíti, beleértve a projekteket, tevékenységeket és a virtuális tanulási környezet minőségét 4-8 pedagógus részvételével alkotó műhelyt állít fel a projektek koordinálására gyakorló terepet biztosít tanárképzési és tanár-továbbképzési programok számára diákokból álló tanulócsoportokat hoz létre a programok kipróbálására
LKG és a KIT, Múlt, … CELEBRATE /03, digitális tananyagok fejlesztése biológia, fizika, matematika: 10 tananyag CELEBRATE /04, tananyagok kipróbálása, fejlesztése 4 tanár, 8 tantárgy, 80 tanóra, 200 diák, 85 tananyag kipróbálása, 9 fejlesztése, 6 adaptálása SDT /05, Sulinet Digitális Tudásbázis tesztelése 5 tanár, 5 tantárgy, 50 tanóra, 160 diák (+ SCALE, ZORKA, „Földmérés”, „Parlagfű”, …)
LKG és a KIT, Tapasztalatok + diákok kedve, lelkesedése, érdeklődése; + gyakorlat a KIT értelmes használatában; + idegen nyelv gyakorlása; + mélyebb, sokszínűbb tananyagismeret; – sok előkészítő munka; – szoftverek működési hiányosságai; – némely anyag speciális szoftverigénye; + diákok rugalmassága; segítőkészsége; + tanárok kedve, lelkesedése, érdeklődése
LKG és a KIT, Jelen – SDT 2. „Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban” 1. év : 6 kiválasztott iskola fejlesztése mentorok és tréningek segítségével, iskolafejlesztési szemlélettel 2. év : az iskolák műhelyekké fejlesztése, e műhelymunka támogatása; közhasznú kézikönyv létrehozása 3. év : tanácsadás, főként a kézikönyv használatában, ped. intézetekkel együttműködve
LKG és a KIT, SDT 2. – jelenlegi teendők Tanáronként 10 előre megtervezett, tanmenetbe illesztett SDT óra Keretrendszer-használat („ Moodle ”) Tanári kutatási napló Műhelymunka Az iskolán belül (óralátogatás is) A mentorral (óralátogatás is) Az iskolák között (óralátogatás is) Moodle oktatási keretrendszer: tartalomkezelő rendszer ( C ontent M anagement S ystem) tanulásmenedzsment rendszer ( L earning M anagement S ystem)
LKG és a KIT, Jövő (most!) – „HEFOP ” „A kompetencia-alapú oktatás kiterjesztése a LKG-ban” 1. félév (2005/06, 2. félév!?): felkészülés, 8 tanár továbbképzése dokumentumok elkészítése, tájékoztatás, eszközbeszerzés 2. félév: implementációs tevékenység megkezdése, belső továbbképzések, 3. félév: tapasztalatok elemzése, megismertetése, zárókonferencia, kiadvány 4. félév: pedagógusok felkészítése, tevékenység kiterjesztése új osztályokra