Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények reagálásai???

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
szerepe a köznevelésben
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Információs nap szeptember 8..
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Integráció és inklúzió
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
„Együtt, eredményesen”
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Közoktatási alapismeretek
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények reagálásai??? EGYMI EGYESÜLET Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények reagálásai??? Radicsné Szerencsés Terézia egyesületi elnök 2012. Szeptember 13, Balatonvilágos

EGYMI Egyesület tagjai Az Országos EGYMI Egyesület tagjai Alapításának éve: 2007

EGYMI egyesület célja (2/1) Általános célok: ENSZ Fogyatékossággal élő Személyek jogairól szóló Egyezménye – ENSZ konvenció. Fogyatékossággal élő gyerekek, felnőttek számára a másokéval egyenlő jog biztosítása. Jöjjön létre olyan együttműködési hálózat az EGYMI-k között, amely által a sajátos nevelési igényű tanulók esélyei nőnek környezetükben. A törvényi szabályozások egységes értelmezése. Szakmai súlyát, kompetenciáját felhasználva az oktatáspolitika kedvező irányú befolyásolása. PL: utazó tanári hálózat nem jelent meg a KIR rendszerben. Az intézmények funkció váltásának segítése, minőségi intézmények létrejötte.

EGYMI egyesület célja (2/2) Konkrét célok: Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények (továbbiakban EGYMI-k) szakmai munkájának összefogása. Az inklúzív társadalmi, iskolai környezetre való hatása: szemléletalakítás, szemléletformálás. Információs, egyeztető kapcsolatok kialakítása mindazon állami, szakmai, társadalmi, önkormányzati szervvel, melyek tevékenysége hatással van a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjára, az EGYMI- k működésére. Az inklúzió szakmai támogatásához, eszközök fejlesztése. A műhelymunkák működtetésével a horizontális tanulás megjelenése. Szakmai kompetenciák erősítése az inklúzív pedagógia megvalósítása érdekében (mérés, eszközfejlesztés).

Az EGYMI Országos Egyesület jógyakorlat térképe

Pódium beszélgetés Téma: Hogyan tovább EGYMI-k? moderátor: Kőpatakiné Mészáros Mária Résztvevők: Nagy Gyöngyi Mária, szakmai tanácsadó, NEFMI Kapcsáné Németi Júlia, szakmai vezető EDUCATIO Kft Dr Papp Gabriella, főiskolai tanár, ELTE Bárczi Gusztáv Főiskolai Kar Benczéné Csorba Margit, igazgató, Bárczi Gusztáv EGYMI, Kaposvár Locsmándi Alajos, igazgató, Prizma EGYMI, Budapest Radicsné Szerencsés Terézia, igazgató, EGYMI,Kiskőrös és az EGYMI Egyesület elnöke  

A fenntartói jogok gyakorlása? Emberi Erőforrás Minisztérium Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Oktatási Hivatal MIK KORMÁNYHIVATAL működtetés „Üzemeltetési” Főoszt. Oktatási Főoszt. Oktatási Főosztály szakmai irányítás iskola iskola iskola ellenőrzés iskola iskola iskola iskola iskola

A fenntartói jogok gyakorlása? Emberii Erőforrás Minisztérium Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Oktatási Hivatal Országos Intézményfenntartó Központ KORMÁNYHIVATAL Járási Tankerület Oktatási Főosztály Járási hivatala Megyeközponti Tankerület Szakszolgálat TISZK iskola iskola iskola Szakmai szolgálat iskola iskola iskola iskola iskola

Fejlesztési és Kommunikációs Osztály 5 fő ELNÖK 1 fő Gazdasági elnökhelyettes 2 fő Belső ellenőrzés 2 fő Titkárság, Koordinációs és Minőségirányítási Főosztály 8 fő Köznevelés-igazgatási Főigazgatóság 2 fő Üzemeltetési és Gazdálkodási Főosztály 2 fő Szakképzés-szervezési Főigazgatóság 2 fő Jogi és Humánpolitikai Főosztály 2 fő Informatikai Főosztály 2 fő Fejlesztési és Kommunikációs Osztály 5 fő Ellenőrzési Osztály 5 fő 2 fő Humánpolitikai Osztály 6 fő Jogi Osztály 6 fő Inf. Üzemel-tetési Osztály 5 fő Nyil-ván tartási Osz-tály 6 fő Területi Szervezé-si Osztály 20 fő Szak-szolgá-lati Osztály 5 fő Szakmai szol-gáltatási Osztály 5 fő Szervezé-si és Módszer-tani Osztály 8 fő 10 fő Tervezési/ kapacitás- koordinációs Osztály 6 fő 5 fő Pályázati és Közbe-szerzési Osztály 5 fő Intéz-mény-működ-tetési, Üzemel-tetési és Vagyon-gazdál-kodási Osztály 10 fő Pénz-ügyi- szám-viteli Osztály 10 fő Költség-vetés- tervezési Osztály 5 fő Megyeközponti Tankerületek (19+1 fővárosi szakképzési igazgatóság) (megyeszékhely megyei jogú városai) (főosztály kb.30 fővel) (köznevelési, szakszolgálati. szakmai szolgáltatási,szakképzési és kollégiumi fenntartói és működtetési feladatokra) Tankerületek (175) (osztályok kb. 11 fővel) (az általános iskolák, az alapfokú műv.oktatás, a gyógypedagógiai intézmények, tiszta profilú gimnáziumok fenntartói feladatai megszervezésére, s működtetési feladatokra)

Megyeközponti tankerület 19 megyeközponti tankerület többféle feladatot lát el. (további 1 a fővárosban a szakképzés, szakszolgálat, gyógypedagógiai hálózat irányítása, szakmai szolgáltatás feladatát végezné osztályként). Feladatai: a) általános iskolai, gimnáziumi, alapfokú művészetoktatási és kollégiumi feladatok b) pedagógiai szakszolgálati feladatok c) pedagógiai szakmai szolgáltatási feladatok d) szakképzési feladatok e) üzemeltetési, működtetési feladatok.   Élén tankerületi igazgató főosztályvezetői besorolásban. Országosan a legkisebb ilyen tankerület: Szekszárd (12782 tanuló). Országosan a legnagyobb ilyen tankerület: Miskolc (47924 tanuló). A struktúra 3 területre osztható: 1. köznevelési osztály az igazgató irányítása alatt 2. szakképzési osztály az igazgatóhelyettes vezetésével 3. működtetési csoport. Hivatkozás: Környei László előadása, Mórahalom, 2012. aug. 28

5 Mrd Ft. Oktatási Hivatal + Educatio Kiemelt projekt TÁMOP 3.1.10 5 Mrd Ft. Oktatási Hivatal + Educatio Kiemelt projekt

Az átvételre kerülő intézmények felmérése Szempontrendszer megállapítása köznevelési alapfeladatok, finanszírozás, tanuló- és pedagóguslétszám, területi eloszlás, összevonások, körzethatárok, költséghatékonyság Módszertan és eszköz készítése a felméréshez szükséges központilag specifikált és tesztelt szoftvereszköz bevezetése a felméréshez szükséges humánerőforrás betanítása A szoros értelemben vett átvilágítás az átvételre kerülő konkrét intézmények szakmai-tanügyigazgatási leírása és jogi-pénzügyi átvilágítása Fenntartói / intézményi adatszolgáltatás

Újratervezés Elérendő célállapot meghatározása A jogszabályok szerinti kötelező feladat-ellátási szint biztosítása Optimális intézményszerkezet Megyei fejlesztési terv-ajánlás készítése a tankerületi központnak Eredményei: Az önkormányzati, az egyházi és a magánfenntartók szerepének meghatározása tankerületenként Költségvetés-tervező szoftver kifejlesztése, tesztelése, betanítása A fenntartó központok kialakítása.

SNI Nkt. 4.§ 23.pont Változik az elnevezés „sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.

II/1. Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények Nkt. 20.§ (9) – elsődleges feladata az SNI gyermekek többi tanulókkal való együttnevelésének, oktatásának segítése. Továbbiakban is elláthat pedagógiai szakszolgálati feladatokat, de erre a feladatra külön szervezeti és szakmai tekintetben önálló intézmény egységet kell létrehoznia. Pedagógiai-szakmai szolgáltatások ellátására való jogosultság nem jelenik meg az Nkt.-ben. Alapító okiratban nem jelenthető meg.

EGYMI Tanácsadást továbbra is nyújthat az intézmények pedagógusai, szülőknek, de ez nem azonos a pedagógiai szakmai szolgáltatással. Mind a fenntartó, mind az EGYMI, mind az EGYMI-vel kapcsolatban álló intézmnyek számára az egyértelmű feladatmegosztást meg kell határozni SZMSZ – tartalom, szervezeti forma és idő meghatározása.