Romhányi Balázs Költségvetési Felelősségi Intézet 2014. március 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
Advertisements

É RZELMEK ÉS PREFERENCIÁK Pártok félidőben– A Republikon Intézet konferenciája, április © 2012 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos'
A KORRUPCIÓ ÉS A MINDENNAPI ÉLET: A MAGYAR KÖZVÉLEMÉNY
Kamarai prezentáció sablon
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
2004-es gazdasági kilátások és veszélyek az EU belépés küszöbén
Ligeti Miklós A Transparency International Magyarország jogi igazgatója.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Mihálovits András Vezető szerkesztő
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Helyi beruházások a gazdasági visszaesés időszakában Péteri Gábor
Martin József Péter A Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.
Romhányi Balázs Költségvetési Felelősségi Intézet.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Romhányi Balázs Költségvetési Felelősségi Intézet ügyvezető igazgatója.
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat és az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány közötti években indított munkaerő-piaci programjairól, valamint.
MAKROGAZDASÁGI KILÁTÁSOK INFLÁCIÓS JELENTÉS december Virág Barnabás December 22.
Kell-e újraírni az eddigi forgatókönyveket? Eger, 46. közgazdász-vándorgyűlés Varga Mihály június 26.
A költségvetési politika a fenntartható növekedés szolgálatában
Mit kíván a külföldi befektető? Alacsony adót vagy költségvetési fegyelmet? Kormányzati hatékonyság és üzleti környezet: adalékok a növekedés intézményi.
A fiskális és monetáris politika követelményei a fenntartható növekedésben Járai Zsigmond közgazdász véleménye.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Döntések a magyar parlamentben 2. Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán 2012.
szakmérnök hallgatók számára
Munkaerőpiac - újraosztás Források: MNB, Index, Konvergencia Programok.
Monitoring, értékelés, ellenőrzés
Mi várható az EP-választáson? Mandátumbecslés: Európa és Magyarország Krekó Péter, igazgató, Political Capital Institute.
Pártok között botladozva az utolsó hetek lehetséges választói mozgásai Mérők Klubja, március 28. Előadó: Závecz Tibor.
Kevés- vagy sokpártrendszer Enyedi Zsolt (CEU). Pártrendszer-fragmentáció a választók szintjén.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Megbecsülést az idős embereknek! Adósságtörlesztés és méltányosság a nyugdíjemelésben 2002.
Figyelő Top 200 Üzleti etika és korrupció Alexa Noémi október 11.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
1 Merre tovább, magyar gazdaság? Versenyképesség és gazdaságpolitika Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem Egyedül nem megy? Gazdaságpolitikai.
KRIVANEK RENÁTA GRIFFSOFT.
Foglalkoztatáspolitika és makrogazdasági stabilitás Herczeg Attila Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium szeptember 8.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
2012. november 9. Új projekttámogatási módszerek a kormányzati informatikában Vályi-Nagy Vilmos.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
Társadalomszerkezet és gazdasági fejlődés Magyarországon Dr. Pogátsa Zoltán Nyugat-Magyarországi Egyetem.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
A gazdaságpolitika elméleti alapjai és gyakorlata.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
1 P iaci háttér - Új készségek és munkahelyek  Az Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT) szektor az egyik legígéretesebb és gazdaságilag.
Villanegyedek, lakótelepek, külvárosok: a évi választások eredményei Budapesten Ignácz Károly – Szabó Balázs Választások után – konferencia a Politikatörténeti.
Elektronikus számlázás jogi szabályozása, kontírozás dr. Kovács Ferenc APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási főosztály osztályvezető.
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Megszületett a megoldás
Előadás másolata:

Romhányi Balázs Költségvetési Felelősségi Intézet március 27.

» Alappályához képest, években » 2015-ben belépő intézkedések » Csak ha egyoldalúan megtehető » Makrogazdasági hatások azonos modellből » Egyenleghatás kormányzati szektor szinten » EU-s finanszírozási lehetőség nem számít » Értelmes kiegészítések az árazhatóság érdekében (pl. 20 százalék) » Nincs finanszírozási válság, nincs Paks

A foglalkoztatás és a beruházás választott súlyaránya 2/3 – 1/3

Költségvetéssel kapcsolatos alapelvek Kitűzött célok Megvalósítás intézkedései DK Együtt-PM Jobbik LMP Fidesz Költségvetéssel kapcsolatos alapelvek Kitűzött költségvetési célok Intézkedések DK Újra fel kell állítani a 2010-ig működő Költségvetési Tanácsot.” (19.o.) Együtt-PM Hitet tesz a független Költségvetési Tanács mellett (15-16.o.) A költségvetési hitelesség és felelősség a választási ígéreteknél kezdődik (48.o.) Alapelve, hogy minden intézkedésünk mögött forint-fillérre kiszámolt megvalósítási terv áll. (48.o.) Megújítjuk a költségvetési tervezést (14.o.) A közérdekű adatok kiadásáért indított pereket felgyorsítása, minősített adatok bíróság általi felülvizsgálata (17.o.) megalapozott költségvetés- alkotásról szóló részletes javaslatcsomagunk első és legfontosabb lépéseink egyike, garanciánk (48.o.) Visszaállítjuk a Költségvetési Tanácsot (18.o.) Programalapú költségvetési tervezés (18.o.) jogot biztosítunk a Költségvetési Tanácsnak arra, hogy felülvizsgálatra visszaadja az általa vitatott fenntarthatóságú intézkedést tartalmazó jogszabályt (18.o.) Fidesz Jobbik A Jobbik fő gazdaságpolitikai céljai között: átlátható és reális költségvetési tervezés ( o.) LMP MSZP Garanciát adunk a felelős és szakszerű költségvetési tervezésre (12.o.) Növeljük az állami költekezés átláthatóságát, szankcionálására erős, független szervezeteket állítunk fel (14.o.) Megújítjuk és teljes egészében átláthatóvá tesszük a költségvetési tervezést (53.o.) Helyreállítjuk a fékek és ellensúlyok rendszerét. Visszaadjuk a Költségvetési Tanács pártatlanságát (39.o.)

Ígéretárazó felület

» Köszönöm a figyelmet!