1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét 2005. november 07.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A külső környezet elemzése
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Péczeli Katalin előadása
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
AZ RTF MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TAPASZTALATAI Készítette: Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségdíjak.
A vidéki tér sikertényezői
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Controlling a gyakorlatban
Globális problémák.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Készítette: Szirmai István
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Minőségbiztosítási ismeretek
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
„Információvédelem menedzselése” LXVI. Szakmai Fórum Budapest, május 20. „Az idő lejárt” – hazai és nemzetközi átállási tapasztalatok az ISO/IEC.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
BERENCSI Vezetési Tanácsadó és Szolgáltató Iroda – avagy, a Rendszer- és Terméktanúsítás kapcsolata BERENCSI BENCE ügyvezető, tanácsadó TERMÉK-
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.

2 A jövő a múlt tapasztalatain alapuló előretekintéssel vázolható. 1. A múlt és a jelen tapasztalatai. 2. Előretekintés. Felépítés

3 Kik is vagyunk?  Alkalmazók:  vállalati, szervezeti (minőségirányítási) vezetők.  Ebből élők:  tanácsadók,  tanúsítók.  Felsőoktatásban dolgozó szakemberek.  Non profit szakmai szervezetek.

4 Megközelítés  Üzleti  Szakmai  Időszakok  A múlt – –  Az átmenet folyamatos, nem élesek a határok!  Előretekintés –2006-????

5 Tanácsadói piac Európában

6 Hazai tanácsadói piac Minőség piac Forrás: FEACO 2004

7 Időszakok   A kialakulás és növekedés –volt KGST országok sajátosságai, –ipar-szolgátatás-közszféra.  Karrierlehetőség.  ISO egyeduralom kialakulása.  A növekedés ára: –„IZZÓ” szakértők, –papírtigrisek, –képzés dömping minden szinten, –szakmai szervezetek számának növekedése, –Átvétel, adaptáció és hazai fejlesztés alig. Pozitívumok, és a lehetőségek elszalasztása!

8 ISO 9001 tanúsítványok száma a világon

9 Néhány adalék… IIASA-SHIBA díj, oklevél: : 120 szervezet, természetes személy. Pályázók számának becslése: 300 szervezet.

10 Időszakok   Az ISO megtorpanás.  Konszolidált piac kialakulása.  A növekedés árának megfizetése.  Új üzleti és szakmai utak – ösztönös? tudatos? - keresése: –Ágazati megközelítések – élelmiszeripar, mezőgazdaság, autóipar stb. –Integrált rendszerek. –Hazai fejlesztések és adaptálások megjelenése (COMENIUS, SZÖM, Regionális díjak, C2E, R4E stb.). –Regionális terjeszkedés. –Terméktanúsítás területén erősödés. –Non-profit szakmai szervezetek stratégia váltása.

11 Időszakok   A környezet változásainak realizálása – még válaszok nélkül! –Üzleti környezet Gyors és „nemes káosz” (Dee Hock). Információ Tömeg. Kockázatok (üzleti, IT, fogyasztóbiztonság). Vevői, fogyasztói elvárások növekedése. Erőforrások kimerülése. Társadalmi érzékenység növekedése. Kulturális és gazdasági határok közeledése. Szolgáltatási szektor méret növekedése. –Belső környezet Eltérő kultúrák. Változó motiváció

12 Előre tekintés  Mérés  termék folyamatszervezet  Lefedettség  termékellenőrzés  termékellenőrzés gyártás gyártást közvetlenül kiszolgáló folyamatok irányítási folyamatok egyéb kiszolgáló folyamatok  Befolyásoló  Befolyásoló tényezők beszerzés,beszerzés, karbantartás, fejlesztés, vevő kapcsolatok, értékestés, ember, stb.

13 Előre tekintés  Kulcspontok  IDŐ – Nem kell papírtigris! –Tudás – és technológiatranszfer!  EMBER ÉS SZERVEZET –Nem elég csak a folyamatokkal foglalkozni! – Kulturális hatások! –Tudás társadalom.  MÉRÉS –A valódi innováció – szervezeti, folyamat termék stb. - alapja. – Minden mérhető.  KÖRNYEZET –Erőforrás hiány, szennyezés többlet.

14 Az alkalmazkodás kulcsa a kultúra váltás  Holisztikus szervezet megközelítés.  Szervezeti képességek fejlesztése.  Humán erőforrások fejlesztése: –tudás, kompetencia. –attitűdök, értékek, szokások.  Vezetés fejlesztése.  Módszerek fejlesztése: –ismeret, –alkalmazás.

15 Előre tekintés – konvergencia hullám QM SM MM HM LM PM

16 Előre tekintés  ISO rendszerek további elmozdulása TQM irányba:  mérés és beavatkozás,  módszertani erősödés,  ágazati szabványok erősödése, –amennyiben nem lassít!  Díjak terjedése és szélesedése.  Mérhetőség felé haladás (Díjak, BSC, 6 szigma).  QM és HR közeledése minden terület felé.  Minden terület közeledése a stratégiai menedzsment felé. Áttörés várható az elkövetkező 2-5 évben.

17 Előre tekintés  Vállalati, szervezeti (minőségirányítási) vezetők:  Közelebb az üzlethez.  Mérés, elemzés, beavatkozás.  Tanulás.  Tanácsadók:  Szakmai fejlődés, holisztikus látásmód, az üzlet megértése.  Módszertani erősödés.  Gyors adaptáció és tudástranszfer.  Tanúsítók:  Új rendszer tanúsítási termék hiányában stagnálás, vagy szűkülés.  Felsőoktatásban dolgozó szakemberek:  Fejlesztés.  Holisztikus szemlélet átadása.  Non profit szakmai szervezetek:  Tudástranszfer erősítése.

18 Köszönöm figyelmüket!