1 3. Szoftver-ergon ó miai alapismeretek 3.0. Bevezetés a fejezethez 3.1. Az ember-számítógép interakció 3.2. Interakciós stílusok 3.3. A számítógépes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
Advertisements

Gyakorlati vizsga és szervezésének kérdései mindkét szinten
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Személyi számítógépek
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
I. Informatikai alapismeretek Dabas, november 18.
A projekt az Európai Unió támogatásával az Európai Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg BÁCSKIR TIOP / LAKITELEK Könyvtári.
Mai Számítógép Perifériák
OPERÁCIÓS RENDSZER. Az operációs rendszer egy olyan programozási rendszer, amely a számítógépes rendszerben a programok végrehajtását vezérli, így pl.
Nagy Gábor MF01-M2.
Algoritmizálás Göncziné Kapros Katalin humaninformatika.ektf.hu.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Központi feldolgozó egység (CPU)
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Számítógéppel segített minőségbiztosítás (SPC és SQC)
Nevelési módszerek.
Szeretet, türelem, tolerancia
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
A vírusokról.
Minta a beadandó feladathoz
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Hardvereszközök Hardvereszközök I.rész. Hardvereszközök CPU Memóri a Input Háttértárolók Outpu t A számítógép felépítési elve Neumann elvek: 1.Soros utasításvégrehajtás.
A számítógép felépítése
Operációs rendszerek. Az operációs rendszer a számítógépet működtető szoftver, amely a számítógép indulásakor azonnal betöltődik a számítógép memóriájába:
1 Összefoglalás. 2 A kurzus ? tárgya Szoftver-ergonómia (Bev. -) (Software Ergonomics) Használhatósági módszerek (Bev. -) (Usability Engineering)
Munkahelyi egészség és biztonság
Szoftverek. szoftver (software): A számítógép hardver elemeinek mûködtetését végzõ programok, a gép használatához szükséges szellemi termékek összessége.
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
A Gyulafehérvári Római Katolikus Hittudományi Főiskola informatikai felszereltsége Helyzetkép és célkitűzések Gyulafehérvár, november 10.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Az e-learning rendszer és szereplői
3. Szoftver-ergonómiai alapismeretek
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Bevezetés a Szoftver-ergonómiába1 3. Szoftver-ergonómiai alapismeretek 3.0. Bevezetés a fejezethez 3.1. Az ember-számítógép interakció 3.2. Interakciós.
A szoftver, szoftvertípusok
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
A ROM és a BIOS Készítette: Tóth Dominik. A ROM A ROM (Read Only Memory) egy olyan elektrotechnikai eszköz, amely csak olvasható memória. Fizikailag az.
European Computer Driving Licence
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
A számítógép felépítése
Marketing- és Reklámügyintéző – Számítástechnikai alapismeretek, fájlkezelés 1 AlapfogalmakAlapfogalmak Hardver, szoftver Bit, bájt.
Könyvtár a „Széchenyiben”. Könyvtárunk dokumentumai: hagyományos és elektronikus dokumentum. A könyvtárban több mint könyv található.
Software - Ismeretek Avagy mitől megy a Hardware.
A számítógép (computer)
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Marketing- és Reklámügyintéző – Számítástechnikai alapismeretek, fájlkezelés 1 A szoftverek Csoportosításuk, verziók.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Technológiai folyamatok tervezése I. 5. előadás
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
Azok az eszközök, amelyek szabad szemmel (általában) nem láthatóak a mindennapi használat során Prezentáció.
TÁMOP /1-2F Modern informatikai eszközök Állományok le- és feltöltése az interneten Papp Szabolcs 2009.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Számítógépes alapismeretek
Informatika (Bevezetés az informatikába)
Avagy mitől megy a Hardware
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Előadás másolata:

1 3. Szoftver-ergon ó miai alapismeretek 3.0. Bevezetés a fejezethez 3.1. Az ember-számítógép interakció 3.2. Interakciós stílusok 3.3. A számítógépes munkahely ergonómiája 3.4. Az Ember, a számítógép használója 3.5. A képekről

ESZI Ember-számítógép interakció; az Interakció Human-computer interaction (HCI) Computer-human interaction (CHI) Közvetlen kapcsolatunk a számítógéppel Térben, időben közvetlen; és közvetítés, közvetítők nélküli

Mi az ESZI? Az (ember-számítógép) interakció közvetlen, meghatározott célra irányuló, együttműködő kapcsolat az ember és a számítógép között. interakció: kölcsönös kapcsolat, cselekvés és egymásra hatás a párbeszéd ennek csak egyik eszköze.

Meghatározott célra irányul; nem kávéházi fecsegés A konkrét cél (elvont-) jellege különféle munkahelyzeteket teremthet:

különféle munkahelyzetek  problémamegoldás (például CAD),  tallózás a világhálón,  folyamatirányítás,  információ lekérdezés,  tranzakció,  iratgépelés vagy szerkesztés,  programozás,  tanulás, játék, stb.  Másként jellemezhető a csoportos interakció munkahelyzet is.

Az interaktív ember-gép rendszer Az (ember-számítógép) interakció egy sajátos ember-gép rendszer jellemző „működési módja”

Interakció és belső műveletek A partnerek „működése”: kapcsolati tevékenység és belső műveletek. Az ember: beszél valakivel és közben gondolkozik. egy program kapcsolati, input-output részei és belső műveletei.