Az információrendszerek kialakulása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ERM QUEST PROGRAMJA – GYORS ENERGIA MEGTAKARÍTÁSI LEHETŐSÉGEK TECHNIKA ÉS EMBERI TÉNYEZŐKÖN KERESZTÜL Cross-Boda Borbála ERM, vezető tanácsadó március.
Advertisements

Hardver alapok I. 10. osztály.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
I. Informatikai alapismeretek Dabas, november 18.
A tervezés mint menedzsment funkció
Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Management és controlling információk külső szolgáltatótól Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Vállalatfinanszírozás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Operációs rendszerek 1. Takács Béla
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
Bevezetés a gépi tanulásba február 16.. Mesterséges Intelligencia „A számítógépes tudományok egy ága, amely az intelligens viselkedés automatizálásával.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
Könyvtári teljesítménymérés
Egészségügyi intézmények kontrollingja Kórházi kontrolling Fekete Daniel, Szőke Kristóf, Zila László 2006.
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Szoftvertechnológia Bevezetés.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A HEM kialakulása és fejlődése
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Termelésmenedzsment Production Management
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Ne féljünk az ERP-től !. A kitartás és az önfejűség között az a különbség, hogy az egyik többnyire erős szándékból fakad, míg a másik erőtlenségből...
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
MGV Zrt. – „Több mint egy bank”
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
1 Számítógépek felépítése 13. előadás Dr. Istenes Zoltán ELTE-TTK.
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
Az energetikai szakreferensi tevékenység előnyei
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
Hálózati struktúrák, jogosultságok
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Innováció-menedzsment a könyvtárban
ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK
Előadás másolata:

Az információrendszerek kialakulása Az információrendszerek fejlődése az információtechnológia fejlődésének tükrében

Bevezető Információ - vagyontárgy, erőforrás A szervezet folyamatainak fontos eleme Az IT drámai gyorsasággal fejlődik Tudunk telefonálni - kommunikálni is?

A fejlődés három korszaka Adatfeldolgozás (DP) Vezetői információrendszerek (MIS) Stratégiai információrendszerek (SIS)

Adatfeldolgozási korszak (DP)

Új módszerek Alapvető információs teendők feldolgozása már a számítógép megjelenése előtt új módszerek az ismeretkezelésben rutinfeladatok elvégzése a számítógépet automatizálásra használhatják, elemzése mint egyéb gépeké: több gép, több alkatrész

Újfajta gondok Költségnövekedés, hatékonyságelemzés, megtérülés elemzés egyszer megveszem többet nem kell rá költeni hosszú távú siker számítógép - szoftver - ember együttműködése

PC- megjelenése előnyei felhasználóbarát saját szoftverek gyors fejlődés elérhetőbb ár minden asztalon PC, közvetlen felhasználás Hátrányai széttöredezett fejlődés nincs kapcsolat a rendszerek között több informatikus felvétele hatalmi harc

Az adatfeldolgozási alkalmazások jellemzői Beruházási célok Fő hasznosítás Indokoltság Felhasználók A fejlesztési folyamat fő szempontjai Az IT (DP) vezetésének legfontosabb kérdései Példák a jellegzetes alkalmazásokra

Vezetői információrendszerek (MIS)

Tények Nagytömegű adatok új szervezési módszerek kellenek a vezetés számos elemét nem lehet egzaktan megfogalmazni nehéz a befektetések indoklása

A MIS megvalósításának problémái Az első időszak problémai: az adatok különböző helyen, különböző struktúrában eltérő fogalom értelmezések, különböző mértékegységek az adatok típusait strukturálni, definiálni kell adatbázis kialakítása, részhalmazok való hozzáférés biztosítása

A 70-es évek MIS jellemzői Sok idő és energia a meggyőzésre rugalmatlan szoftverek, gyenge hatékonyság a meglévő rendszereket át kell alakítani egyedi szoftvereket kellett fejleszteni az információkra heteket, hónapokat kellett várni

A PC-k megjelenésének problémái Hasonlóak mint a DP-s korszaké DP osztályok: divathóbort, játékszer előnyök és hátrányok befolyások csökkenése

A MIS alkalmazások jellemzői Beruházási célok Fő hasznosítás Indokoltság Felhasználók A fejlesztési folyamat fő szempontjai Az IT (DP) vezetésének legfontosabb kérdései Példák a jellegzetes alkalmazásokra

Stratégiai információrendszer (SIS)

Az IS/IT stratégiai alkalmazásának négy típusa Az információ felhasználásának integrálása a szervezet értéknövelő tevékenységeibe a szervezetet a vevőkkel és szállítókkal hatékonyan összekötő alkalmazások új, korszerűbb termékek piacra hozatala felsőbb vezetők ellátása információkkal

Az eredményesség kulcstényezői Belső helyett külső minták Költségcsökkentés helyett költségnövelés Osztozás a hasznon Megérteni az ügyfelet Üzletorientált innováció - megfelelő technológia Lépésről - lépésre való fejlődés

A három „korszak” áttekintése Mikor van a legjobban kimutatható hatékonyság? A vezetés hatásossága az IS/IT függvényében Mi kell az IS/IT alkalmazásához napjainkban?