Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Böngésszünk együtt! Beszédfejlődést segítő gyermekkönyvek
Advertisements

Steven Saylor texasi születés ű, amerikai író történész diploma, ókortudományi érdekl ő dés mindig regényírónak készült, nem akart kutató vagy akadémikus.
Thalatta! THALATTA! Thalatta!.
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
Történeti episztemológia
GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ
Az adaptációhoz közeledve – a műfaj problematikájához
INFORMATIKA KÖNYVTÁRHASZNÁLATI TÉMAKÖR I.
Verbális kommunikáció
Orosz realizmus Összefoglalás.
Az Artisjus és az irodalmi szerzők
Verbális kommunikáció
A mozgóképi elbeszélés
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Novellaelemzési szempontok
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu 2011.szeptember.
A század legnagyobb hatású regényírója. Vágyott a hírnévre. A nagy irodalmi mű megalkotásáról álmodott – így jött létre a 7 részes regényfolyama.
Az Országos Széchényi Könyvtár elektronikus szolgáltatásai.
Az elektronikus könyvtárak az olvasók szolgálatában avagy, mit nyújt az OSZK a hálózaton Moldován István OSZK MEK Osztály A könyvtáros.
„Sztárok” az irodalomban
A SZAKDOLGOZAT.
Kertész Imre: Sorstalanság
Modern idők Modern Times (1936). Információk a filmről Rendező:Charles Chaplin Producer:Charles Chaplin Forgatókönyv:Charles Chaplin Operatőr:Ira H. Morgan.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A szövegértési feladatok összeállítása
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Szabó Magda: Katalin utca
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
A cipő, amit hordasz? A zene, amit hallgatsz? A könyv, amit olvasol? És az e-book olvasó, amin a könyvet olvasod?
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Prezentáziós Stratégia
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
3. A FILMELBESZÉLÉS KIALAKULÁSA
4. csoport.
Filmelemzési szempontok
A könyvtár internetes katalógusa ALEPH - WebOpac.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu szeptember.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
Könyv-és könyvtárhasználat 8. osztály. Könyvtári katalógusok Könyvtári katalógus Könyvtári katalógus 1. leíró betűrendes katalógus - szerző szerinti leíró.
Tündérkert (Erdély-trilógia I.)
Színes. SzínesSzíne s * Evangélikus címer Szín Szórakoztatva tanító történeteket szinte minden protestáns író írt, ezek tárgya azonban bibliai vagy.
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
A magyar felvilágosodás irodalma
1. Balladák.
BBN-ORO-231 Orosz irodalom 1. (A 19
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
A Nyugat költőinek kiadásai a magyarországi antikvár árveréseken c
Paulay Ede rendezésében
Hatékony és pontos munkavégzés
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Magyar és európai digitális könyvtári projektek
A színházkészítő.
Kvíz Híres magyar írókról.
AZ EMBER TRAGÉDIÁJA Paulay Ede.
Hatékony és pontos munkavégzés
Összehasonlító elemzés
Az ember tragédiája Rendezte: Paulay Ede.
Az ember tragédiája a színpadon
Előadás másolata:

Irodalom filmen

1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben

2. Tárgyalás A választott film és regény/dráma bemutatása külön- külön: - keletkezés, ihletforrás - alkotók ( rendező, forgatókönyvíró, operatőr, főszereplők; író) - a történet röviden

2. Film és irodalmi alkotás összehasonlítása: - a történetek összevetése - hangsúlyok, hangsúlykülönbségek a művekben - mondanivaló, üzenet: mit közvetítenek? - filmes eszközök és hatásuk: kép,színek, tárgyak, színészi játék, metakommunikáció, zene stb. - szépirodalmi eszközök és hatásuk

2. Melyik inkább? Film vagy könyv? A filmes alkotó fantáziája- az olvasó fantáziája Visszaadta-e a film az irodalmi mű többrétű valóságát?

3. Befejezés Te/ön és a film/könyvek A választott filmmel/könyvvel kapcsolatos szubjektív észrevételek, meglátások