A kerekasztal résztvevői Schróth Ágnes ELTE Trefort, kémia vezetőtanár Balázs Katalin ELTE Radnóti M. Gyakorlóiskola, Budapest. kémia Baranyi Ilona Táncsics Mihály. Gimnázium, Dabas matematika, kémia Gróf Andrea Karinthy F. Gimnázium, Bp. matematika, fizika. Jalovetzki József Szent László ÁMK Baja, fizika, kémia Kosztolányi József SzTE Bolyai Intézet, matematika Némethné Nyikos Katalin Szerb Antal Gimnázium, Budapest Cinkota, biológia Szászné Heszlényi Judit ELTE Trefort Ágoston Gyakorló- iskola, Budapest, biológia, környezettan
Milyen szakmai ismeretek szükségesek a tanárok számára? 9. Bolyai Műhelykonferencia „Felkészülés az önálló természettudományi tanárszakok indítására” Bolyai Kollégium, 2011. október 15. Milyen szakmai ismeretek szükségesek a tanárok számára? Kell-e hogy a tanár szakos hallgatók képzésének ismeretanyaga különbözzön a kutatóképzésétől? Szükséges-e a szakmai tananyagot egyéb szempontok szerint is meghatározni? (korosztály, iskolatípus, középiskolai tananyag, integráló tantárgyak tanítása stb.)
9. Bolyai Műhelykonferencia „Felkészülés az önálló természettudományi tanárszakok indítására” Bolyai Kollégium, 2011. október 15. Milyen módszerek szükségesek az eredményes tanári munkához, mások-e a mai gyerekek? Milyen tantárgypedagógiai módszereket kell ismerniük és alkalmazniuk a tanároknak? Mennyire befolyásolja a tanítás eredményességét az IKT módszerek megjelenése?
Hogyan jelenik meg a tanári pályán az élethosszig tartó tanulás? 9. Bolyai Műhelykonferencia „Felkészülés az önálló természettudományi tanárszakok indítására” Bolyai Kollégium, 2011. október 15. Hogyan jelenik meg a tanári pályán az élethosszig tartó tanulás? A továbbképzések és a szakmai ellenőrzés mely formái lehetnek hasznosak? Milyen legyen a pedagógia, pszichológia, a tantárgypedagógia és a szakma aránya a továbbképzésekben? Mennyire fontos az interaktív módszerek alkalmazása a továbbképzések során?
Milyen szakmai ismeretek szükségesek a tanárok számára? Kell-e hogy a tanár szakos hallgatók képzésének ismeretanyaga különbözzön a kutatóképzésétől? Szükséges-e a szakmai tananyagot egyéb szempontok szerint is meghatározni? (korosztály, iskolatípus, középiskolai tananyag, integráló tantárgyak tanítása stb) Milyen módszerek szükségesek az eredményes tanári munkához, mások-e a mai gyerekek? Milyen tantárgypedagógiai módszereket kell ismerniük és alkalmazniuk a tanároknak? Mennyire befolyásolja a tanítás eredményességét az IKT módszerek megjelenése? Hogyan jelenik meg a tanári pályán az élethosszig tartó tanulás? A továbbképzések és a szakmai ellenőrzés mely formái lehetnek hasznosak? Milyen legyen a pedagógia, pszichológia, a tantárgypedagógia és a szakma aránya a továbbképzésekben? Mennyire fontos az interaktív módszerek alkalmazása a továbbképzések során?