Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE a Leöveyben november – október Bánhegyesi Zoltán, Leövey Klára Gimnázium
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával 1. Tananyagok fejlesztése (2002. november szeptember) Biológia (Sebőkné Orosz Katalin) 1. Aktív transzportfolyamatok 2. Passzív transzportfolyamatok 3. A fotoszintézis fényszakasza 4. A fotoszintézis sötétszakasza Fizika (Závodszky Judit) 1. Egyszerű gépek 2. Fénytörés 3. Lencsék képalkotása Matematika (Bánhegyesi Zoltán) 1. Statisztikai adatok és ábrázolásuk 2. Statisztikai közepek 3. Adatok szóródása
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A kipróbálás adatai (2003. november – május) -4 tanár, -8 tantárgy keretében, -~ 80 tanórán, (szakkörön, …) -több mint 200 diákkal (~40%), -85 tananyagot (LO-t) próbált ki.
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával …és tapasztalatai +diákok kedve, lelkesedése, érdeklődése; +gyakorlat a KIT értelmes használatában; +idegen nyelv gyakorlása; +mélyebb, sokszínűbb tananyagismeret; –Demoportál működési hiányosságai; –némely anyag speciális szoftverigénye; –némely anyag fordíthatatlansága; +diákok rugalmassága; segítőkészsége; + tanárok kedve, lelkesedése, érdeklődése;
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Újabb tananyagok születése (fordítás, átszerkesztés, készítés) Fordítás: 4 db, Átdolgozás: 1 db Új anyag: 7 db Latin gyakorlatok (Kauders Tamás) A növények magánélete (Sebőkné Orosz Katalin) Statisztikai gyakorló tesztek (Bánhegyesi Zoltán) A gráfokról dióhéjban Euler hídjai Sir William játékai Az utazó ügynök
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Melléktermékek eLearning Awards 2004
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Celebrate biológus szemmel avagy egy tanári innováció főbb lépcsői Sebőkné Orosz Katalin Leövey Klára Gimnázium
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A biológia és a szemléltetés A szemléltetés problémája: Látható, de nem esztétikus Nem látható, mert túl időigényes vagy túl gyors Nem látható, mert távoli Nem látható, mert túl nagy Nem látható, mert túl kicsi Csak statikusan lehet szemléltetni
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A szemléltetés forradalma Láthatóvá tenni a láthatatlant
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A szemléltetés forradalma Esztétikussá tenni a szemléltetést Dinamikussá tenni a szemléltetést Példa Rövidíteni a szemléltetés idejét Példa
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával A szemléltetés forradalma Interaktívvá tenni a szemléltetést Példa – rávezetésPélda Példa – összefüggések felismerésePélda Példa – tudásellenőrzésPélda Példa – problémafeladatokPélda Példa - játékosságPélda
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Élethosszig tartó tanulás: tanároknak is Az első animációkanimációk Flash-programozás és az eredményFlash-programozáseredmény Digitális fényképezés Digitális filmkészítésfilmkészítés Sablonok használata: –DigitalbrainDigitalbrain –HachetteHachette
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Köszönöm a figyelmüket Bánhegyesi Zoltán és Sebőkné Orosz Katalin nevében!
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Digitalbrain
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Hachette
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával Flash-programozás