Bemutatkozik az FGSZ Zrt. Bemutatkozik az FGSZ Zrt. Bemutatkozik az FGSZ Zrt. Bemutatkozik az FGSZ Zrt.
Az olaj- és földgázszállítás kezdetei
Az első magyarországi gázkutak Diszpécserközpont épül Siófokon Több mint hetven éves múlt 1914: Kissármáson, Erdélyben felfedezik az első európai földgázmezőt 1937: Az első magyarországi kőolaj- és földgázmező felfedezése Budafapusztán, Zala megyében 1938: Megépül az első magyarországi gázvezeték Budafa és Újudvar között 1949: Megépül a Bázakerettye - Budapest közötti olaj-/gáztávvezeték 1949: Megalakul az Ásványolaj- és Földgáz Távvezeték Nemzeti Vállalat Siófok központtal 1954: Megalakul a Kőolajvezeték Vállalat 1958: Létrejön az első (román-magyar) interkonnektor (Csenger – Tiszapalkonya) 1968: Diszpécserközpont nyílik a vállalat székhelyén, Siófokon 1974: Kettéválik a Kőolajvezeték Vállalat: létrejön a Gáz- és Olajszállító Vállalat (GOV) és a Kőolajvezetéképítő Vállalat (KVV) 1975: Csatlakozás a szovjet földgázszállító-rendszerhez 1991: Megalakul a MOL Rt., megszűnik a GOV. Ezt követően a földgázszállítás szervezete a MOL Rt. szervezeti egységeként működik. 1996: Létrejön az osztrák-magyar interkonnektor (HAG) 2004: Megalakul a MOL Földgázszállító Rt. 2008: Az EU-s földgázpiac liberalizálása következtében megalakul az FGSZ Zrt. 2010: A vállalat egy új, úgynevezett ITO modellben, független rendszerirányítóként működik tovább, tulajdonosa változatlanul a MOL Nyrt. Új működési modell 1968 2008 2010 1991 1938 Az első magyarországi gázkutak Diszpécserközpont épül Siófokon Megalakul a MOL Megalakul az FGSZ Zrt.
Munkáltatói elismeréseink Magyarországon és Közép-Kelet-Európában
Az FGSZ Zrt. székháza Siófokon 5
A földgázszállító üzemek működési területei 6
Mivel foglalkozunk? Földgázszállítással és rendszerirányítással. Üzemeltetjük és irányítjuk a hazai nagynyomású földgázszállító rendszert, azaz elszállítjuk a földgázt a forrás helyétől (hazai földgázmező, import betáplálási pont vagy földalatti gáztároló) a fogyasztás helyéig. Biztosítjuk a forrás és fogyasztás egyensúlyát. Fogyasztónk lehet egy erőmű vagy gyár, valamint gázelosztó társaságok, amelyek aztán továbbítják a földgázt a szolgáltatóknak, akik eljuttatják a lakosságnak, az otthonokba. Emellett tranzitszállítást is végzünk a szomszédos országokba, Szerbiába és Bosznia-Hercegovinába, valamint átszállítást Horvátországba, Romániába és igény esetén Ukrajnába.
A földgáz útja az FGSZ rendszerétől a lakásokig
Rendszerirányító központ: a teljes magyar nagynyomású földgázszállító rendszert Siófokról irányítjuk
A hazai nagynyomású földgázszállító rendszer Ha megnézitek, ez akár egy úthálózat térképe is lehetne. A legszembetűnőbb különbség azonban, hogy az utak a föld felszínén, míg a földgázszállító vezetékek a föld alatt húzódnak. Hossza: 5784 km
Interkonnektorok, vagyis országokat összekötő vezetékek Tesztelésre vár: MAGYAR-SZLOVÁK ÖSSZEKÖTŐ VEZETÉK Tervezett: MAGYAR-SZLOVÉN MAGYAR-UKRÁN ÖSSZEKÖTŐ VEZETÉK MAGYAR-OSZTRÁK ÖSSZEKÖTŐ VEZETÉK MAGYAR-ROMÁN ÖSSZEKÖTŐ VEZETÉK MAGYAR-SZERB ÖSSZEKÖTŐ VEZETÉK MAGYAR-HORVÁT ÖSSZEKÖTŐ VEZETÉK
A 400 gázátadó állomás egyike
Seszták Imre Kompresszorállomás Beregdarócon
A földgázvezetékeket hatalmas acélcsövekből hegesztik össze, melyeket a földbe süllyesztenek
Nyomvonaljelzők mutatják, hol halad nagynyomású vezeték a föld alatt
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!