HOGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖZÖSSÉGI ÖNSEGÍTŐ RENDSZERT? STEP BY STEP.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
H OGYAN HOZZUNK LÉTRE IFJÚSÁGI ÖNKORMÁNYZATOT ? STEP BY STEP.
Advertisements

Személyi változások kezelése futó projektek alatt Füstös Zoltán Senior tanácsadó 5. Távközlési és Informatikai Projekt Menedzsment.
Biztosítás. Mi jelent a biztosítás? •A biztosítás a nyugalom megvásárlásának egy formája •Ha valamilyen szerencsétlen előre nem látható veszteséget szenvedsz.
HOGYAN KÉSZÍTSÜNK DOKUMENTUMFILMET IFJÚSÁGI PROJEKTÜNKBEN?
Reklám, Marketing Yess Plus Reklám és csomagküldő szolgáltatás.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
1 Pont, 3 Szervezet Unió Alapítvány •A helyzethez képest életben maradtunk •Árvíz, rémhírek, rossz idő •Működtettük, túléltük •Az első pályázat.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
HOGYAN HOZZUNK LÉTRE IFJÚSÁGI INFORMÁCIÓS PONTOT? STEP BY STEP.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az ÚMVP intézményrendszere
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
E-learning Kovácspál Eszter.
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
AZ IKSZT program bemutatása Eperjesi Tamás vidékfejlesztési igazgató Kecskemét-Imrehegy, július 16.
ELEVEN – Mitől modell? Korreferátum a MindenGyerek Konferencián Ongjerth Richárd Budapest Január 22.
Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Integrált közösségi szolgáltató terek
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Szektorok közötti együttműködések
Foglalkoztatási Információs Pont a Kunbaracsi Teleházban Foglalkoztatási Információs Pontok és tanító Teleházak Molnár Andor, Szeged, december 15.
HOGYAN VALÓSÍTSUNK MEG ELEKTRONIKUS VÁLASZTÁST? STEP BY STEP.

Közösségi Önsegítő Rendszer (KÖR) mint jó megoldás teleházak számára.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Foglalkoztatási Információs Pontok
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
Csimag.hu Bemutatkozó.
Családbarát munkahelyek és települések kialakítása Budapest,
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A beiskolázás előkészítése
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg PKSZ rendszer bemutatása Önkormányzati projektvezetők.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Idősen is fiatalosan Senior fejlesztő program a
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Idősen is fiatalosan Senior fejlesztő program a
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
Hallgatói juttatási rendszer
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A Linux karakteres felhasználói felülete
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
roma integrációs modellek a közös sikerekért
COOLCSOMÓ honlap fiatalokról fiataloknak
A Tudásrégió közösségi színterei
Urbánné Malomsoki Mónika
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

HOGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖZÖSSÉGI ÖNSEGÍTŐ RENDSZERT? STEP BY STEP

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP AJÁNLÁS Az elektronikus Közösségi Önsegítő (vagy önsegélyező) Rendszert hatékonyan alkalmazhatjuk fiatalok bevonására.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP FOGALOMMAGYARÁZAT Közösségi Önsegítő Rendszerek: helyi szintű közösségi összefogásra és szolidaritásra épülő, ember- és természetközpontú gyakorlati megoldások.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP ELŐFELTÉTELEK Anyagi forrás : - nem szükséges. Materiális eszközök : - csekkfüzet, vagy virtuális fizetőeszköz, - szoftver. Humán eszközök : - Aktív, a rendszert használó fiatalok, - KÖR koordinátor Bevonandó együttműködők : - célszerű ifjúsági szervezetre építeni a működést; - Általános iskolák, - Teleház, fiataloknak helyet adó közösségi terek, intézmények.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP LÉPÉSEK 1. LÉPÉS: BEVÁLT MÓDSZEREK, MŰKÖDTETŐ HELYEK TANULMÁNYOZÁSA Felelős: - KÖR koordinátor Időszükséglet: hónap Eszköz, módszer: - szakmai szervezetekkel kapcsolatfelvétel, - elérhető szakirodalom, KÖR valamilyen formáját alkalmazó szervezetek felkeresése, információszerzés.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP LÉPÉSEK 2. LÉPÉS: HELYI SAJÁTOSSÁGOKRA ÉPÜLŐ RENDSZER KIALAKÍTÁSA Felelős: - KÖR koordinátor, működtető ifjúsági szervezet Időszükséglet: hónap Eszköz, módszer: - Keres-kínál lista (munkák összegyűjtése, felajánlása – szabadpiaci alapon működik az árak szabályozása. - Elektronikus felület, KÖR-t kezelni képes program. Mire figyeljünk? - Rugalmas rendszert építsünk ki, hogy használat közben – az igényeknek megfelelően – változtatni lehessen. - Legfontosabb szabály, hogy az eredő mindig 0 legyen, haszon nem keletkezhet a rendszerben. - Célszerű egy az egyben megfeleltetni a virtuális fizetési egységet a forinttal.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP LÉPÉSEK 3. LÉPÉS: RENDSZER MŰKÖDTETÉSE Felelős: - KÖR koordinátor Időszükséglet: Nem releváns Eszköz, módszer: - Elektronikus program - Szoftver bemutatása – vásárlási lépése i

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE IFJÚSÁGI ÖNKORMÁNYZATOT ? S TEP BY STEP I. PRAKTIKÁK - Figyeljünk arra, hogy kezelhető méretű legyen a rendszer – legjobb 5-6 fővel kezdeni. - Felhasználó névvel/jelszóval ellátott elektronikus hozzáférést biztosítsunk, a regisztráció – a tájékoztatás, kapcsolat miatt – személyesen legyen megvalósítható. - Engedjük meg a rendszerben a „hitelkeretet” kis mértékben. Ennek az a jelentősége, hogy így igénybe tudnak venni szolgáltatást, mielőtt nyújtottak volna. - Fontos annak a megtalálása, hogy mivel motiválhatjuk a fiatalokat a rendszer használatára. Pl. Bordányban a fiatalok a Teleházban a bordányi koronák fejében játszhatnak, kölcsönözhetnek filmet.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE IFJÚSÁGI ÖNKORMÁNYZATOT ? S TEP BY STEP I. KOCKÁZATOK ÉS KEZELÉSÜK 1. Kockázat : elektronikus program működési hibája -, például téves utalás (ilyenkor a KÖR eredője nem nulla, amit nehéz visszanyomozni a rendszerben). Kezelése: folyamatos nyomon követés. 2. Kockázat : megszületik a megegyezés a felek között, a munka elvégzésre kerül, de nem történik meg az utalás. Ez a kockázat fokozottan jelentkezhet ott, ahol sokan vannak a szereplők, és nem ismerik egymást. Kezelése: a felek közötti személyes egyeztetés, megegyezés segítése.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP FENNTARTHATÓSÁG KÉRDÉSEI 1. Kulcsember szerepe 2. Maguk a munkák tartják fenn a rendszert, ha jól működik, akkor terjed a használata. 3. Mindig kell találni olyan praktikát, lehetőséget, amely ösztönző a fiatalok számára.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP LÁTHATÓVÁ TÉTEL Nem releváns, a KÖR eszköz a fiatalok bevonására.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP KAPCSOLÓDÓ SZAKMAI KÖNYVEK, SZAKIRODALOM 1. Szendrő-Szupi József: KÖR Kézikönyv Közösségi önsegítő rendszerek (elektronikus kiadvány), Védegylet.

H OGYAN HOZZUNK LÉTRE ELEKTRONIKUS KÖRT ? S TEP BY STEP REFERENCIASZERVEZETEK Kulturális és Szabadidős Egyesület – Bordány; Talentum Kör – Budapest a sa