TransMotion Emberi mozgás digitalizálása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
L ÁTHATÓSÁG MEGHATÁROZÁSA tavaszi félév.
Advertisements

Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása
1/13 Péter Tamás, Bécsi Tamás, Aradi Szilárd INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 3-5. Útmenti objektumok.
Kamerakezelés.
Péter Pázmány Catholic University, Department of Information Technology Videó előfeldolgozás Audio előfeldolgozás Szinkronizált Audio-vizuális adatbázis.
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
1 A válság hatása a kisforgalmú kereskedelmi egységekre - a Szerencsejáték Zrt. lottózóinak rablás elleni védelme MBVE Konferencia Galyatető március.
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS A BIONIKUS SZEMÜVEGBEN Persa György.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán.
HP MultiSeat az oktatás szolgálatában Kocsis István technikai konzultáns Hewlett-Packard Magyarország.
BSP-fák használata játék- engine fejlesztésében a nagy kiterjedésű zárt terek megjelenítéséhez Előadó: Boromissza Gergely Konzulens: dr. Szirmay-Kalos.
1 / / 13 Bevezető Forgalmi dugók okozta problémák: - Feszültség - Sietség - Szabálytalan közlekedés → baleseti források Megoldás: A jó megoldások.
Menyhért Ákos Nagy Richárd
Iratkezelő rendszer fejlesztése WPF alapokon
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Programozási feladatok az érettségin
Kamerakezelés A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Az Univerzum térképe - ELTE 2001
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
Perifériák.
Képfelismerés Dr. Tóth-Nagy Csaba.
Közös kinézet Mester oldal, témák, skin-ek, css Webalkalkalmazás fejlesztése ASP.NET-ben Krizsán Zoltán.
Vámossy Zoltán 2006 Gonzales-Woods, SzTE (Kató Zoltán) anyagok alapján
Feladatok - BAR K+F Vámossy Zoltán 2010 Summer School on Image Processing (SSIP) nyári egyetem feladatai és saját ötletek alapján.
SQL Server 2005 Reporting Services Kószó Károly rendszermérnök Microsoft Magyarország.
Mai számítógépes perifériák
WEB MES (webes gyártásirányító rendszer)
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Készítette: Vámossy Zoltán (Bebis anyagai alapján) 2004 (Stanford, Berkeley, CMU, Birmingham, ELTE, SZTAKI, SzTE anyagok alapján) Képfeldolgozás, alapok.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Fejlett Grafikai Algoritmusok projekt Lego® Autóverseny.
Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév.
Készítette: Gergó Márton Konzulens: Engedy István 2009/2010 tavasz.
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
LOGO Webszolgáltatások Készítette: Kovács Zoltán IV. PTM.
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
Bevezetés a PRADO keretrendszerbe Kardos Gergely.
Eszterházy Károly Főiskola Élelmiszerbiztonsági nyomkövető rendszer 1 Az EGERFOOD élelmiszerbiztonsági tudásközpont projekt információs rendszerének kialakítása.
Számítógépes grafika Bevezetés
1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.
BMF-NIK-IAR Macska Nagy Krisztina Kancsár Dániel Sipos Péter.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Dplusz projekt 1 Dplusz projekt Készítők: Kerti Ágnes, Cseri Orsolya Eszter Konzulens: Vámossy.
Kézmozdulat felismerő rendszer
Kutyaház Egyesület Debrecen A választott téma. Felhasznált technológiák HTML5 HTML5 CSS3 CSS3 PHP5 PHP5 MySQL MySQL jQuery jQuery.
Készítők: Fajt Péter Vácz István Konzulens: Vámossy Zoltán Rendszám Felismerő Rendszer 3. évf.
Rendszám Felismerő Rendszer
Rendszám Felismerő Rendszer Fajt Péter Vácz István
KINECT© szenzor intelligens terekben
Függvények jellemzése
A számítógép felépítése
Supervizor By Potter’s team SWENG 1Szarka Gábor & Tóth Gergely Béla.
Varga Viktor – G36ECF 1/5 Vendéglátói szoftverek sajátosságai Varga Viktor.
Felbontás és kiértékelés lehetőségei a termográfiában
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
Informatika - 1. alkalom Jogi informatika - alapok
Audio Utastájékoztató Rendszer vasútállomások részére
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
Az én kedvenc mobiltelefonom
1 Számítógépek felépítése 13. előadás Dr. Istenes Zoltán ELTE-TTK.
Farkas Zoltán mérnök informatikus Konzulens tanár: Seres Iván 2013.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
OpenCV CV = Computer Vision
TransMotion – Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens:
Elektronikus dokumentumkezelés
(Iskolai) Beléptető rendszer Raspberry Pi 2-vel.
Mozgásvizsgálat gyakorlat
Előadás másolata:

TransMotion Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán

A projekt célja Emberi mozgás digitalizálása Célkitűzések: rögzítés: Motion Capture megjelenítés: Performance Animation külön számítógépen Célkitűzések: költség-hatékonyság real-time megvalósítás univerzalitás 2006.05.16 TransMotion

Motion Capture Mozgás digitalizálása Fajtái: Szükséges: Elektromágneses Rádiófrekvenciás Elektrotechnikai Ultrahangos Optikai Szükséges: kamerák színészek markerek 2006.05.16 TransMotion

Motion Capture Felhasználási területei: filmipar játékipar számítógép vezérlése távvezérlés 2006.05.16 TransMotion

Performance Animation Karakter-animáció Maya 2006.05.16 TransMotion

Felhasznált szoftvereszközök Microsoft Visual Studio .NET 2005 Microsoft .NET Framework 2.0 Microsoft DirectShow Autodesk MAYA 7.0 Intel OpenCV 2006.05.16 TransMotion

Felhasznált hardvereszközök 3 db Logitech QuickCam Zoom 3 db Logitech QuickCam Pro 5000 Közös jellemzők: felbontás: 320*240 vagy 640*480 képfrissítési frekvencia: 30 fps csatlakozás: USB 2006.05.16 TransMotion

A TransMotion rendszer felépítése Kamera-kalibráció Kamerakezelés Képfeldolgozás A 3D-s koordináták kiszámítása A két rendszer összekapcsolása Főprogram, felhasználói felület A Perf. Animation környezet konfigurálása A 3D-s környezet kialakítása 2006.05.16 TransMotion

Kamera-kalibráció Belső paraméterek Külső paraméterek OpenCV CalibFilter Kalibrációs minta Működőképes 2006.05.16 TransMotion

Kamerakezelés OpenCV vs. DirectShow DirectShowLib Tetszőleges számú kamera 6 webkamerával működik! Minél több kamera, annál kevesebb fps 2006.05.16 TransMotion

Képfeldolgozás Markerdetektálás Tetszőleges számú marker csak a színek szabnak határt Fényviszonyok sokat számítanak Stúdiókörülmények kellenek 2006.05.16 TransMotion

A 3D-s pozíciók kiszámítása Minden kamerából egy egyenest húzunk külső paraméterek megtalált marker helye Az egyenesek kitérők megkeressük a marker feltételezett térbeli helyét Jó eredményt ad, univerzális! 2006.05.16 TransMotion

A két rendszer összekapcsolása Szerver-kliens viszony szerver: Motion Capture kliens: Performance Animation TCP/IP kapcsolat lehet localhost is lehetőség van több szerver használatára 2006.05.16 TransMotion

Főprogram A különálló modulok integrálása A teljes Motion Capture folyamat vezérlése Felhasználói felület 2006.05.16 TransMotion

A Performance Animation környezet konfigurálása Maya Embedded Language szkript A 3D-s koordináták hozzárendelése a karaktermodellhez 2006.05.16 TransMotion

A 3D-s környezet kialakítása 3D-s karaktermodell megalkotása környezet kialakítása 2006.05.16 TransMotion

Tesztelés Egyelőre nem volt lehetőség megfelelő stúdió-közeli körülmények között tesztelni. A teljes rendszer egyben működőképes, a 3D-s pozíciókat helyesen számolja ki és ábrázolja. Nagyon sok függ a körülményektől; a rossz fényviszonyok, az árnyékok, illetve a képbe lógó tárgyak problémát okoznak. Gyors mozgás követésére a rendszer jelenleg nem alkalmas, 3 kamerával 20 fps alá kerülünk. 2006.05.16 TransMotion

2006.05.16 TransMotion

Továbbfejlesztési lehetőségek Számítógép vezérlése 3D-s modellezés kézzel (‘digitális szobrászat’) Játékok irányítása 2006.05.16 TransMotion

Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! TransMotion honlap www.bmfnik.hu/iar/2005_2006/tm/ Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Köszönjük a figyelmet! 2006.05.16 TransMotion