TransMotion Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán
A projekt célja Emberi mozgás digitalizálása Célkitűzések: rögzítés: Motion Capture megjelenítés: Performance Animation külön számítógépen Célkitűzések: költség-hatékonyság real-time megvalósítás univerzalitás 2006.05.16 TransMotion
Motion Capture Mozgás digitalizálása Fajtái: Szükséges: Elektromágneses Rádiófrekvenciás Elektrotechnikai Ultrahangos Optikai Szükséges: kamerák színészek markerek 2006.05.16 TransMotion
Motion Capture Felhasználási területei: filmipar játékipar számítógép vezérlése távvezérlés 2006.05.16 TransMotion
Performance Animation Karakter-animáció Maya 2006.05.16 TransMotion
Felhasznált szoftvereszközök Microsoft Visual Studio .NET 2005 Microsoft .NET Framework 2.0 Microsoft DirectShow Autodesk MAYA 7.0 Intel OpenCV 2006.05.16 TransMotion
Felhasznált hardvereszközök 3 db Logitech QuickCam Zoom 3 db Logitech QuickCam Pro 5000 Közös jellemzők: felbontás: 320*240 vagy 640*480 képfrissítési frekvencia: 30 fps csatlakozás: USB 2006.05.16 TransMotion
A TransMotion rendszer felépítése Kamera-kalibráció Kamerakezelés Képfeldolgozás A 3D-s koordináták kiszámítása A két rendszer összekapcsolása Főprogram, felhasználói felület A Perf. Animation környezet konfigurálása A 3D-s környezet kialakítása 2006.05.16 TransMotion
Kamera-kalibráció Belső paraméterek Külső paraméterek OpenCV CalibFilter Kalibrációs minta Működőképes 2006.05.16 TransMotion
Kamerakezelés OpenCV vs. DirectShow DirectShowLib Tetszőleges számú kamera 6 webkamerával működik! Minél több kamera, annál kevesebb fps 2006.05.16 TransMotion
Képfeldolgozás Markerdetektálás Tetszőleges számú marker csak a színek szabnak határt Fényviszonyok sokat számítanak Stúdiókörülmények kellenek 2006.05.16 TransMotion
A 3D-s pozíciók kiszámítása Minden kamerából egy egyenest húzunk külső paraméterek megtalált marker helye Az egyenesek kitérők megkeressük a marker feltételezett térbeli helyét Jó eredményt ad, univerzális! 2006.05.16 TransMotion
A két rendszer összekapcsolása Szerver-kliens viszony szerver: Motion Capture kliens: Performance Animation TCP/IP kapcsolat lehet localhost is lehetőség van több szerver használatára 2006.05.16 TransMotion
Főprogram A különálló modulok integrálása A teljes Motion Capture folyamat vezérlése Felhasználói felület 2006.05.16 TransMotion
A Performance Animation környezet konfigurálása Maya Embedded Language szkript A 3D-s koordináták hozzárendelése a karaktermodellhez 2006.05.16 TransMotion
A 3D-s környezet kialakítása 3D-s karaktermodell megalkotása környezet kialakítása 2006.05.16 TransMotion
Tesztelés Egyelőre nem volt lehetőség megfelelő stúdió-közeli körülmények között tesztelni. A teljes rendszer egyben működőképes, a 3D-s pozíciókat helyesen számolja ki és ábrázolja. Nagyon sok függ a körülményektől; a rossz fényviszonyok, az árnyékok, illetve a képbe lógó tárgyak problémát okoznak. Gyors mozgás követésére a rendszer jelenleg nem alkalmas, 3 kamerával 20 fps alá kerülünk. 2006.05.16 TransMotion
2006.05.16 TransMotion
Továbbfejlesztési lehetőségek Számítógép vezérlése 3D-s modellezés kézzel (‘digitális szobrászat’) Játékok irányítása 2006.05.16 TransMotion
Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! TransMotion honlap www.bmfnik.hu/iar/2005_2006/tm/ Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Köszönjük a figyelmet! 2006.05.16 TransMotion