Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Adó és illeték változások 2012-ben
Advertisements

1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
Szélkerék-erdők a világban és hazánkban
Mi a CO2 lábnyom? Az CO2 lábnyom az ökológiai lábnyom részeként egy személy, szervezet, termék vagy rendezvény üvegházhatású gáz kibocsátását jelenti.
E85 Szűcs Dániel 11.A.
„ A siker lehető legjobb környezete a lehető legjobb környezet ”
XI. Országos Hulladékgazdálkodási Konferencia,
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Depóniagáz, mint üzemanyag
A gabona felhasználási lehetősége alternatív üzemanyag előállítására. Előadó: Vancsura József elnök Petőházi Tamás titkár.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Megújuló energiaforrások Napenergia hasznosítása
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Dr. habil. Bai Attila egyetemi docens
Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
Magyarországon és az Európai Unióban bevizsgált
A hidrogén szerepe az energia tárolásban
Előadó: Dr. Szeri István vezérigazgató
Klímaváltozás – a XXI. Század kihívása Magyarországi Klímacsúcs Budapest, február 27. Klímaváltozás és növénytermesztés Jolánkai Márton Szent István.
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Halmazállapotok Részecskék közti kölcsönhatások
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
A Föld megújuló energiaforrásai
Fosszilis vs. megújuló Gazdaságossági szempontok
Szénhidrogén technológia és katalízis kurzushoz Jellemzők-1_2
Energetikai folyamatok és berendezések
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Készítette: Gáti-Kiss Dániel Témakör: Energiagazdálkodás
Az alternatív energia felhasználása
Megújuló Energiaforrások
A közlekedés és levegőszennyezés; A szmog
Eördögh Balázs Pozsonyi Miklós.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Közlekedés – energia – jövő - kihívások és megoldások - Dr. Fónagy János államtitkár, NFM Válságkezelés és váltóállítás A Magyar Közgazdasági Társaság.
Padányi Katolikus Gyakorlóiskola
Légköri erőforrások elmélet
CBC Kisprojekt Alapok által támogatott projektek területi eloszlása Év Program.
BIOÜZEMANYAGOK FELHASZNÁLÁSI LEHETŐSÉGEI
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
1.A hasznosítás lehetőségei, céljai  A téma jelentősége  Eljárások főbb jellemzői  Az alkalmazás indokai 2. Gazdasági jellemzők  Vertikális értékelés.
BioDízel Budovics Anikó.
GÉPJÁRMŰVEK LÉGSZENNYEZŐ ANYAG KIBOCSÁTÁSÁRA VONATKOZÓ KÖRNYEZETVÉDELMI KÖVETELMÉNYEK ALAKULÁSA Galyatető, május GÉMOSZ Konferencia Dr. Kovács.
A növénytermesztés lehetőségei az alternatív energia-előállításban
Hulladékhő hasznosítása a Motorfejlesztő Központ vizsgálópadjainál.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Geotermikus erőművek létesítésének lehetőségei Magyarországon
I.Nemzetközi példák II.Magyar helyzet III.Klímatörvénnyel kapcsolatos elképzelések.
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
Bioenergiák: biodiesel, alga olaj
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Cseber Kht évi gyűjtés eredménye február.
Verarbeiten Pausits Kft.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Fiatal Gazda Konferencia Budapest
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Megújuló Energiaforrások
LÉGSZENNYEZÉS SAVAS KOMPONENSEINEK SZABÁLYOZÁSA es Oszlói jegyzőkönv 1999-es Göteborgi jegyzőkönyv kén-dioxid kibocsátás mennyiségéről rendelkezik.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Megújuló energiaforrások a közlekedésben Rácz László Megújuló Üzemanyagok és Energiák Vezető MOL Nyrt
Bioüzemanyagok bioetanol biodízel. Mik azok a bioüzemanyagok? A bioüzemanyagok növényi vagy állati erdetű, tehát nem fosszilis motorhajtó anyagok. Napjainkban.
Bioenergia, megújuló nyersanyagok, zöldkémia Bioüzemanyagok.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Keményítőiparok (kukorica, burgonya, búza) Cukorgyártás
Bioenergia 3_etanol (fajlagosok)
Bioenergia, megújuló nyersanyagok, zöldkémia
Előadás másolata:

Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012

mi a bioetanol: növényi eredetű, víztelenített és denaturált alkohol

Forrás: MOL

évi ~8.000 km gépkocsihasználat ~150 g/km kibocsájtás kg CO 2 e kg

Forrás: MOL

Éves kibocsájtások a Magyar Ásványolaj Szövetség adatai alapján Benzin: 1,293,617,090 liter Gázolaj: 1,587,193,886 liter Forrás: Magyar Ásványolaj Szövetség (2011 évi adatok) t CO t CO t CO 2 A kötelező biokomponens bekeverés megtakarítása: t CO 2 Az Istenhegyi úti kút megtakarítása: 0,00014 %

Érdemes-e első generációs technológiával foglalkoznunk? 1 szem kukorica tömege 0,35-0,4 g Ebből kinyerhető 0,13 g bioetanol és 0,13 g DDGS Bioetanol 28,6 MJ/kg -> 0,13 g -> 3,7 kJ DDGS 17 MJ/kg -> 0,13 g -> 2,2 kJ Összesen5,9 kJ (1,6 Wh)

A bioetanol a jelenlegi járműparkban minimális módosítások mellett azonnal alkalmazható megoldást jelent

Az etanolbusz motorok jellemzően már megjelenésükkor teljesítették a csak 10 évvel később életbe lépő környezetvédelmi normákat

A bioetanol a jelenlegi járműparkban minimális módosítások mellett azonnal alkalmazható megoldást jelent

Az etanollal hajtott autóbusz motor emissziós adatai DSI9E 01 (1996) Euro 4 (2006) CO0.0 g/kWh1.5 g/kWh Szénhidrogének0.1 g/kWh0.46 g/kWh NO-ok3.3 g/kWh3.5 g/kWh Részecskék0.02 g/kWh I. generációs etanol üzemű Scania motor 1989, megfelelt az Euro 3 szabványnak (1999) II. generációs etanol üzemű Scania motor 1996, megfelelt az Euro 4 szabványnak katalizátor nélkül (2006) III generációs etanol üzemű Scania motor 2007, megfelel az Euro 5 és késöbb EEV szabványnak katalizátor nélkül ( )

Az etanollal hajtott autóbusz motor emissziós adatai Net gain in CO 2 with ethanol Stockholm, diesel vs. ethanol 1990 óta a fosszilis CO2 kibocsátás az etanollal hajtott autóbuszoknak köszönhetően tonnával csökkent. A 2004 évi csökkenés több mint személygépkocsi km-nyi futás CO2- kibocsátásának felel meg A Stockholmi Közlekedési Vállalat emissziós adatai Forrás: Stockholmi Közlekedési Vállalat

Etanol-hibrid autóbusz Forrás: SCANIA Dízel – elektromos meghajtás Szuperkondenzátorok Akár 40% üzemanyag megtakarítás

„ magas oktánszámú, megújuló alapanyagól készült komponens ”

Magyar Bioetanol Szövetség

„ A kőkorszak sem azért ért véget, mert elfogyott a kő, az olajkorszaknak sem azért lesz vége, mert elfogy az olaj” Yamani sejk (Szaúd-Arábia)

Köszönöm a figyelmet!