Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Automatikus diabemutató!
Advertisements

E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Projekt általános bemutatása
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
IP kamerás videó megfigyelő rendszer
1 / 18.
Navigáció mobiltelefonnal
Központi és közösségi szolgáltatások olvasóknak, könyvtáraknak.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
ITS EasyWay workshop A közönségtájékoztatás lehetőségei.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.
ESR 112 új alapokon Tóth Csaba ESR projektigazgató NISZ Zrt.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
A CONNECT és az Autópálya
1 / / 13 Bevezető Forgalmi dugók okozta problémák: - Feszültség - Sietség - Szabálytalan közlekedés → baleseti források Megoldás: A jó megoldások.
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Budapest - térinformatika a városüzemeltetésben és a várostervezésben
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
ITS Budapesten.
Dr.- habil. Lindenbach Ágnes
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
Logisztika 6.előadás.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
Intelligens közúti kereszteződés
TMC: aktuális közelekedési hírek GPS-re
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Draskóczi József r. alezredes
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
BALESETEK ALAKULÁSA ÉS BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK AZ M6 AUTÓPÁLYÁN
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
GPS a gyakorlatban - A NavNGo szoftver megoldásai.
Számítástechnika az UVATERV-ben
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
avagy a zártság dilemmái
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M NAVA project BudapestI Műszaki Egyetem Informatikai és Hírközlési Minisztérium NAVA 2005.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Intelligens közlekedési rendszerek
Járműhely igény, parkolás, rakodás
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
Tájékoztatás jogszabály változásokról
Előadás másolata:

Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai Dr. Almássy Kornél FKF Zrt. közútfenntartási ágazati igazgató 2017.04.05.

TARTALOMJEGYZÉK Rendelkezésre álló hálózat Forgalmi teljesítmények Meglévő infrastruktúra ITS fejlesztések uniós programja CITY LOGISZTIKA és közúti kapcsolatai 2017.04.05.

A FŐVÁROS ÚTHÁLÓZATA ÉS CSOMÓPONTJAI 4500 km-es úthálózat 1000 km-es főúthálózat 20 millió jmkm/nap a közúti teljesítmény Kb. 200 millió liter napi üzemanyag fogyasztás Kb 80-100ezer liter üzemanyag fogy el a jelzőlámpáknál várakozás közben 1004 db jelzőlámpás kereszteződés (705 db vezérlőberendezés) Központi felügyelet alatt van a berendezések 2/3-a 4000 személyi sérüléses baleset évente 2017.04.05.

KÖZÚTI FUTÁSTELJESÍTMÉNYEK munkanapi közelítő adatok* Gépjárművekre 20.000.000 SZEMÉLYGÉPKOCSI 17.000.000 TEHERFORGALOM 2.200.000 AUTÓBUSZOK 600.000 KERÉKPÁROSOK napi (becsült) 225.000 *Az adatokat a FŐMTERV-nek –Takács Miklós úr által rendelkezésünkre bocsátott információiból származtattuk. 2017.04.05.

Budapest izochrón térképe (reggeli csúcsforgalmi szituáció) A forgalmi helyzetről, a „látszólagos káoszról” árulkodik a főváros egy reggeli állapotokat bemutató izochrón térképe. Az egyes szintvonalak a városközpontba jutás időszükségletét mutatják. 2017.04.05.

FORGALOMÁRAMLÁST BEFOLYÁSOLÓ HELYZETEK 4500 db út- közműbontás évente, Csúcsforgalmi óránként 1 db személyi sérüléses baleset, Napi 4-500 db egyéb forgalmi zavar (műszaki hiba, szabálytalanság, koccanás, stb.) 2017.04.05.

A központi forgalomirányítás által lefedett terület A közúti forgalomirányító központ a legnagyobb szervező erő a forgalom kezelésében. Az ábrán sötétebb színnel jelölt terület forgalmát szabályozzák a központok. Fontos forgalombiztonsági előny, hogy ezen a területen az irányítás minden műszaki hibáját azonnal észlelik a központok. A lefedett területen látszólag „kicsi”. Itt koncentrálódik a csomóponti jelzőberendezések 2/3-a. 350 km fővárosi tulajdonú alépítmény és kábelhálózat Számítógépes Központi felügyelet és szabályozás alatt van a berendezések 2/3-a 2017.04.05.

Forgalomfigyelő rendszer által lefedett terület Az ITS alkalmazásokhoz ad tág teret a forgalomfigyelő rendszer (ZTV). A ZTV lefedettséget az pirossal jelzett területek mutatják. 357 kritikus útszakasz figyelése 200 kamera kép 60 kamera vezérelhető 24 speciális BUSZSÁV-figyelő 2017.04.05.

Az Uniós EasyWay programjában kitűzött célok 2020-ig 25%-al a csökkenteni kell a halálos balesetek számát 25%-al csökkenjen a torlódás 10%-al mérsékelni kell a környezetterhelést Célkitűzésünk: a közlekedési feltételek romlási folyamatait le kell lassítani, meg kell állítani és a visszájára kell fordítani. 2017.04.05.

EasyWay-II. A fővárosi forgalomirányító központ közlekedési portáljának létrehozása A fővárosi forgalomirányítás hardver- és szoftver fejlesztése, adaptív forgalomirányítás kiterjesztése Közlekedési monitoring rendszer, forgalmi modellezés fejlesztése Teherforgalmi behajtás-korlátozás Fővárosi ITS masterplan ITS Action Plan, deployment guidelines, ITS-direktíva. 2017.04.05.

A megvalósítás – térképi ábrázolás Az ábrán látható 4 db FCD-pilot útszakasz: 2 db a Róbert Károly körúton, 2 db az M3 autópálya bevezető szakaszán. A sebességadatok 90 mp-enként kerülnek frissítésre a digitális térképen mivel 90 mp-enként érkeznek be az adatkonverziót végző szerverről. 2017.04.05.

TÁVLATI KÖZPONT-STRUKTÚRA ADAPTIV IRÁNYÍTÁSSAL, UTAZÁSBEFOLYÁSOLÁSSAL Áttekintés Jelentés menedzsment Egyéni közl. (IV) Tömeg közl. (ÖV) Parkolás Események Elkorlátozások Üzemi jelentések Adatbázis Vizualizálás, kezelés Stratégiai- modul AVM Parkolás irányítás Forg. ir. Számítógép saját detektorokkal Stratégiai detektorok Bemenetek Standard-illesztők, Illetve speciális-konverterek Autópálya irányítás Forgalmi zavarok OCIT vevő egység Parkolásmenedzsment Mérési értékek feldolgozása Info-táblavezérlés Stratégiák, forgalmi szituációk, prognózisok RDS / TMC, DAB, Fax / E-Mail Internet, WAP, Videotext, Tartalom és szerviz szolgáltatók Adatok a kezelők és tervezők részére Kimenetek Info-táblák Útvonalajánlások Stratégiai előnyök alrendszereknek Stratégiai ajánlások 2017.04.05.

Áttekintő rendszervázlat, a továbbfejlesztés lehetősége 2017.04.05.

A megvalósítás – térképi ábrázolás Az egyes járműsebességekhez mérőhelyenként (MQ) külön-külön paraméterezhető a térképen megjelenő útszakaszok színezése. Ez az ábra az eredeti (default) beállításokat szemlélteti. 2017.04.05.

Diszpécseri munkahely jelenleg A forgalomról érkező információk legfőbb fogyasztója a közúti központ diszpécserszolgálata. Diszpécseri munkahely jelenleg 2017.04.05. 15

Az új forgalmi operátori szolgálat munkahelye Az új operátori munkahely kialakítása éppen most folyik. 2017.04.05.

CITY LOGISZTIKAI VONATKOZÁSOK A szerteágazó feladatsor részeként fókuszálunk a teherforgalom kezelésével kapcsolatos megfontolásokra is. 2017.04.05.

Víziónk szerint a CITY LOGISZTIKA-i feladatokat ellátó központnak szorosan együtt kell működnie a VÁROSI INTEGRÁLT FORGALOMIRÁNYÍTÓ RENDSZER-ével, hiszen elképzelhetetlen hatékony áruszállítás a forgalomirányítás real-time adatai és a zavarok elhárításával kapcsolatos döntések következményeinek ismerete nélkül. Adott esetben akár a áruszállító fordákat is módosítani szükséges egy-egy váratlanul fellépő forgalmi zavar miatt. Az ábrán a két rendszer kapcsolatát emeltük ki pirossal. 2017.04.05.

Konkrét példaként mutatom be a szállítás egy speciális formáját a a rendszeresen szükségessé váló gépi úttisztítás egy elterjedt jelzésrendszerét. 2017.04.05.

A forgalomirányító központ is jól támogatja a szemétszállítás-szervezési feladatokat. Az ábrán néhány nagy forgalmú útvonal napi forgalom-lefolyási görbéjét látjuk, amelyen határozottan megmutatkoznak azok a forgalomterhelési határértékek és időszakok, amelyeken túl már a reggeli csúcsforgalmat jelentősen zavarná a szemétgyűjtési-szállítási tevékenység. Konkrétan: az ábrán kék színű görbénl a csúcsforgalmi terhelések meghaladják a 3500–as értéket. A szemétszállítás 1 forgalmi sávot lefoglal, ezért – az ingadozási jelenségeket is figyelembe véve – 6.30 és 7 óra között már be kell fejezni ezt a tevékenységet, ellenkező esetben a tevékenység torlódásokat fog okozni. 2017.04.05.

közútfenntartási ágazati igazgató almassyk@fkf.hu +36 1 459-6706 Dr. Almássy Kornél közútfenntartási ágazati igazgató almassyk@fkf.hu +36 1 459-6706 Címlap 2017.04.05. 21