„Megújuló energia tanácsadó” képzés megalapozása Magyar Tudományos Akadémia Műszaki Tudományok Osztálya Energetikai Bizottság Megújuló Energetikai Technológiák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Passzívházak, energiatudatosság Szakmai Napok 2010.október YTONG őszi továbbképzések 2010 Kreditpontos építészoktatás 2010 ősz SZF.VÁR AKASZTÓ BUDAPEST.
Advertisements

Információk a CER2*-WP3 EU Program keretében tervezett „megújuló energia tanácsadó” képzés megalapozására *Central European Regions Cluster for Energy.
Az új épületenergetikai szabályozás
XVII. DUNAGÁZ Szakmai Napok, Konferencia és Kiállítás
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
AZ MSZ SZABVÁNYSOROZAT SZÜKSÉGESSÉGE
Az EuP/ErP irányelv hatása az épületgépész rendszerek tervezésére
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Az AIDA projekt és a kapcsolódó Uniós pályázati közeg rövid bemutatása Pári István Geonardo Kft. REC, Szentendre február 15.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Állásportálok, fejvadász cégek statisztikái szerint a jól kvalifikált controllerek a legjobban fizetett, leginkább keresett gazdasági szakemberek közé.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Előadó: Kopacz Tamás, ügyvezető helyettes - Mapei Kft.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
tűzvédelmi tapasztalatai
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Magyar Útügyi Társaság
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikusok és vállalati versenyképesség Előadó: Solti Károlyné tanácsadó Budapest, február 23.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Energiahatékonysággal a vállalkozások költségcsökkentéséért Nagy Judit Külkapcsolati munkatárs Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Fetter István Kereskedelemfinanszírozás és EU Szolgáltatások vezető CIB Bank Zrt. EU támogatások finanszírozása és ezen túlmutató pénzügyi szolgáltatások.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A LENERG a Hajdú-Bihar megyei önkormányzatok szolgálatában Előadó: Vámosi Gábor, igazgató Energia Infónap Debrecen,
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Épületgépész technikus oktatás a Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolájában 4024 Debrecen Varga u. 5.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Magyar Útügyi Társaság
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

„Megújuló energia tanácsadó” képzés megalapozása Magyar Tudományos Akadémia Műszaki Tudományok Osztálya Energetikai Bizottság Megújuló Energetikai Technológiák Albizottság Előadó: dr Tóth Péter 2005 április 01.

Ökoépület tervező / létesítő képzés Általános elgondolás Az ökoépület tervező/ létesítő képzése azon céllal jött létre, hogy képzést biztosítson építőipari szakembereknek alacsony energiaigényű épületek, passzívházak tervezéséhez ill. létesítéséhez. Olyan nemzetközi szabványokra épülne, mint az épületek energiafelhasználásra vonatkozó EN 832 szabvány, 2002/91 EU Direktíva,MSZ EN A módszer azon az ötleten alapul, hogy olyan értékelhető minőségi standardokat mutat be, melyek fejlett TQM rendszereknél, és engedélyeknél használatosak. A képzésben résztvevők megismerkedhetnek az ökoépület tervezési programokkal és gyakorlati tervezési feladatokkal. A képzés részéhez tartozik még a hivatalos minősítés elnyeréséhez szükséges egy éves gyakorlat, valamint egy gyakorlati projekt dokumentálása és prezentációja. Az épületek energetikai minősítésére vonatkozó EU direktíva (European Building Directive) előírásainak betartására az épületek energetikai minősítése céljából erre amúgy is szükség lesz 2006 elejétől (2002/91 EU Derektiva, „Energy Performance of Buildings”) Célcsoport: Építész-, építőmérnökök, Képzési cél: fenntartható építészet technikai „Know-how”-jának biztosítása : magas energia hatékonyság, megújuló erőforrások használata, öko építkezés. Ez magában foglalja az épületfizikai oktatás korszerűsítést, az öko-hatékony építkezést, hőszigetelést, fűtő- és hűtő, klíma rendszereket és minőségellenőrzést. Tervezett időtartam: 8 napos szeminárium napi 8 órában, egy nap vizsga

Szolár energia képzés Általános elgondolás A képzés célja a szoláris rendszerek terén szerzett tudás és tapasztalat átadása a létesítők és tervezők részére. A képzés célja a szakmai képzéssel szerezhető hivatalosan is elismert oklevél. A képesítés egy minőség tanúsítást is jelenthet a kurzust elvégző hallgatók számára, mely a létesített teljes szolár energia rendszerre vonatkozna Célcsoport: Tervezők, épületgépészek, installatőrök Tréning célja: A szakmai tudás átadása, megismertetése a sikeres tervező és installatőrmunka érdekében. Lakóházak hagyományos kisebb szolárrendszereinek és nagyobb irodaházak és lakóházak nagy szolár rendszereinek szerelése és fenntartása. Időtartam: napi 8 óra, 8 napos képzés, egy nap vizsga

Fotovillamos szakember képzés Általános elgondolás Az új EU tagországokban tervezett képzés áttekintést ad a fotovillamos (PV) technológiákról. A téma iránt mélyebben érdeklődő szakemberek részére a kiadásra kerülő tervezői kézikönyv lehetőséget nyújt a technológia részletesebb tanulmányozására. A szeminárium rövid, de nagyon informatív kell hogy legyen. A fotovillamos berendezések összes aspektusa tárgyalásra kerül. A hallgatóknak (kivitelezők és tervezők) áttekintést kell nyerniük a fotovillamos technológiáról valamint, annak használatáról. Képzés célja: A fotovillamos PV technológiával foglalkozó szakember továbbképzése :  Alapok  Közüzemi hálózatra kapcsolt fotovillamos berendezések  Autonóm áramtermelő PV berendezések  Tervezés és méretezés  Számítások  Támogató programok  Instrukciók és irányelvek A képzésnek hozzá kell hozzájárulnia egy olyan minőségi standard bevezetéséhez, amely garanciát ad a leendő fogyasztónak és ezáltal a potenciális piacot is támogatja. Tervezett időtartam: napi 8 óra, 8 napos képzés, egy nap vizsga

Biomassza-fűtőmű-, erőmű tervező / létesítő szakember képzés Általános elgondolás A Biomassza-fűtőmű-, erőmű tervező / létesítő szakember képzésének főbb céljai:  Az üzemelő és épülő biomassza fűtőművek, fűtőerőművek megvalósítása, ill. hatékonyságuk javítása  A szakképzés akkreditálása és a képzés bizonyítvánnyal töténő tanusítása  Regionális érték teremtése  Munkahelyteremtés  Együttműködés a különböző támogatást nyújtó uniós szervezetekkel A kurzus moduljai versenyképes szakmai képzést tesznek lehetővé a különböző szakágak szakaemberei részére is. A résztvevők a képzésbe különböző szinteken kapcsolódhatnak be, amely a korábbi, igazolható, végzettségük függvénye. Célcsoport: projektfejlesztők, tervezők, műszaki és gazdasági szakemberek, erőgépészek és folyamatirányítással foglalkozó szakemberek Képzés célja: az EU országaiban a referenciaüzemekben használt innovatív technológiák bemutatása és oktatása. A különböző szakmai háttérrel rendelkezők részére tervezett képzés két részből állna, egy műszaki-technikai és egy gazdasági részből. Ezenfelül az elmélet (egyetemi szint) ötvözete a gyakorlati tapasztalattal (demonstrációs projektek) széles körű szakmai képzést eredményez. Időtartam: napi 8 óra,8 napos képzés, egy nap vizsga

Hőszivattyús rendszer tervező / kivitelező szakember képzés Általános elképzelések A képzés célja az új hőszivattyúpiac ellátása megfelelően képzett szakemberekkel, akik jártasak a hőszivattyús technológiákban, akik hibátlan és hatékony hőszivattyús rendszereket terveznek és létesítenek. Az ilyen jellegű képzési rendszer a leghatékonyabb az esetleges rossz minőségből fakadó piaci problémák megelőzésében. Egy új piac fejlesztési szakaszában a hőszivattyú alkalmazás fő területe, célcsoportja az újonnan épült és külön álló családi házak. Az egyszerű rendszerek esetében is és a költséghatékonyság érdekében szükséges a tervező bevonása a projektbe. A rendszer megtervezése a leginkább problémás terület, ahol az egész rendszer hatékonysága eldől, ezért a rendszer megtervezése, a szereléssel és az üzemeltetéssel együtt a hőszivattyú tervező / létesítő szakember képzésének fő témakörét kell hogy alkossa. Célcsoport: A képzés célcsoportjába azok a szakemberek tartoznak, akik az egész hőszivattyús energiaellátó rendszerért felelősséggel tartoznak. Képzés célja: A hőszivattyús technológiák megismertetése a szakemberekkel, akik ezt követően megtervezik és kivitelezik a hőszivattyús rendszereket. Időtartam: A legjobb eredmény a kurzus folyamán akkor érhető el, ha az, egy elméleti és egy gyakorlati részből áll, amit a képzés végén egy elméleti és gyakorlati vizsga is követ. A sikeres vizsgázás után a szakképesítést megszerzők képessé válnak hőszivattyús rendszerek tervezésére és kivitelezésére, családi és ikerházak számára (új épületeknél és rekonstrukcióknál). Napi 8 óra, 8 napos képzés, egy nap gyakorlati vizsga

Kitekintés A Magyarországon tervezett alternatív energia-tanácsadó képzés megvalósításához olyan együttműködő szervezeteket és partnereket, pályázati lehetőségeket keresünk, amellyel a bemutatott tréningtervezetek magyarországi bevezetését elősegíthetjük. Úgy gondoljuk, hogy az alternatív energia- tanácsadók magyarországi képzésének megalapozásában a finanszírozási kérdések megoldásában az állam szerepe nélkülözhetetlen. A felsőoktatás folyamatban levő átalakítása a bolognai folyamatnak megfelelően, indokolttá tenné az új innovatív megújuló energia technológiák egyetemi szintű nappali illetve posztgraduális oktatását.

Köszönöm a figyelmüket! Dr Tóth Péter