Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
19. modul A kör és részei.
Advertisements

A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
KELETKEZÉSE HÁROMSZÖG OLDALAI HÁROMSZÖGEK TÍPUSAI OLDALAIK SZERINT
2005. október 7..
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A háromszög elemi geometriája és a terület
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
MATEMATIKA ÉRETTSÉGI Közép szint.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
2005. november 11..
4 négyzetes kérdés Készen vagy? B A
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
2006. május 5. Azonos betűk azonos, különböző betűk különböző számjegyeket jelölnek. Rekonst- ruálja az alábbi hatványozást! Telefonos feladat.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A feladatokat az április 28-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
2006. április 21. Melyik az aznégyjegyű szám, melyre Telefonos feladat.
A feladatokat az április 14-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
A Venn-diagram használata
Poliéderek térfogata 3. modul.
Bizonyítások Harmath Zsolt.
A MILLIOMOS KÉPZÉS © Success Systems International – 2006
Thalész tétel és alkalmazása
Statisztika Érettségi feladatok
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Műszaki ábrázolás alapjai
Misi az önkiszolgálóban 10 darabos égőkészletet vásárolt 172,5 dinárért. Miután hazaért ki akarta számolni mennyibe került 1 db égő, és így gondolkodott:
Háromszögek szerkesztése 2.
Thalész tétel és alkalmazása
Szögek és háromszögek.
Pitagorasz tétele.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
1. feladat Egy henger alakú olvasztótégelyben 25 cm ma-gasan olvasztott viasz van. A henger sugara 15 cm. A viaszból olyan négyzet alapú egyenes gúla.
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
2005. december 2. Telefonos feladat Három bülbülért összesen Ft-ot fizettünk. Négy ketyeréért összesen Ft-ot fizettünk. Mennyibe kerül egy bülbül ?
2005. november 18..
2006. január 6..
2005. október feladat (házi feladat) Pontban 3 órakor az óra mutatói éppen merő- legesek egymásra. Mikor lesznek legközelebb merőlegesek egymásra.
Telefonos feladat Egy háromjegyű szám elé írtunk egy hármast, majd az eredeti háromjegyű szám mögé írtunk egy hármast. A kapott két négyjegyű szám különbsége.
A háromszög elemi geometriája és a terület
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Transzformációk egymás után alkalmazása ismétlés
Matematikai tesztelő program
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
2006. január 20. Telefonos feladat Néhány (2-nél több) dobókockát feldobtunk és véletlenül minden kockával ugyanazt a prím- számot dobtuk. A dobott számok.
Számtani és mértani közép
Geometriai számítások
A konvex sokszögek kerülete és területe
XIX. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
GRÁFOK Definíció: Gráfnak nevezzük véges vagy megszámlálhatóan végtelen sok pont és azokat összekötő szintén véges vagy megszámlálhatóan végtelen sok.
Síkidomok, testek hasonlósága
Hasonlósági transzformáció ismétlése
Gondolatok a középiskolai matematika felvételiről
ZRINYI ILONA matematikaverseny
Statisztika Érettségi feladatok
OK Könnyű Közepes K nehéz
Statisztika Érettségi feladatok
Tanórán kívül lehet kicsit több
19. modul A kör és részei.
Matematika verseny nyolcadik osztályosoknak a Vasváriban
Előadás másolata:

Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára 2005. január M-2 feladatlap

a) Minden helyesen leírt szám 1 pont. 5 pont 1. Leírtunk egymás mellé hét racionális számot úgy, hogy a két szélső kivételével mindegyik a két szomszédja összegének a felével egyenlő. Keresd meg a hiányzó öt számot! ............. ............. 3 7 ............. ............. ............. Megoldás: -5 -1 3 7 11 15 19 a) Minden helyesen leírt szám 1 pont. 5 pont Ha valamelyik helyre rossz számot ír, arra nem jár pont, de ha ezzel helyesen számol tovább, akkor a további pontok megadhatók.

2. Egy általános iskolában összesen 60 tanuló jár matematika szakkörre 2. Egy általános iskolában összesen 60 tanuló jár matematika szakkörre. A matematika szakkörre járók 30%-a hatodikos, 15 tanuló hetedikes, a többiek nyolcadikosok. a) Hány hatodikos jár matematika szakkörre? ....................... 18 1 pont b) Hány nyolcadikos jár matematika szakkörre? ....................... 27 (= 60 – 18 – 15) 1 pont c) Tudjuk, hogy az iskola hetedikeseinek 60%-a matematika szakkörös. Hány hetedikes tanuló jár az iskolába? ....................... 2 pont

3. Az alábbi ábrákon satírozz be három kört úgy, hogy a besatírozott körök közül semelyik kettőt ne kösse össze közvetlenül vonal! Rajzold meg az összes lehetőséget! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.)

Minden helyes lehetőség 1 pont. legfeljebb 5 pont 3. Az alábbi ábrákon satírozz be három kört úgy, hogy a besatírozott körök közül semelyik kettőt ne kösse össze közvetlenül vonal! Rajzold meg az összes lehetőséget! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.) Minden helyes lehetőség 1 pont. legfeljebb 5 pont

Bármilyen helyes megoldás elfogadható. 4. Olyan négyjegyű számokat keresünk, amelyekben minden számjegy nagyobb a leírásban őt követő számjegynél, és minden számjegy legalább akkora, mint az őt követő két számjegy szorzata. Ilyen szám például a 8421. a) Írd le a legkisebb ilyen négyjegyű számot! ....................... 3210 2 pont b) Írd le a legnagyobb ilyen négyjegyű számot! ....................... 9810 2 pont c) Írj egy ugyanilyen tulajdonságú ötjegyű számot! ....................... pl.: 63210, 73210, …., 93210, 94210, …. 1 pont Bármilyen helyes megoldás elfogadható.

5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba!

5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba! Minden helyes megoldásért 1-1 pont jár. 5 pont

Ha valamelyik részben hibázik, arra nem jár pont, de ha az 6. Levente hétfőn elköltötte a zsebpénze felét, kedden a maradék harmadát, szerdán a megmaradt pénze negyedét, és így 300 Ft-ja maradt. a) Mennyi pénze maradt keddről szerdára? ....................... 400 Ft 2 pont b) Mennyi pénze maradt hétfőről keddre? ....................... 600 Ft 2 pont c) Mennyi pénze volt eredetileg? ....................... 1200 Ft 2 pont Ha valamelyik részben hibázik, arra nem jár pont, de ha az eredménnyel helyesen számol tovább, akkor a további pontok megadhatók.

7. A következő diagramon a XX 7. A következő diagramon a XX. század utolsó négy olimpiáján szerzett magyar érmek számát ábrázoltuk (A: arany, E: ezüst, B: bronz). a) A négy közül melyik olimpián szereztük a legkevesebb ezüstérmet? ............................................... b) Összesen hány aranyérmet szereztünk ezen a négy olimpián? ....................... c) Átlagosan hány ezüstérmet szereztünk ezen a négy olimpián? ....................... d) Melyik fajta éremből szereztük összesen a legtöbbet ezen a négy olimpián?

7. A következő diagramon a XX 7. A következő diagramon a XX. század utolsó négy olimpiáján szerzett magyar érmek számát ábrázoltuk (A: arany, E: ezüst, B: bronz). a) A négy közül melyik olimpián szereztük a legkevesebb ezüstérmet? az atlantain vagy az 1996-oson 1 pont b) Összesen hány aranyérmet szereztünk ezen a négy olimpián? ....................... 37-et (= 11 + 11 + 7 + 8) 1 pont c) Átlagosan hány ezüstérmet szereztünk ezen a négy olimpián? ....................... 7-et (= [6 + 12 + 4 + 6] : 4) 2 pont d) Melyik fajta éremből szereztük összesen a legtöbbet ezen a négy olimpián? aranyéremből 1 pont

8. Az ábrán látható háromszor hármas táblára olyan kockákat helyeztünk, amelyeknek a lapjai egybevágóak a tábla mezőivel. A táblát felülnézetben láthatod, az egyes mezőkben szereplő számok azt jelentik, hogy az adott mezőn hány kockát tettünk egymásra. a) Rajzold le az építmény bal oldali nézetét! b) Rajzold le az építmény elölnézetét! c) Ha a kockák élhosszúsága 2 cm, mekkora az építmény térfogata? ....................... d) Maximum hány darab kockát lehet elvenni úgy, hogy az építménynek se a bal oldali, se az elölnézete ne változzon? .......................

8. Az ábrán látható háromszor hármas táblára olyan kockákat helyeztünk, amelyeknek a lapjai egybevágóak a tábla mezőivel. A táblát felülnézetben láthatod, az egyes mezőkben szereplő számok azt jelentik, hogy az adott mezőn hány kockát tettünk egymásra. a) Rajzold le az építmény bal oldali nézetét! b) Rajzold le az építmény elölnézetét!

8. Az ábrán látható háromszor hármas táblára olyan kockákat helyeztünk, amelyeknek a lapjai egybevágóak a tábla mezőivel. A táblát felülnézetben láthatod, az egyes mezőkben szereplő számok azt jelentik, hogy az adott mezőn hány kockát tettünk egymásra. c) Ha a kockák élhosszúsága 2 cm, mekkora az építmény térfogata? 88 cm3 (= 11 · 8 cm3) 1 pont d) Maximum hány darab kockát lehet elvenni úgy, hogy az építménynek se a bal oldali, se az elölnézete ne változzon? 3-at 1 pont

9. Három testvér közösen vásárolt egy televíziót 9. Három testvér közösen vásárolt egy televíziót. A legidősebb éppen annyi pénzt adott a vételárba, mint a másik kettő együtt. A középső feleannyit fizetett, mint a másik kettő együtt. a) Mennyibe került a televízió, ha a középső testvér 18 000 Ft-ot fizetett? ....................... 54 000 Ft-ba (= 3 · 18 000) 1 pont b) A vételár hányad részét fizette ki a középső testvér? ....................... 1 pont c) A vételár hányad részét fizette ki a legidősebb testvér?.................... d) A vételár hányad részét fizette ki a legfiatalabb testvér?..................... 2 pont

10. Az ábrán látható derékszögű háromszögben igaz, hogy BE = CE, CD = ED és DA = EA. Az „A” csúcsnál lévő szög α = 36°. Mérés nélkül határozd meg a következő szögek nagyságát! (Az ábra nem pontosan méretezett.) ABC∡ = ....................... BEC∡ = ....................... DEA∡ = ....................... CED∡ = ....................... a) ABC ∡ = 54° 1 pont b) BEC ∡ = 72° 1 pont c) DEA ∡ = 72° 1 pont d) CED ∡ = 36° 1 pont