Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
19. modul A kör és részei.
Advertisements

A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
ROMBUSZ TÉGLALAP NÉGYZET.
2005. október 7..
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Egyenes egyenlete a síkban
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
2005. november 11..
Csillagászati földrajzzal kapcsolatos feladatok
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Telefonos feladat Az országos szaloncukor-evő verseny győztese által a versenyen elfogyasztott szaloncukrok száma egyenlő e szám számjegyei ösz- szegének.
2006. március 10. Délben az óra mutatói fedik egymást. Hány másodperc múlva fogják legközelebb fedni egymást az óra mutatói? Telefonos feladat.
Poliéderek térfogata 3. modul.
Bizonyítások Harmath Zsolt.
Térelemek Kőszegi Irén KÁROLYI MIHÁLY FŐVÁROSI GYAKORLÓ KÉTTANNYELVŰ KÖZGAZDASÁGISZAKKÖZÉPISKOLA
Sokszögek modul Pitagórasz Hippokratész Sztoikheia Thalész Euklidesz
Hegyesszögek szögfüggvényei
Thalész tétel és alkalmazása
Párhuzamos egyenesek szerkesztése
Statisztika Érettségi feladatok
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Deltoid.
Háromszögek szerkesztése 2.
Készítette: Árpás Attila
Általános iskola 5. osztály
Az ókori görög Kultúra legnagyobb matematikusai
Thalész tétel és alkalmazása
Hasonlósággal kapcsolatos szerkesztések
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
16. Modul Egybevágóságok.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
A háromszögekhez kapcsolódó nevezetes tételek
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Az ábrázolás módszerével való megoldás szükségessé teszi egy ábra készítését * A számokat és mennyiségeket a feladatból grafikusan ábrázoljuk * A feladatmegoldás.
Matematika dolgozat 8.évfolyam.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
A háromszög középvonala
2006. január 20. Telefonos feladat Néhány (2-nél több) dobókockát feldobtunk és véletlenül minden kockával ugyanazt a prím- számot dobtuk. A dobott számok.
1 Vektorok, mátrixok.
Szögek, háromszögek, négyszögek és egyéb sokszögek, kör és részei.
Témazáró dolgozat Kiegészítések.
Számtani és mértani közép
és a Venn-Euler diagrammok
Geometriai számítások
A konvex sokszögek kerülete és területe
Érintőnégyszögek
Felvételi – A, V. Kockákból építkezünk 2005 / M2 Az ábrán látható háromszor hármas táblára olyan kockákat helyeztünk, amelyeknek a lapjai egybevágóak.
Kúpszerű testek.
TRIGONOMETRIA.
Statisztika Érettségi feladatok
Geometria 9. évfolyam Ismétlés.
ELEMI GEOMETRIAI ISMERETEK
Statisztika Érettségi feladatok
Térelemek Kőszegi Irén KÁROLYI MIHÁLY FŐVÁROSI GYAKORLÓ KÉTTANNYELVŰ KÖZGAZDASÁGISZAKKÖZÉPISKOLA
Tanórán kívül lehet kicsit több
19. modul A kör és részei.
Előadás másolata:

Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára 2006. január 28. M-1 feladatlap

Határozd meg x, y, z értékét, ha: y = a legnagyobb egyjegyű prímszám z = −3 − (5 −11) x = ........... y = ........... z = ........... Számítsd ki a három szám átlagát!

Határozd meg x, y, z értékét, ha: y = a legnagyobb egyjegyű prímszám z = −3 − (5 −11) Megoldás: a) x = 2 1 pont b) y = 7 1 pont c) z = 3 1 pont d) Az átlag kiszámítási módja helyes. 1 pont e) Az átlag 4. 1 pont d-e) Akkor is járnak a pontok, ha rossz értékeknek helyesen számolta ki az átlagát.

2. Erika (E), Gabi (G), Hilda (H) és Ibolya (I) népi táncot tanul 2. Erika (E), Gabi (G), Hilda (H) és Ibolya (I) népi táncot tanul. Az egyik táncban négyüknek egymás kezét fogva körtáncot kell járniuk. Két ilyen kör csak akkor különböző, ha forgatással nem vihetők át egymásba. Például az alábbi két kör nem különböző: Keresd meg a megadott példától különböző összes lehetséges felállást! Írd be a táncosok betűjelét az alábbi ábrákba! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.)

2. Erika (E), Gabi (G), Hilda (H) és Ibolya (I) népi táncot tanul 2. Erika (E), Gabi (G), Hilda (H) és Ibolya (I) népi táncot tanul. Az egyik táncban négyüknek egymás kezét fogva körtáncot kell járniuk. Két ilyen kör csak akkor különböző, ha forgatással nem vihetők át egymásba. Például az alábbi két kör nem különböző: Megoldás:

3. Az alábbi szabály alapján töltsd ki a táblázat hiányzó adatait! Megoldás:

4. A 8. osztályosok két felmérőt írtak, mindkettőt 20 tanuló írta meg 4. A 8. osztályosok két felmérőt írtak, mindkettőt 20 tanuló írta meg. Az eredményeket az alábbi diagramok mutatják. a) Hány közepes volt a második felmérőben? .......................... b) Az első felmérőben hány százalék volt a jó osztályzatú? ................. c) Melyik felmérőben volt több jeles? .................................................... d) A második felmérőben hánnyal volt több közepes osztályzat, mint jeles? ........................

4. A 8. osztályosok két felmérőt írtak, mindkettőt 20 tanuló írta meg. Az eredményeket az alábbi diagramok mutatják. a) Hány közepes volt a második felmérőben? 11 1 pont b) Az első felmérőben hány százalék volt a jó osztályzatú? 25 1 pont c) Melyik felmérőben volt több jeles? az elsőben 1 pont d) A második felmérőben hánnyal volt több közepes osztályzat, mint jeles? 8-cal 2 pont Ha csak a különbség százalékos értékét adta meg, akkor 1 pont.

5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba!

5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba! Megoldás: Minden helyes válaszért 1-1 pont jár.

6. Egy paralelogramma két belső szögének aránya 1 : 2. Hány fokosak a paralelogramma belső szögei? α = β = Egy rombusz átlóinak hossza 6 és 8 egység. Mekkora a rombusz kerülete? Írd le a számolás menetét!

6. Egy paralelogramma két belső szögének aránya 1 : 2. Hány fokosak a paralelogramma belső szögei? Megoldás: a) α = 60° 1 pont b) β = 120° 1 pont c) A megoldásból kiderül, hogy a rombusz átlói merőlegesek és felezik egymást. 1 pont d) A Pitagorasz-tétel felírása vagy a pitagoraszi számhármasra való utalás. 1 pont e) A rombusz oldala 5 (egység). 1 pont f) A kerület 20 (egység). 1 pont

7. Éva az egyik 60 lapos füzetének mind a 120 oldalát megszámozta. a) Hány darab egyjegyű számot kellett leírnia? ............................... b) Hány darab kétjegyű számot kellett leírnia? ............................... c) Hány darab háromjegyű számot kellett leírnia? ............................... d) Összesen hány darab számjegyet kellett leírnia? ...............................

7. Éva az egyik 60 lapos füzetének mind a 120 oldalát megszámozta. Megoldás: a) Hány darab egyjegyű számot kellett leírnia? 9-et 1 pont b) Hány darab kétjegyű számot kellett leírnia? 90-et 1 pont c) Hány darab háromjegyű számot kellett leírnia? 21-et 1 pont d) Összesen hány darab számjegyet kellett leírnia? 252-t 2 pont Akkor is jár a 2 pont, ha az a), b) vagy c) részben rossz eredményt kapott, de ezekkel helyesen számolta ki az összeget.

8. A szerelők 155 méter hosszú útvonalon vízvezeték csövet fektettek le nyolc méteres és öt méteres darabokból. Összesen 25 darab csövet használtak fel. Hány db 8 m-es és hány db 5 m-es cső kellett? Írd le a megoldás gondolatmenetét! Megoldás: A megoldás pl. A nyolc méteres csövek száma: x, az öt méteres csövek száma: 25 – x. 8x + 5 · (25–x) = 155 x = 10 A nyolc méteres csövek száma: 10 db, az öt méteres csövek száma: 15 db. a) Helyesen adta meg az egyik fajta csövek számát. 2 pont b) Helyesen adta meg a másik fajta csövek számát. 1 pont c) Jó megoldásra vezető gondolatmenet áttekinthető lejegyzése. 2 pont

9. Egy négyzetes oszlop éleinek mérete 3, 3 és 4 egység 9. Egy négyzetes oszlop éleinek mérete 3, 3 és 4 egység. Az oszlopot befestettük barnára. Ezután a lapokkal párhuzamos vágásokkal egységkockákra daraboltuk. Hány darab olyan kiskockát kaptunk, ... a) ... amelynek pontosan három lapja barna? ........................... b) ... amelynek pontosan két lapja barna? ........................... c) ... amelynek pontosan egy lapja barna? ........................... d) ... amelynek nincs barna lapja? ...........................

9. Egy négyzetes oszlop éleinek mérete 3, 3 és 4 egység 9. Egy négyzetes oszlop éleinek mérete 3, 3 és 4 egység. Az oszlopot befestettük barnára. Ezután a lapokkal párhuzamos vágásokkal egységkockákra daraboltuk. Megoldás: Hány darab olyan kiskockát kaptunk, …. a) ... amelynek pontosan három lapja barna? 8-at 1 pont b) ... amelynek pontosan két lapja barna? 16-ot 1 pont c) ... amelynek pontosan egy lapja barna? 10-et 1 pont d) ... amelynek nincs barna lapja? 2-t 1 pont

10. Mama pogácsát sütött, és egy üzenő levélben kérte gyermekeit, hogy igazságosan osztozzanak rajta. Anna elsőként ért haza, megette a pogácsák harmadát, majd szakkörre ment. Béla másodikként hazaérve megette a tálcán lévő pogácsák harmadát, és edzésre sietett. Ezután érkezett Cecil, aki szintén csak a tálcán lévő pogácsák egyharmadát fogyasztotta el, így 8 darabot hagyott. a) Hány pogácsát evett meg Cecil? ...................................... b) Hány pogácsát evett meg Béla? ...................................... c) Hány pogácsát sütött a mama? ...................................... d) Az összes pogácsának hányad részét ette meg Béla? ........................

10. Mama pogácsát sütött, és egy üzenő levélben kérte gyermekeit, hogy igazságosan osztozzanak rajta. Anna elsőként ért haza, megette a pogácsák harmadát, majd szakkörre ment. Béla másodikként hazaérve megette a tálcán lévő pogácsák harmadát, és edzésre sietett. Ezután érkezett Cecil, aki szintén csak a tálcán lévő pogácsák egyharmadát fogyasztotta el, így 8 darabot hagyott. Megoldás: a) Hány pogácsát evett meg Cecil? 4-et 1 pont b) Hány pogácsát evett meg Béla? 6-ot 1 pont c) Hány pogácsát sütött a mama? 27-et 2 pont d) Az összes pogácsának hányad részét ette meg Béla? 1 pont