Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető
Partnerkapcsolati koncepció A Magyar Posta új működési modelljének célja a profitorientált versenykörnyezetben történő sikeres szereplés. Kölcsönösen előnyös partnerkapcsolati működés: hozzájárul a versenyelőnyhöz! Üzleti (és minden más) terület: a fő tevékenységére tud koncentrálni, egy kapus rendszerben jut hozzá a számára szükséges támogatáshoz. Támogató szervezet (CO, HR, IT): jobban tud gazdálkodni erőforrásaival, a közvetlen napi információkkal rendelkező támogató-ellátott kapcsolat gyorsabb döntéseket tesz lehetővé, mely az egész támogató terület hatékonyságát növeli. Partner: átfogó szakmai tudással rendelkezik, felkészültségét rendszeresen fejleszti, és ismeri az ellátott üzleti terület működését is, részt vesz a napi információcserében, így aktívan tud reagálni a felmerült igényekre és kihívásokra.
HUMÁN partnerség - kompetenciák A humán partnerek az ellátási területük munkáltatói jogkörgyakorló szintű vezetőit szolgálják ki minden HR témában, teljes körűen, de csak azokban a HR vonatkozású ügyekben, amelyek e vezetőket közvetlenül is érintik, amelyekben véleményük, javaslatuk, támogatásuk, egyetértésük, jóváhagyásuk, döntésük szükséges. Megjegyzés: A területi igazgatók kiemelt humán ellátást kapnak a saját állományukba tartozó személyügyi referensektől és a HESZK területi humánerőforrás osztályaitól, amelyek a postahelyi munkaügyi ügyintézőkkel szakmai együttműködésben tejes humán ellátást biztosítanak a postavezetők számára is. Humán partneri főbb folyamat-kompetenciák: Munkaerő-biztosítás (előkészítés) Toborzás és kiválasztás (koordinálás) Teljesítménymenedzsment Munkakör (változáskezelés, értékelés) Munkaerő-fejlesztések (igényjelzés) Karriermenedzselés Szakmai elismerések Vezetők komplex HR támogatása
HUMÁN partnerség – belső kapcsolatok A humán partnerek: mindazokat a feladatokat elvégzik, amelyek a folyamat-kompetencia körükbe tartoznak, ennek keretében előkészítik a vezetők HR döntéseit, majd képviselik azokat a HR szakterület felé, megfelelő előkészítést követően a HR szolgáltató szervezethez továbbítják azokat az igényeket, amelyek a HR folyamatok „rutinszerű” működtetésével elintézhetők; az irányítási szintű HR szervezeti egységhez továbbítják azokat az igényeket, amelyek csak egyedi szakmai megoldásokkal, a HR rendszerek, folyamatok fejlesztésével elégíthetőek ki. folyamatosan tartják a kapcsolatot az illetékes HR szervezeti egységekkel, és biztosítják az ellátott terület részéről a visszacsatolást. Humán Partnerek Osztály: vigh. területenként 1-2 fő humán partner
HUMÁN partnerség – külső kapcsolatok Partnerek közötti kapcsolódások Az azonos ellátási területet kiszolgáló humán partnerek és kontrolling partnerek akár napi szintű szakmai kapcsolatban állnak egymással, hiszen a munkáltatói jogkörgyakorlói szintű vezetők minden esetben felelősségi és/vagy tervezési egységvezetők is egy személyben, ezért a két partner között szoros szakmai együttműködés valósul meg.
Köszönöm a figyelmet!