A Debreceni Nemzetközi Repülőtér eredményei, távlati tervei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nemszőtt textíliák felhasználási lehetőségei
Advertisements

Helios: augusztus 14-én Athén mellett lezuhant, és 115 utasával valamint hatfőnyi személyzetével együtt elpusztult a ciprusi Helios légitársaság.
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
A települések kapcsolati tőkéjének egy típusa Testvértelepülések Készítette: Giczi Johanna Budapesti Corvinus Egyetem PhD hallgató A kutatást az OTKA
Légi fuvarozáshoz kapcsolódó okmányok
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Status Quo elemzések tapasztalatai prezentáció Karácsony.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
d.hu Page 1 d.hu Click to edit Master title style 1. oldal BUDAPEST Airport d.hu április hó Hogyan áll a ferihegyi cargobázis?
ELHELYEZKEDÉS Szentgotthárd/A: 270km Rédics/SLO: 220 km
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
Jelentősebb eredményei:
Erdély földrajza - Erdély jelképei
Az Európai Unió nyelvpolitikája
A Dél-alföldi régió népessége, népesedési folyamatai
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
A Pécs-Pogány repülőtér gazdasági és társadalmi szerepe
BARTOS-ELEKES ZSOMBOR (BABEŞ–BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM, KOLOZSVÁR) REGIONÁLIS ARÁNYTALANSÁGOK ROMÁNIÁBAN (TÉRKÉPÉSZETI FÖLDRAJZI ÁTVILÁGÍTÁS)
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
MTA Regionális Kutatások Központja A MAGYAR RÉGIÓK MEZŐGAZDASÁGI HELYZETKÉPE A KÁRPÁT RÉGIÓBAN Kovács Teréz tudományos főmunkatárs MTA Regionális Kutatások.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Birgit Reiter-Braunwieser ABA-Invest in Austria Sopron, Februar.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Záhony: a kelet nyitott vámkapuja Mérföldköveink EU-s csatlakozási „előkészítő kavicsok”, május 01, Románia EU-s csatlakozása, Schengeni.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
SZÖUL 서울 특별시.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
Zväz polygrafie na Slovensku Szlovákia nyomdaipara 2007 Nemzetközi gazdasági konferencia Szeged, május 22.
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5.
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Hotel Budapest, december 6.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Március 29.
Gyöngyös jellegzetességei
Dobolyi Alexandra Európai Parlamenti Képviselő Külügyi Bizottság
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
BAHRAIN.
A határon túli magyarok
Államhatárok a Kárpát - medencében Hajdú Zoltán MTA RKK Pécs.
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Magyarország Magyarország Közép-Európában az Alpok és a Kárpátok által határolt Kárpát-medencében fekszik. Sok országgal határos:Ausztriával Szlovákiával.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Mészáros László prezentációja. Hong Kong TDC Tények Hongkongról A világ legszabadabb gazdasága (Cato Inst.) 11. a világkereskedelemi ranglistán Világelső.
2016. Március 3.. A Határtalanul! program célja a magyar-magyar kapcsolatok építése, személyes kapcsolatok kialakítása, elmélyítése. Keretében magyarországi.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
A Budapest Airport talpra állása Kam Jandu, légiközlekedési igazgató.
A nagyvárosok, mint az európai térszerkezet kitüntetett pontjai
Az európai nagyvárosok népesedés szerinti típusai
Topográfiai gyakorlatok Közép - Európa
Topográfiai gyakorlatok Európa
33. EURÓPA FELOSZTÁSA.
Előadás másolata:

A Debreceni Nemzetközi Repülőtér eredményei, távlati tervei. Kiaknázásra váró lehetőségek! Előadó: Farkas Ákos marketing menedzser, Airport Debrecen Kft.

DEBRECENI NEMZETKÖZI REPÜLŐTÉR Az Európai Unió keleti kapuja

Földrajzi elhelyezkedés:

Vonzáskörzet Szlovákia Ukrajna Románia Airport Debrecen

Távolságok Szlovákia120 km Ukrajna130km Budapest 220km Románia 50 km Debrecen Budapest 220km Románia 50 km

Vonzáskörzet népessége terület (km2) lakosság (ezer) BAZ 7.217 729 Szabolcs-Szatmár-Bereg 5.937 569 Hajdú-Bihar 6.211 542 Békés 5.631 392 Jász-Nagykun-Szolnok 5.607 411 Összesen Magyarországon + Kárpátalja (Ukrajna), Erdély (Románia) és Felvidék (Szlovákia) lakossága 30.603 2.643 + ~ 3.500 összesen: több, mint 6 millió

A szomszédos országok regionális repülőterei

Románia repülőterei:

Járathálózat a román repülőterekről:

Szlovákia repülőterei: Zsolna Poprád Szliacs Kassa Pozsony

Járathálózat a szlovák repülőterekről: Kassa: Pozsony, Prága, Bécs Poprád: Kassa, London, Kijev Szliacs: Prága Zsolna: Prága Pozsony: Amszterdam, Athén, Barcelona, Bazilej, Birmingham, Brüsszel, Bukarest, Dublin, Frankfurt- Hahn,Kijev, Kastrup, Velence, Köln, Kassa, London, Kuvait, Larnaca, Milanó, Moszkva, München, Nizza, Prága, Párizs, Róma, Szófia, Stuttgart, Tel-Aviv, Varsó, Zürich

Repülőtér tulajdonosi információi: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata (100%) Üzemeltető Airport Debrecen Kft.

Állandó vámúttal rendelkező Jogi Státusz: Állandó vámúttal rendelkező Nemzetközi Repülőtér 2004.04.01-től (Állandó határnyitás és rendőrségi szolgálat)

Céljaink A kelet-magyarországi régió bevonása a nemzetközi forgalomba Egy olyan Cargo bázis kiépítése, mely összeköti az EU országait a kelet-európai piacokkal

A repülőtér jellemzői: A repülőtér egy 400 hektáros területen helyezkedik el. Vonzáskörzetét tekintve Debrecen közel található Szlovákiához, Ukrajnához és Romániához. A repülőtér 6 perces autóútra van a városközponttól. 228 férőhelyes parkolóval rendelkezik, amely díjmentes. ISO 9001:2001 Minőségirányítási Rendszer szerint működik 2002-től

A repülőtér főbb részei I. Működési terület: A repülőtér 180-200 ha területen üzemel. Futópálya Burkolat: beton 60 R/B/X/U ICAO 3 C kategória 05 R 2500 m * 40 m 23 L 2200 m * 40 (leszállás) 23 L 2500m * 40 (felszállás) esővíz elvezető rendszer Gurulóutak 18 m és 30 m közötti szélesség hosszúság 3200 m

A repülőtér főbb részei II. Forgalmi előtér: 3000 m² esővíz elvezető rendszer Hangárok: 30 hangár, amelyek alkalmasak 14 m fesztávú repülőgépek tárolására Utas terminál: Váróterem az utasok, pilóták és a személyzet számára, irodák a Rendőrség, Határőrség és a Vám- és Pénzügyőrség számára

Utasterminál

Utasforgalom I. 2004-ben két utaztató is elindította és sikeresen zárta a Törökországi charter járatait. 2005 évben öt országba több utaztató is charter járatokat indított, (Egyiptom, Török, Horvátország, Korfu, Tunézia). A siker minden várakozást felülmúlt, közel 100%-os töltöttséggel működtek a járatok. 2004-ben a Debreceni Repülőtéren 2510 repülőtéri művelet zajlott ás közel 15.000 fő utazott. 2005-ben újabb hatalmas ugrás következett be, az utasforgalom megközelíti a 35.000-et. Összegzés: VAN IGÉNY! ADOTT A LEHETŐSÉG! Jelentős kisgépes forgalom 5-15 üléses repülőgépekkel (Dassault, Cessna, Falcon stb.) Kisgépes utasok nemzetisége: főként német, osztrák, olasz és francia. A Debreceni Repülőtér szinte minden típusú gép kiszolgálására alkalmas. (Boeing 737, IL 86, A 320 stb.)

Repülőtér forgalmi adatai 2000 - 2005 Utasforgalom II. Repülőtér forgalmi adatai 2000 - 2005 Év Műveletszám Műveletszám összesen Utasforgalom Nemz. Belf. 2000 165 970 1135 1883 2001 269 1301 1570 4435 2002 250 1098 1348 5922 2003 248 1378 1626 6122 2004 387 2123 2510 14476 2005 I.-X. 796 2459 3255 32197

Jövőbeni beruházások Terminál fejlesztés Tűzoltó kategória fejlesztése ICAO 7. kategóriára ILS fejlesztése CAT II-III Repülőtéri biztonsági rendszer fejlesztés Betonszerkezet fejlesztése Parkoló bővítése

Összefoglaló I. Az Európai Unió keleti kapuja Folyamatosan fejlődő régió Három ország szomszédságában helyezkedik el Nemzetközi Repülőtér Fejlődő Ipari Park Forgalmi központ Kultúrális, oktatási, gazdasági, turisztikai központ Gyógytúrizmus

Összefoglaló II. A Debrecen repülőtér alkalmas állandó repülőjáratok fogadására, 2035/2004 (II.12.) Korm.hat. 2004 április 1. napjától állandó nemzetközi határátkelőhely, és vámút, személy és teherforgalom számára a nyitva tartási időben. 2004 májusától az EU legkeletibb repülőtere, kapuja lettünk – ?? 2007-8-ig!! A repülőtér vonzáskörzetének lakosságszáma meghaladja a 3 millió főt. 2004 év utána újabb hatalmas lépést tett a repülőtér, 2005-ben elindult a menetrend szerinti járat München célállomással, valamint a charterforgalom tovább bővült (Töröko., Görögo. Tunézia, Egyiptom), az utasszám várhatóan eléri a 33.000-t. 2005-ben elkezdődött a beutaztatás, májustól októberig Lipcséből és Drezdából érkeztek német turisták a régió szállodáiba. A lehetőség adott, Debrecen jóvoltából elkészült a nemzetközi repülőtér, tudnunk kell élni kell vele!

Képgaléria Iljusin-86 344 utassal + 17 fő személyzettel érkezett és indult Lockheed 1011 Tristar 300 utassal Közvetlenül Montreálból

Közvetlenül New Yorkból Képgaléria Boeing 767 230 utassal Közvetlenül New Yorkból

Csúcsforgalom a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren Képgaléria Csúcsforgalom a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren