VAJDASÁGI MAGYAROK TANULÁSI CÉLÚ MIGRÁCIÓJÁNAK BEMUTATÁSA Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
SPORT ÉS MIGRÁCIÓ.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
- Statisztikai adatok – Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
Dusa Ágnes Szociológia MA II. évfolyam DE Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Campus-lét konferencia
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tudás értéke Nyelvtudás, közgazdasági és természettudományos tájékozottság Európában Lannert Judit.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A pedagógus.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
Iskolánk futó projektjei
A kompetencia alapú oktatásról
Mi is az a társadalmi integráció?
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
Az iskola világa I. A tanulók világa. Demográfia Életmód Iskolázottság.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACI HELYZETE, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A DIPLOMÁSOK ELHELYEZKEDÉSÉRE SOPRON, december 11.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Munkavállalás az Európai Unióban
Kompetencia -eredményesség
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Nemzeti, etnikai, kisebbségi helyzet az OMM-ban
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
Integráció, inkluzió PPK,
2011-es népszámlálási adatok Decsről : iskolázottság, gazdasági aktivitás, nemzetiség, vallás Készítette: Herke Boglárka.
Út a sikeres tanuláshoz
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Telefon:72/
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Általános iskola eredménye, értékelése
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Előadás másolata:

VAJDASÁGI MAGYAROK TANULÁSI CÉLÚ MIGRÁCIÓJÁNAK BEMUTATÁSA Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács

A migráció típusa Országhatáron belüli migráció Más országba történő migráció

Okai Biztonsági szempontok Szerb nyelv nem megfelelő használata Bővebb szakválaszték Vágy az önálló életre Iskolai hangulat

Következménye Más környezet, más feltételrendszer Új baráti, ismerőskör, új kapcsolatrendszer Magyar és idegen nyelv tanulása Más szemléletmód

Hazatérés lehetősége Beilleszkedés, kölcsönös elvárások Elfogadottság Diploma-honosítás Szerb nyelv ismerete Világnyelv ismerete Szakmai kapcsolatrendszer

Mit tehetünk? Aktív kapcsolatépítés, kapcsolattartás Elhelyezkedés segítése Hazatérés támogatása

Amiről nem csak mi tehetünk Gazdasági helyzet különbségei Egyéni értékrend és beállítottság Egyéb, előre nem látható helyzeti különbségek

A Magyar Nemzeti Tanács által kifejlesztett kapcsolatépítési felület

A Magyarországon tanulók létszámának alakulása 2003/ / / / / /2009 NappaliÖssz.:NappaliÖssz.:NappaliÖssz.:NappaliÖssz.:NappaliÖssz.:NappaliÖssz.: Horváto Románia Szlovákia Szlovénia Szerbia Ukrajna Összesen:

A Magyarországon tanulók létszámának alakulása 2009/ /2011 NappaliÖssz.:NappaliÖssz.: Horváto Románia Szlovákia Szlovénia Szerbia Ukrajna Összesen: