A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, 2012. december 13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
Közösségben újra hasznos!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Az intézményi férőhely kiváltás program jelenlegi helyzete
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
A közigazgatás hatékonyságának növelése Hargita Megye Tanácsa alárendelt intézményeiben PODCA 1.3.
E-learning alapú komplex képzések
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Fogd A Kezem Alapítvány
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
a Támogatási Szükségletmérő Mentorok munkájáról
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működtetése, a folyamatkísérés bemutatása, a használatában rejlő lehetőségek ismertetése IFKT mentor képzés Budapest,
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működése – aktuális helyzetkép és a lehetséges jövő I. Országos Mentortalálkozó Budapest, október 3.
Szupervízor-coach szakmentorok bemutatkozása
Mentorok képzése, kompetenciafejlesztés Intézményvezetőt támogató coach kulcsmentorok.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
Bélapátfalva - Mentorteam
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Pedagógus értékelési rendszer
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” T Á MOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
„Kastélykiváltás Berzencén”
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
Előadás másolata:

A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.

Mentorok a csoportban Bartholy JuditBíróné Balog Vilma Büki PéterDeákné Császár Gabriella Gordos ErikaHolczinger Éva Madocsai DánielMáténé Sej Jolán Papp ZoltánSütő Mária Márta Szabó GyőzőnéTóth Aliz Vincze Erika IbolyaVörösné Békéssy Klára Zolnai Erika Facilitátorok: Orosz Andrea Pordán Ákos

Képzési mentorszerepeink MentorMegfigyelőÉrtékelő KonzulensDiagnosztaDokumentáló KatalizátorElemzőVáltozáskövető FacilitátorFejlesztőMinőségbiztosító- fejlesztő ModerátorSzervező MediátorKépző, oktató, tréner Felelősség: - csoportfolyamatokért - keretek megtartásáért Hatáskör: Az alkalmazottak igényeinek megfelelő képzési kínálat összeállítása

A szerephez tartozó céljaink  Partnerkapcsolat kialakítása a dolgozókkal  Dolgozói attitűdváltás elősegítése  Életminőség javítása, önálló életvitel támogatásának képviselete  Dolgozók motivációja, elköteleződés segítése  Dolgozói önállóság, felelősség, döntés támogatása

A szerephez tartozó céljaink  Tudatosság, önreflexió támogatása  Team munka elősegítése  Dolgozói kompetenciák tisztázása, újak fejlesztése  Szükségletorientált egyéni képzés tervezés  Közösségfejlesztés

A célokhoz tartozó feladatok 1.  Képzési igény- és szükségletfelmérés  Képzési kínálat felmérése, összehangolása, megszervezése, adatbázis kialakítása  A célokhoz, specialitásokhoz igazított képzési kínálat  Kompetenciák meghatározása  Folyamatos motiváció  Személyes gyakorlatok szervezése

A célokhoz tartozó feladatok 2.  Érdekek, értékek összehangolása, közös nyelv  Szemléletformálás, támogatási kultúra  Együttműködés a többi mentorral  Hálózatépítés  Dokumentáció  Hatékonyságmérés

A célokhoz tartozó konkrét feladatok 3. Mentorálás 100 óra / 2 év /intézmény 4 fős csoport, 4-6 intézmény Képzési szükséglet felmérés Képzési csomag összeállítás Képzés fejlesztés 100 óra /2 év/ intézmény Speciális, a kitagolásra adaptált képzési tematikák készítése, Képzések tartása Abban az intézményben ahol NEM vagyunk dolgozókkal foglalkozó képzési mentorok és van jogosultságunk az adott képzés megtartására Képzés értelmezése

A mentori kompetenciák 1 A mentori kompetenciák 1 Kompetenciarendszerünk – Erősségeink, tudástárunk 1. Célcsoport szempontjából  Mindannyian rendelkezünk felnőttképzési tapasztalattal  El tudjuk látni mindkét intézménytípust 2. Munka-tapasztalat szempontjából  Mindannyian trénerek-oktatók vagyunk  Mentorálásban, tanácsadásban, terápiában járatosak vagyunk  Képzés-fejlesztésben tapasztaltak Fejlesztendő területeink TÁMOP pályázat ismeret Az intézmény struktúrájának, kultúrájának ismeret Pályázat figyelés, követés

A mentori kompetenciák 3 Készségeink, képességeink  Stratégiai gondolkodás,csoportépítés  Kreativitás, kooperáció, humor,  Praktikus, gyakorlatias tudás  Konfliktus, stressz kezelés, asszertivitás  Önismeret, transzparens kommunikáció, pozitív gondolkodás, ösztönzés  Reális célok kitűzése, személyközpontúság  Megfigyelés, megismerés, meghallgatás, kísérés, támogatás és empowerment

A mentori kompetenciák 5 Attitűd, hozzáállás Mentori munkánkban a 10 alapérték meghatározó  Átláthatóság  Felelősségvállalás  Empowerment  Fenntarthatóság  Átfogó, erőteljes megújulás  Partnerség  Emberi méltóság, emberi méltóság tisztelete  Elköteleződés (szakértelem, szakmai alázat, csapatmunka)  Személyközpontúság (bizalom, biztonság, kliensközpontúság)  Hitelesség

A 10 közös alapértéken felül fontosak számunkra az alábbiak  Autonómia  Egyensúly  Hatékonyság, gyakorlatias ismeretek átadása  Innovatív gondolkodás  Interaktivitás, kreativitás  Kis lépésekben haladás  Következetesség  Közösségbe ágyazottság  Meggyőzés  Pozitív hozzáállás, rugalmasság

Együttműködés Kikkel és hogyan fogunk együttműködni a folyamatban?  Facilitátorainkkal  Egymással  Kulcsmentor teammel  Az intézmények igazgatóival, projektmenedzsmenttel  Dolgozói csoportokkal  Szükségletfelmérő mentorokkal  Képző cégekkel  FSZK és Kézenfogva segítő szakembereivel és minőségbiztosítási megbízottjaival

SZÜKSÉGES INFORMÁCIÓK A PROJEKT- VEZETŐKTŐL ÉS A TÖBBI MENTORTÓL  Hogyan fog működni a mentor hálózat? Ki fogja a hálózatot koordinálni, irányítani?  Mit vár a többi mentor tőlünk? Megkapjuk-e az IFKT mentorainak tudásbázisát?  Mi legyen a tartalma az általunk ajánlott képzéseknek? (attitűdváltás vagy tárgyi tudás)  Mikor és hogyan fogunk a munkánkkal kapcsolatos, közben felmerülő gyakorlati kérdésekre választ kapni?  A másodterületi mentorság?  A mentorok és az intézmények finanszírozása?

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!