A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Mentorok a csoportban Bartholy JuditBíróné Balog Vilma Büki PéterDeákné Császár Gabriella Gordos ErikaHolczinger Éva Madocsai DánielMáténé Sej Jolán Papp ZoltánSütő Mária Márta Szabó GyőzőnéTóth Aliz Vincze Erika IbolyaVörösné Békéssy Klára Zolnai Erika Facilitátorok: Orosz Andrea Pordán Ákos
Képzési mentorszerepeink MentorMegfigyelőÉrtékelő KonzulensDiagnosztaDokumentáló KatalizátorElemzőVáltozáskövető FacilitátorFejlesztőMinőségbiztosító- fejlesztő ModerátorSzervező MediátorKépző, oktató, tréner Felelősség: - csoportfolyamatokért - keretek megtartásáért Hatáskör: Az alkalmazottak igényeinek megfelelő képzési kínálat összeállítása
A szerephez tartozó céljaink Partnerkapcsolat kialakítása a dolgozókkal Dolgozói attitűdváltás elősegítése Életminőség javítása, önálló életvitel támogatásának képviselete Dolgozók motivációja, elköteleződés segítése Dolgozói önállóság, felelősség, döntés támogatása
A szerephez tartozó céljaink Tudatosság, önreflexió támogatása Team munka elősegítése Dolgozói kompetenciák tisztázása, újak fejlesztése Szükségletorientált egyéni képzés tervezés Közösségfejlesztés
A célokhoz tartozó feladatok 1. Képzési igény- és szükségletfelmérés Képzési kínálat felmérése, összehangolása, megszervezése, adatbázis kialakítása A célokhoz, specialitásokhoz igazított képzési kínálat Kompetenciák meghatározása Folyamatos motiváció Személyes gyakorlatok szervezése
A célokhoz tartozó feladatok 2. Érdekek, értékek összehangolása, közös nyelv Szemléletformálás, támogatási kultúra Együttműködés a többi mentorral Hálózatépítés Dokumentáció Hatékonyságmérés
A célokhoz tartozó konkrét feladatok 3. Mentorálás 100 óra / 2 év /intézmény 4 fős csoport, 4-6 intézmény Képzési szükséglet felmérés Képzési csomag összeállítás Képzés fejlesztés 100 óra /2 év/ intézmény Speciális, a kitagolásra adaptált képzési tematikák készítése, Képzések tartása Abban az intézményben ahol NEM vagyunk dolgozókkal foglalkozó képzési mentorok és van jogosultságunk az adott képzés megtartására Képzés értelmezése
A mentori kompetenciák 1 A mentori kompetenciák 1 Kompetenciarendszerünk – Erősségeink, tudástárunk 1. Célcsoport szempontjából Mindannyian rendelkezünk felnőttképzési tapasztalattal El tudjuk látni mindkét intézménytípust 2. Munka-tapasztalat szempontjából Mindannyian trénerek-oktatók vagyunk Mentorálásban, tanácsadásban, terápiában járatosak vagyunk Képzés-fejlesztésben tapasztaltak Fejlesztendő területeink TÁMOP pályázat ismeret Az intézmény struktúrájának, kultúrájának ismeret Pályázat figyelés, követés
A mentori kompetenciák 3 Készségeink, képességeink Stratégiai gondolkodás,csoportépítés Kreativitás, kooperáció, humor, Praktikus, gyakorlatias tudás Konfliktus, stressz kezelés, asszertivitás Önismeret, transzparens kommunikáció, pozitív gondolkodás, ösztönzés Reális célok kitűzése, személyközpontúság Megfigyelés, megismerés, meghallgatás, kísérés, támogatás és empowerment
A mentori kompetenciák 5 Attitűd, hozzáállás Mentori munkánkban a 10 alapérték meghatározó Átláthatóság Felelősségvállalás Empowerment Fenntarthatóság Átfogó, erőteljes megújulás Partnerség Emberi méltóság, emberi méltóság tisztelete Elköteleződés (szakértelem, szakmai alázat, csapatmunka) Személyközpontúság (bizalom, biztonság, kliensközpontúság) Hitelesség
A 10 közös alapértéken felül fontosak számunkra az alábbiak Autonómia Egyensúly Hatékonyság, gyakorlatias ismeretek átadása Innovatív gondolkodás Interaktivitás, kreativitás Kis lépésekben haladás Következetesség Közösségbe ágyazottság Meggyőzés Pozitív hozzáállás, rugalmasság
Együttműködés Kikkel és hogyan fogunk együttműködni a folyamatban? Facilitátorainkkal Egymással Kulcsmentor teammel Az intézmények igazgatóival, projektmenedzsmenttel Dolgozói csoportokkal Szükségletfelmérő mentorokkal Képző cégekkel FSZK és Kézenfogva segítő szakembereivel és minőségbiztosítási megbízottjaival
SZÜKSÉGES INFORMÁCIÓK A PROJEKT- VEZETŐKTŐL ÉS A TÖBBI MENTORTÓL Hogyan fog működni a mentor hálózat? Ki fogja a hálózatot koordinálni, irányítani? Mit vár a többi mentor tőlünk? Megkapjuk-e az IFKT mentorainak tudásbázisát? Mi legyen a tartalma az általunk ajánlott képzéseknek? (attitűdváltás vagy tárgyi tudás) Mikor és hogyan fogunk a munkánkkal kapcsolatos, közben felmerülő gyakorlati kérdésekre választ kapni? A másodterületi mentorság? A mentorok és az intézmények finanszírozása?
KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!