A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum 2010. november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Projekt általános bemutatása
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
különböző megjelenési formái és alkalmazási területei
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
A CBC-programok és a területi kohézió Budapest, június 6.
Beruházási projektek dokumentációja
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató ÁROP és EKOP Félidőben 2:0 Dr. Bálint Ákos főigazgató KRPIH - NFÜ Budapest, április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP)
Beszámoló a szakaszolással érintett KÖZOP projektekről és ezek hatásáról a következő közlekedésfejlesztési programra Horváth Beatrix főosztályvezető-helyettes.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Legyen fókuszban az utas! Városi és elővárosi közösségi közlekedésfejlesztés értékelése Zábrádi Zsolt Terra Studio Kft
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Galovicz Mihály, IH vezető
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
TOP vas megyei aktualitásai
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
2017. július 5..
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
SUMP - kérdés Magyarországon
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
A Terület- és településfejlesztési Operatív Program keretében megvalósuló beruházások előrehaladása Egerben.
Előadás másolata:

A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban Elővárosi közösségi közlekedés lehetőségei Budapest nyugati agglomerációjában Konferencia Budaörs, november 24. Gyertyán Katalin NFÜ KözOP IH Elővárosi közlekedés támogatása a Közlekedés Operatív Programban

2 KÖZOP 5. prioritás: Városi, elővárosi közösségi közlekedés Keret: Kohéziós Alapból m€, 515,9 mrd Ft Cél: Az egyéni közlekedéssel szemben valódi alternatívát nyújtó fenntartható közösségi közlekedés megteremtése Nagytömegek szállítását környezetbarát módon biztosító kötöttpályás hálózat fejlesztése Tiszta városi közlekedést támogató egyéb fejlesztések: intermodális csomópontok, P+R, B+R, állomási buszfordulók, forgalomcsillapítás, forgalomirányítás

3 KÖZOP 5. prioritásban nevesített projektek Budapesti 4-es metró fejlesztése (stratégiai illeszkedés bemutatása, maximum a prioritás 60%- a), Budapesti, debreceni, szegedi és miskolci villamoshálózat korszerűsítése, villamosok beszerzése – előkészítése hazai forrásból történt Budapesti elővárosi vasúthálózat fejlesztése (BKSZ terület, 11 vonal) – előkészítése hazai forrásból is történik Budapesti észak-déli gyorsvasút (előkészítése hazai forrásból történik)

4 KözoP 5. prioritás preferenciáinak támogatása Projektek Támogatás összege (mrd Ft) Tevé- kenység 4-es metró210,7kivitelezés Villamosok118,5kivitelezés Budapesti elővárosi vasúthálózat fejlesztése 65,3előkészí- tés és kivitelezés Észak-déli gyorsvasút0 Nem nevesített fejlesztések2,3előkészítés

5 Kötelezettségvállalással lekötött: 396,8 mrd Ft (támogatói döntés alapján), Előkészítés 8,3 mrd Ft, kivitelezés 388,5 mrd Ft szabad keret: 119,1 mrd Ft Előkészítés alatt álló projektek Projektcsatornában további még el nem bírált projektek (fővárosi és városi projektek) Budapesti Közlekedési Központ már jelezte, hogy még ebben a programozási időszakban benyújt projekteket KÖZOP 5. prioritás kerete, lekötése, várható igények

6 KözOP 5. prioritásban indított előkészítések kivitelezésének becsült költsége Előkészítési támogatással rendelkező projektek A kivitelezés tervezett költ- sége (mrd Ft) Bp.-i elővárosi vasúthálózat fejlesztése (Óbuda – Esztergom nélkül) 152,6 7 vidéki város 8 projektje (kötöttpályás fejlesztés, intermodális közösségi közl. központok) 180,0 Várható egyéb projektek Budapesti járműbeszerzés (becsült)50,0 Elővárosi vasút járműbeszerzés58,0 Mindösszesen (becslés)740,0 Elbírálásra váró projektek a projektcsatornában (minimális becslés) 300,0

7 Mi valósulhat meg ezekből a időszakban? Sok vagy kevés az 5. prioritás kerete? Az attól függ… A tervezett projektek támogatási igénye messze meghaladja a rendelkezésre álló forrást A ténylegesen megvalósításra kerülő projektek köre és támogatási igénye –Előkészítettség foka –További előkészítés időigénye (tervezés, engedélyek megszerzése, nagyprojektnél támogatási kérelem és dokumentumai összeállítása) – nagyprojektnél minimum 3 év –Közbeszerzés folyamatának időigénye (előkészítés, kivitelezés) Egyfelől kockázat, hogy milyen mértékű abszorpciót tudunk ténylegesen megvalósítani, másfelől – sok indítható projekt esetén - átívelhet-e a projektek megvalósítása a következő időszakra

8 Hogyan tovább az előkészítés alatti projektekkel? Az abszorpció biztosítása a jelen és a következő időszakban Projektcsatorna eljárásban OP-hoz illeszkedő projektekre (kivitelezés, előkészítés) forrás (5.5, 5.4) –Sok vidéki város pályázik intermodális közlekedési központ kialakításához megvalósíthatósági tanulmány készítésére, projekt-előkészítésre –Több budapesti és elővárosi projekt előkészítése folyik vagy kezdődik meg hamarosan A következő időszakra „versenyhelyzet” alakulhat ki az előkészített projektek között Fontos a megalapozott, reális igényeken és becsléseken alapuló, jó előkészítettségű projekt

9 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!