A N YUGAT - DUNÁNTÚLI O PERATÍV P ROGRAM 2007-2008. ÉVI AKCIÓTERVÉNEK KÖZBENSŐ ÉRTÉKELÉSE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kistérségek. A kistérségek jellemzői • Abaúj-Hegyköz (legfejletlenebb)  Budaörs (legfejlettebb) *3,4 (komplex mutatóban) (1998-ban *2,7 volt) • 1996.
Advertisements

ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A Nyugat-dunántúli Regionális Operatív Program aktuális g azdaságfejlesztés témájú felhívásai önkormányzatok és vállalkozók részére.
Aktuális pályázati lehetőségek
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A Nyugat-dunántúli Operatív Program félidei értékelése Polgár András vezető stratégiai tervező Hévíz, február 17.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
szakmérnök hallgatók számára
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A Berettyóújfalui Kistérség bemutatása
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
UMFT támogatások felhasználására benyújtott pályázatok százalékos megoszlása.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Tájékoztató a Nyugat-dunántúli Operatív Program évi lehetőségeiről.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A Nyugat-dunántúli Operatív Program végrehajtásának előrehaladása ban.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
„Kistérségi integrált projekttervek ” Szombathely,
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program IV. tengely – Leader program  A pályázati időszak október.
Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
A Nyugat-Dunántúli Régió népesedési folyamatai Győr-Moson-Sopron Vas Zala Dallos Katalin Geográfus V március 6. Térkép forrása:
Az Új Széchenyi Terv gazdaságfejlesztési támogatási lehetőségei és a Nyugat-dunántúli Operatív Program félidei értékelése.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Településszerkezet, Humán erőforrás Korompai Attila – TFTE 2012 május 31. Budapest.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A Nyugat-Dunántúli Regionális Operatív Program pályázati lehetőségei Vasvár, május 20. Halinka Péter Nyugat- dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 1. Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
TOP vas megyei aktualitásai
Összefoglaló a KDRFT és a KDRFÜ Nonprofit Kft. tevékenységéről
Előadás másolata:

A N YUGAT - DUNÁNTÚLI O PERATÍV P ROGRAM ÉVI AKCIÓTERVÉNEK KÖZBENSŐ ÉRTÉKELÉSE

A Z ELEMZÉS CÉLJA, HÁTTERE Kettős cél –információ szolgáltatás a támogatások felhasználásáról, –NYDOP felülvizsgálatának megalapozása Pénzügyi vizsgálatok –keretek lekötése, –pályázatok darabszámának és forrásigényének összevetése, –támogatás és projekt összköltség aránya, –mindezek területi vetületei

A Z ELEMZÉS CÉLJA, HÁTTERE Szakmai vizsgálatok – indikátorok elemzése –NYDOP-ban és akciótervben rögzített célértékek és a támogatott projektek által vállalt értékek összevetése –Monitoring mutatók alakulásának területi dimenziói

M ÓDSZERTAN 1-4. Prioritás – NYDRFÜ 5. prioritás - VÁTI Kiindulás: februári, felülvizsgált változat július 31-i „pillanatfelvétel” Információforrások: –EMIR –közreműködő szervezetek összesítései Véglegesítés: szeptember (október)

M EGHIRDETETT KERETEK AZ OPERATÍV PROGRAM ÉS AZ AKCIÓTERV KERETEIVEL ÖSSZEVETVE

P ÁLYÁZÓI AKTIVITÁS

Tengelyek: –Győr-Mosonmagyaróvár-Sopron –Szombathely-Zalaegerszeg-Nagykanizsa Hátrányos helyzetű kistérség: –Vasvári kistérség Gazdasági potenciál a nagyvárosokban koncentrálódik

Legtöbb benyújtott pályázat: –Balaton –Fertő-tó környéke Megyei jogú városok: –történelmi és kulturális örökségek –szálláshely-fejlesztés

Jogosult települések 70%-a pályázott, –1,7 Mrd Ft forrásátcsoportosítás A hátrányos helyzetű kistérségekből átlagosan 1-2 pályázat Kiegyensúlyozatlan aktivitás a megyei jogú városok kistérségei részéről Kisléptékű, pontszerű kisvárosi fejlesztések létjogosultsága

Győr-Moson-Sopron: 21 db Vas: 31 db Zala: 44 db Több környezetvédelmi témájú pályázat az aprófalvas térségekben. Közlekedésfejlesztés esetében kiegyenlítettebb a megyék között. A hátrányos helyzetű kistérségek alacsony pályázói aktivitása

Győr kistérség Szombathelyi kistérség Sopron-fertődi kistérség Beérkezett pályázatok darabszáma - 5. prioritás

A támogatási összegek a három megyében viszonylag kiegyenlített módon alakulnak.

A megyénkénti támogatások egyenlőtlen területi eloszlása kistérségi szinten Zala megye a legkiegyensúlyozottabb

Kevés nyertes kistérség Budapest-Bécs tengely Hátrányos helyzetű kistérségekbe nem jutott támogatás

Nemcsak a városok, de a községek is rendelkeznek nyertes pályázatokkal. Sopron-Kőszeg-Szombathely tengely, Nyugat-Balaton A hátrányos helyzetűek közül csak a Zalakarosi emelkedik ki

A Győri kistérség az egész megyére jutó támogatás felét jegyzi. A Sopron-Fertődi 930, a Sárvári kistérség 740 millió Ft támogatást tud lehívni. Szombathely, Zalaegerszeg és Nagykanizsa kiemelt projektjei a vizsgálat lezárásának időpontjában még nem voltak Bíráló Bizottság előtt A hátrányos helyzetű kistérségekbe a többi prioritáshoz viszonyítva magasabb összegben érkezett támogatás.

A megítélt 10,7 Mrd fele a Kőszegi, a Győri és a Zalaszentgróti kistérségbe érkezett 5 kistérségbe egyáltalán nem jutott támogatás Megtörik a városok dominanciája, az elnyert forrás 66%-a községekhez került

A legtöbb támogatással szombathelyi kistérség rendelkezik A hátrányos helyzetű kistérségek az átlag alatt Leszerződött támogatás - 5. Prioritás

Ö NERŐ ÉS TÁMOGATÁS ÖSSZEVETÉSE megítélt támogatás (M Ft) megítélt összköltség (M Ft) átlagos támogatás- intenzitás (%) megítélt támogatások aránya az adott prioritás as forrásához képest (%) Regionális gazdaságfejlesztés %10% Turizmusfejlesztés %37% Városfejlesztés %33% Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra %38% Helyi és térségi közszolgáltatások fejlesztése %35% 1-5. Prioritás összesen %27%

fordított arányosság az összes támogatás és az átlagos intenzitás között Kevésbé fejlett kistérségek a közfeladatok javítására fókuszáltak

3 722 munkahely OP célérték186%-a

E GYÉB INDIKÁTOROK Prioritásindikátor támogatott projektek célértéke AT célérték 2010-re OP célérték előrehaladás az AT célérték %- ában előrehaladás az OP célérték %- ában megítélt támogatás aránya a konstrukció as forrásához képest (%) 1. Az együttműködésbe bevont vállalkozások száma (db) nem OP indikátor 212%-12,0% 1. Az ipari parkban telephellyel rendelkező vállalatok által megtermelt bruttó hozzáadott érték (BHÉ) növekedése (Mrd Ft) %40%14,1% 1. Hasznosított barnamezős terület nagysága (ha) %70%14,1% 2. Támogatott turisztikai attrakciók látogatottsága (fő) (23% növekedés) +25% nem OP indikátor 48,9% 2. A támogatott szálláshelyek kapacitás-kihasználtsága (%) 53%40%45%133%118%67,6%

E GYÉB INDIKÁTOROK Prioritásindikátor támogatott projektek célértéke AT célérték 2010-re OP célérték előrehaladás az AT célérték %- ában előrehaladás az OP célérték %- ában megítélt támogatás aránya a konstrukció as forrásához képest (%) 3. A rehabilitált városi terület nagysága (ha) 28,950 58% 37,8% 3. A támogatással érintett területen telephellyel rendelkező vállalkozások számának növekedése (db) %8%37,8% 4. A támogatott projektek keretében EU-s kirtériumoknak megfelelő szennyvízkezeléssel ellátott lakosok száma (fő) %9% 27% 4. Belvíz- és csapadékvíz károkozásától mentesített területen élő lakosság (fő)* %144% 27% 4.Felújított utak hossza (km) %15% 32,1% 5. Akadálymentesített intézmények száma (db) %- 5. Fejlesztett nevelési-oktatási intézményekben tanuló diákok száma (fő) %75%

V ISSZALÉPÉSEK A vizsgálat lezárultáig 8 visszamondás 1,44 Mrd Ft támogatás, 2,8 Mrd Ft összköltségű fejlesztés Okok sokrétűek, főként pénzügyi és koordinációs problémák Közreműködő szervezettől független hatások

J AVASLATOK A hátrányos helyzetű kistérségekben információszolgáltatási, projektgenerálási, és projektfejlesztési tevékenység erősítése. A gazdaságfejlesztési prioritás forrásainak újragondolása, átcsoportosítás a 4. és az 5. prioritásokra. A turisztikai vonzerőfejlesztések esetében a látogatószám és a fejlesztések költséghatékonyságának növelése. A városrehabilitáció esetében a projektek területi komplexitásának növelése. A 4-5 számjegyű útfejlesztésekkel kapcsolatban az OP új utak építésére vonatkozó célértékének felülvizsgálata.

K ÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET !