Attitűdök – viselkedés – kognitív disszonancia Mikor kényszerülünk saját tetteink – attitűdjeink konzisztenciájának vizsgálatára?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése Közoktatás 1-4. szintjei - Kapcsolódások.
Advertisements

Fogyasztói magatartás
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Tudatos és tudattalan modern felfogása
Konfliktus és kooperáció
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
BELÉPÉS A TUDAT ALATTIBA. meditáció kommunikáció tudat emelés.
Meggyőzés-technikai alapvetések
Önmeggyőzés, kognitív disszonancia
A Motivációs interjú alkalmazásának lehetőségei
Motivációs kérdezés technikája
Szociális tanuláselmélet
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Bizonyítási stratégiák
A környezetvédelem története és alapfogalmai
Konfliktus és konfliktuskezelés
Személyiségzavar Rokszin Mónika.
Szociálpszichológia Attitűd Dr
Az államhatalom terjedelme és korlátai
A szervezeti centralizáció jelentősége
A társas viselkedés pszichológiája
Fogalma Szerkezete Az attitűdszerveződés elméletei Mérése
AZ AGRESSZIÓ.
A gyermek erkölcsi fejlődése
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
Egyéni döntések a szervezetben
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
„Irodalom és bölcselet” november 21. Réz Anna Miért felelős Oidipusz király?
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
érvelés, tárgyalás, meggyőzéstechnika
érvelés, tárgyalás, meggyőzés
érvelés, tárgyalás, meggyőzéstechnika
Meggyőzéstechnika
Meggyőzéstechnika
Meggyőzéstechnika
Különbözőek vagyunk!.
SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA: Történeti vázlat
9. A személyes eladás (Personal Selling)
A pszichológia mint tudomány
DR. ERDÉLYI ÁGNES ADDIKTOLÓGIAI OSZTÁLY
Dr. Bolgár Judit ETIKAI DILEMMÁK MAGATARTÁS LÉLEKTANI ASPEKTUSA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A KULTURÁLIS SOKKJELENSÉGRE Veszprém.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
5. A racionalitás paradoxonai Bara Zoltán
Programszervező VÁKE március 20. Bóné Gergely gondolatok programfelelőssé válásról, vállalásról, bizalomról, maradásról, átadásról.
Derényi András – Vámos Éva tájékoztató előadás a MAB 2014
Speciális életmódjellemzők gyermekkori elhízásban Papp Gabriella 1, Lengyel Dénes 1, Józsa Lajos 2, Gönczi Ferenc 3, Degrell István 1 DEOEC Pszichiátriai.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
ÖNMEGTARTÓZTATÁS. Az önuralom kifejlesztése önuralom (lat. dominatio sui): önuralom (lat. dominatio sui): 1. erkölcsi cselekedet, amellyel az ember úrrá.
Az egyén társadalmi integrációja Dr. Skrabski Árpád Apor Vilmos Katolikus Főiskola.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
1 Alternatív optimum Nem csak egy megoldása van!.
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...
UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban.
Szociálpszichológia – csoportközi viszonyok, előítéletek, szerepek, identitás Illés Anikó MOME.
Manipulál-e a média FARKAS LAURA PEDAGÓGIA SZAK III. ÉVFOLYAM.
BLISS ALAPÍTVÁNY 1112 Budapest, Neszmélyi út 36.
Fogyasztói magatartás
Az érzelmi zsarolás.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Meggyőzéstechnika
Szociálpszichológia-2 Attitűd
3. Marketing előadás A piaci szereplők magatartása I
Ötletek mára és holnapra
Előadás másolata:

Attitűdök – viselkedés – kognitív disszonancia Mikor kényszerülünk saját tetteink – attitűdjeink konzisztenciájának vizsgálatára?

Kognitív disszonancia Kognitív disszonancia keletkezésének alapesetei: 1. Inkonzisztencia az attitűdök, gondolatok, meggyőződések között. 2. A viselkedésünk ellentmond korábbi attitűdjeinknek ( az én szempontjából releváns; az erkölcsi integritást kompromittálják) Festinger, Steele et al.

Kognitív disszonancia A kognitív disszonancia megjelenésének előfeltételei: Annak felismerése: az attitűd és a cselekedet közötti ellentmondásnak káros következményei vannak. Annak felismerése: az attitűd és a cselekedet közötti ellentmondásnak káros következményei vannak. Az egyén hajlandó felelősséget vállalni tetteiért (szabad akaratomból tettem, amit tettem). Az egyén hajlandó felelősséget vállalni tetteiért (szabad akaratomból tettem, amit tettem). Fiziológiai arousalt kell átélni. Fiziológiai arousalt kell átélni. Fel kell ismerni, hogy az ellentmondás okozza a kellemetlen érzést. Fel kell ismerni, hogy az ellentmondás okozza a kellemetlen érzést.

Kognitív disszonancia A kognitív disszonancia megoldásának módszerei: 1. Attitűdváltozás Nincs elégséges külső ok (nincs jó okom rá) Nincs elégséges külső ok (nincs jó okom rá) Az erőfeszítés igazolása (minél több energiát fektetünk be, annál inkább megkedveljük magát a tevékenységet). Az erőfeszítés igazolása (minél több energiát fektetünk be, annál inkább megkedveljük magát a tevékenységet). Az elhatározások igazolása (megerősítjük a választott alternatíva előnyeit, s lebecsüljük az elutasított alternatívákat). Az elhatározások igazolása (megerősítjük a választott alternatíva előnyeit, s lebecsüljük az elutasított alternatívákat). Csak alapos feldolgozás esetén jön létre tartós attitűd-változás! 2. Viselkedésváltozás