Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja, 2010.10.06.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Advertisements

Dr. Tóth Péter egyetemi docens Széchenyi István Egyetem
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
A városi tömegközlekedés I.
Hegykő Község Önkormányzata Fertői kerékpárút belterületi záró szakaszának kiépítése Szerződés száma: 2003/
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Stratégiai javaslatok a nehézségeinek megoldására
ITS Budapesten.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A városi tömegközlekedés III.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Munkaerő mobilitás Magyarországon
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
MTA Regionális Kutatások Központja Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
Somorja, október 28. Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
Dr. Hardi Tamás, MTA RKK NYUTI,
A közforgalmi közlekedés problémái és lehetséges szerepe az agglomeráció területén Rajka Dr. Prileszky István.
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Holcim Hungária Zrt. © 2010 Ismeri Ön a Holcim Hungária Otthon Alapítványt?
Turizmus gazdaságtan 3..
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
A természeti környezet védelmének ösztönzése a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program támogatásával.
A Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) szennyvízelvezetési és -tisztítási pályázati rendszerében jelentkező hiányosságok és azok kiküszöbölésének.
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Az egyetemi felmérés eredményei /Ergebnisse der Studierendenbefragung Virág Álmos tudományos munkatárs.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK Az Integrált.
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Migráció és nemzetközi jog
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A pénzügyi intézményrendszer 2004 közepén Dr. Nyers Rezső a Magyar Bankszövetség főtitkára Budapest, november 24.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
Kaposvár Alapadatok   Lakosság fő  Agglomeráció fő  gazdálkodó szervezet.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A Pécsváradi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 26. Baranya Megyei Önkormányzat.
Intelligens közlekedési rendszerek
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Európai Uniós ismeretek
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,

A közlekedés szerepe az agglomerációs övezetekben A fejlődés nélkülözhetetlen feltétele Mobilitás növekszik Utazások –az agglomerációs központ és az agglomeráció többi települése között, és – az agglomerációs települések között Két közlekedési mód –egyéni –közösségi (közforgalmú, tömegközlekedés)

Arányeltolódás az egyéni közl. javára, de a közösségi nélkülözhetetlen marad, mert az egyéni –még a teljes motorizációs fejlettségnél sem hozzáférhető mindenki számára, –több energiát igényel, –jobban szennyezi a környezetet, –sokszorosan több közlekedési felületet (utak, parkolóhelyek) igényel. Fenntartható fejlődés

A határon átnyúló jelleg kérdése Az országhatár nem akadály a személygépkocsi forgalomban, de elválasztó szerepe van a közforgalmú közlekedésben Nemzetközi járat – belföldi járat Nemzetközire van EU szabályozás Belföldi nemzeti hatáskör

Általában a mindennapi utazások belföldön történnek, erre közszolgáltatás jellegű közlekedési szolgáltatást hoznak létre állami/önkörmányzati hatáskörben és támogatással A határon átnyúló agglomerációban ezek részben nemzetközi relációban történnek, és erre nincs közszolgáltatási jellegű közlekedés

Pozsony agglomeráció helyzete Kérdőíves felvétel –magas az egyéni közlekedés aránya, ami közvetetten utal a közforgalmú közlekedés fogyatékosságára –a Pozsonyba való utazási lehetőségekkel jelentős mértéken elégedetlen a lakosság

A határon átnyúló közlekedési szolgáltatások fejlesztése

Szabályozási feladatok A reciprocitás kérdése Az üzemeltető kiválasztása és megbízása A kettős finanszírozás –Veszteségmegosztás –Állampolgárság szerepe A díjszabások eltérése A pénznemek különbözősége

Ajánlások A települések szorgalmazzák az egységes szolgáltatás kialakítását Megegyezés a két ország illetékes hatóságai között