Om (Olympic Medal) = LTAD + TID ?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Winnie the pooh & friends
Advertisements

LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
A buddhizmus szerepe a modern tudatkutatásban
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
Az Audi Hungaria elvárásai és részvétele a magyar regionális repülőterek fejlesztésében Chicfarm Green Manifesto: -Do you have a farm in your house? -Can.
Számold meg a fekete pontokat!
1 KÖZÖSSÉG AZ ÚJ TESTAMENTUMBAN Romans 12:10 figyelem egymásra, gyengédség, tisztelet, szolgálatkészség, buzgóság, empátia, az Úr szolgálataRomans 12:10.
Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái
Ellenőrző kérdések a)Auto-indexing enabled b)Auto-indexing disabled c)Nem eldönthető 1.
Kliensoldali Programozás
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
SEVEN DONT'S AFTER A MEAL Hét dolog amit nemszabad tenni, étkezés után.
Ptol-1 Ptolemy Claudius, the great Greek mathematician lived and worked in the 2 nd century B.C. An important theorem about inscribed quadrilaterals.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
idegen nyelvi érettségi
2014BME. Mi is az az AIESEC? Hallgatók által vezetett nemzetközi non-profit szervezet Mintegy aktív tag 113 ország 2 fő profil – Tagok fejlesztése.
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
Továbbítás kattintással Pánsíp (Georghe Zamfir & Dana Dragomir) El tudnál aludni éjszaka anélkül, hogy ne gondolkoznál el azon, hogy a ház a helyén lesz-e,
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
BUDAPESTI SZKEPTIKUS KONFERENCIA Az ORTT állásfoglalása: „A Panaszbizottság egyhangú megítélése szerint a tudomány kontra ezotéria kérdéskörének.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Winnie the pooh & friends
Virgo Augustus 24. – September 23.. Virgo Symbols.
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Hungarian Meteorological Service Györgyi Baranka Training Workshop for National Meteorological and Hydrological.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
Szeretettel köszönt Magyarország! Magyarország Köztársaság területe km 2, 10,4 millió ember lakja. Fizetőeszköze a forint. Beszélt nyelv a magyar.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Centralizáció és specializáció az onkológiai sebészetben
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Inverter applications
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
A sas törénete… A bemutatót készítette: Mike
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Buy Protonix 40 Mg buy generic pantoprazole can i buy protonix over the counter where can i buy protonix buy pantoprazole buy pantoprazole online The main.
Equality and solidarity in school practice
Social Renewal Operational Programme
Polymer Theory Why are we looking at polymer theory?
Magnetic Miskolc Gergely Virág
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
Nem akarok menedzser lenni!
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Számold meg a fekete pontokat!
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
A sas törénete… A bemutatót készítette: Mike
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Om (Olympic Medal) = LTAD + TID ? Olimpiai érem = Hosszútávú versenyzőfejlesztés + tehetség-meghatározás ? Understandings, thoughts and interpretations By Glenn Cook GB Olympic Head Womens Triathlon Coach 2012 England Commonwealth Games team Head Coach 2002 &2006 Director of Coaching at team Bodyworks xtc Sports Coaching Lecturer at the University of Brighton

Understandings, thoughts and interpretations Olimpiai érem = Hosszútávú versenyzőfejlesztés + tehetség-meghatározás ? Felfogások, értelmezések, gondolatok és magyarázatok Understandings, thoughts and interpretations By Glenn Cook GB Nagy-Britannia női triatlonválogatottjának kapitánya 2012 Anglia csapatának vezetőedzője a Közösségi Játékokon 2002 &2006 Edzésigazgató a Bodyworks xtc csapatánál Edzéselméleti professzor a Brightoni Egyetemen

Reiteration From my experience and reading the following are my thoughts and opinions. They are simply a sharing of what goes on in my head As coaches we will always find those we share understandings with and those we disagree with. Through experience and time this is something I have become more comfortable with.

Ismétlés (visszatekintés) Az alábbi gondolatokat és véleményemet a tapasztalataim és olvasmány-élményeim alapján gyűjtöttem össze. Mindössze azokat a gondolatokat osztom meg itt ma, amelyek a fejemben vannak. Edzőként mindig találkozunk olyanokkal, akikkel egyetértünk és olyanokkal is, akikkel nem. A tapasztalataim és az idő megtanított arra, hogy ezt így el is fogadjam.

Where am I from ?

Honnan származom?

Then Now

Régen és most…

What do I do ? Team Bodyworks xtc Bodyworks Fitness & Nutrition University of Brighton British Triathlon Federation

Mivel foglalkozom? Team Bodyworks xtc A Brightoni Egyetemen Bodyworks Fitness & Táplálkozás A Brit Triatlon Szövetségnél

INTRODUCTION Research has identified that it takes at least 10 years or 10,000 hours for talented athletes to achieve sporting excellence. There are no short cuts! .

Bevezetés Tudományosan bizonyított tény, hogy minimum 10 év vagy 10,000 óra munkával jár tehetséges versenyzőknek az élvonalba kerülni. NINCSENEK RÖVIDÍTŐ UTAK!!!

There are two ways in which young athletes can improve their performance: Training Growth and development

A fiatal versenyzői teljesítmény javulásának két módja van: 1) Edzés 2) Növekedés és fejlődés

Long Term Athlete Development (LTAD) is about achieving optimal training competition and recovery throughout an athlete’s career. Particularly in relation to the important growth and development years of young people.

(Hosszútávú versenyző-fejlesztési modell) lényege Az LTAD (Hosszútávú versenyző-fejlesztési modell) lényege az optimális edzés elérése versenyzés és regenerálódás a versenyző teljes életpályáján keresztül Ez a szemlélet különösen a fejlődésben és növésben lévő fiataloknál fontos.

Ennek a felfogásnak az elfogadása nélkül elkerülhetetlenül gondok lesznek, amikor a versenyző teljesítménye tetőződik és amikor leáll a fejlődés, ill. a növekedés. Egyes versenyzőknél ez teljesítmény-csökkenéssel járhat, melyet követően a rövidtávú gondolkodásból fakadó felfogás eredménye visszafordíthatatlanná válik. Ez gyakran a versenyző idő előtti visszavonulásával / leállásával járhat.

REASONS FOR LTAD General across sport There are five clear reasons for introducing a Long term athlete development approach to the Britain: To establish a clear athlete development pathway;

Minden sportra érvényes Indoklás Minden sportra érvényes Öt oka van annak, hogy Nagy-Britanniában bevezettük a hosszútávú versenyzőfejlesztési programot. Egyértelmű / világos versenyzői életút meghatározása

2. To identify gaps in the current athlete development pathway;

2) A jelenlegi versenyző-fejlesztési program hiányosságainak meghatározása

3. To realign and integrate the programmes for developing athletes ;

3) A fejlődő versenyzők edzésprogramjának átrendezése és integrálása,

4) Tudományos kutatásokon alapuló tervezési módszer meghatározása az edzők s sportvezetők számára.

4. To provide a planning tool, based on scientific research, for coaches and administrators.

5.To guide planning for optimal performance.

5. Optimális teljesítmény tervezésének irányítása

CURRENT SPORT SYSTEM ISSUES The following are some general observations of sporting systems from around the world (including Britain): Young athletes under-train, over-compete Low training to competition ratios in early years Adult competition superimposed on young athletes Adult training programmes superimposed on young athletes Male programmes superimposed on females

Jelenlegi sportügyi problémák A korai években már az eredményre (győzelemre) való törekvés a FOLYAMAT (optimális edzés) helyett A sportban eltöltött évek száma fontosabb az edzés szempontjából, mint a biológiai életkor. Kihasználatlanok a „kritikus” , különösen alkalmazkodásra alkalmas /fogékony időszakok.

CURRENT SPORT SYSTEM ISSUES Training in early years focuses on outcomes (winning) rather than processes (optimal training) Chronological age influences coaching rather than biological age The “critical” periods of accelerated adaptation are not fully utilised

What’s missing Poor training between 6-16 years of age cannot be fully corrected (athletes will never reach genetic potential) The best coaches are encouraged to work at elite level Coach education tends to skim the growth, development and maturation of young people Coaches, Athletes and Parents need to be educated in LTAD principles Administrators and officials need to be educated in LTAD principles.

Mi a baj? A 6-16 év közötti szakszerűtlen edzés nem korrigálható teljesen (így a versenyző sohasem éri el a genetikai csúcsteljesítményét) A legjobb edzők (csak) az élversenyzőkkel foglalkoznak Az edzőképzésre jellemző a fiatal versenyzők növekedésének, fejlődésének és érésének az elhanyagolása. A hosszútávú szemléletet (LTAD)el kell fogadtatni az edzőkkel, versenyzőkkel és szülőkkel. A sportvezetőknek és versenybíráknak is tanítanunk kell az LTAD elveket.

LTAD FRAMEWORK Long Term Athlete Development (LTAD) is a sports development framework that is based on human growth and development. In short, it is about adopting an athlete centred approach to athletic development. All young people follow the same pattern of growth from infancy through adolescence, but there are significant individual differences in both the timing and magnitude of the changes that take place. It is however important to stress that human growth and development happens without training, however athletic training can enhance all of the changes that take place.

Az LTAD modell Long Term Athlete Development (LTAD) is a sports development framework that is based on human growth and development. Az emberi növekedésre és fejlődésre kidolgozott sportfejlesztési modell. Röviden versenyzőközpontú edzési modell.

Triatlon-központú A versenyzőfejlesztési modell és a z életút különböző szakaszainak áttekintése

Triathlon Specific Overview of Athlete Development and Challenges to various stages of pathway

Stage 1 – FUNdamentals Female: 5 to 8 years Male: 6 to 9 years. Swim technique stroke awareness lane etiquette swim for fun Run technique cadence./foot strike Drills (hop/skip/jump) soft surfaces control time run for fun Bike height/reach braking cornering Safety cycle for fun

1 szint – ALAPvetések Lányok: 5 - 8 évesek Fiúk: 6 - 9 évesek Kerékpár magasság/ hosszúság fékezés kanyarodás Biztonság játékosság Futás technika cadence./foot strike ritmus / talajfogás Futóiskola (hop/skip/jump) puha talajon időalapú (control time) játékosan Úszás technika csapások tudatosítása pályaillemtan játékosság

Stage 2 –Skills: Building technique Female: 8 to 11 years Male: 9 to 12 years. Swim technique stroke awareness lane etiquette clock reading Run technique cadence./foot strike drills soft surfaces Bike height/reach braking cornering transition mount/dismount running with bike safety Circuit training/ flexibility

2. szint –Készségek: Technika fejlesztése Lányok: 8 - 11 évesek Fiúk: 9 -12 évesek Úszás technika csapástudatosság pályaillemtan óra olvasása Kerékpár magasság / hossz fékezés kanyarodás váltások fel-/leszállás futás kerékpárral biztonság Futás technika ritmus/ talajfogás futóiskola puha talaj

Stage 3 – Training To Train: Building the engine! Female: 11 to 14 years Male: 12 to 15 years Swim Increased volume Swim club programme Introduction to open water Skills Bike start use of clipless Pedals cadence gearing maintenance Run Technique development Leg speed Conditioning Introduction of medicine balls, swiss balls, jumping, hopping etc

3. szint – Edzeni tanulni: A gépezet építése! Lányok: 11 -14 éves Fiúk: 12 - 15 éves Úszás Nagyobb mennyiség (?) Úszóprogram (klub) Nyílt vízi készségfejlesztés Kerékpár klipsz nélküli pedál ? Loook? ritmus sebességváltás karbantartás Futás Technikai fejlesztés láb gyorsítása Erősítő edzés Medicinlabda bevezetése, nagy gumi/lufilabda, ugrálás, szökdelés, stb.

Stage 4 – Training To Compete: Optimising the engine! Female: 14 to 16 years Male: 15 to 18 years . Develop multi varied intensity –single or double periodised year Swim Increase volume Develop stroke length/rate Develop open water skills Bike bike racing Developing tactical Awareness Developing bike specific fitness Run Developing run Frequency Good technique on increased duration Conditioning During this stage, training should also focus on developing strength , stability and core gains. At the sametime maintaining suppleness.

4. szint – Készülés a versenyzésre: A gépezet optimalizálása Lányok: 14 - 16 éves Fiúk: 15 -18 éves Többszintű intenzitású edzés – egy- vagy két éves lebontásban Develop multi varied intensity –single or double periodised year Kerékpár kerékpárversenyzés Taktika fejlesztése Tudatosítás Kerképár-specifikus erőedzés (fittség) úszás növelt terhelés csapásszám és csapáshossz Nyílt vízi készségfejlesztés Futás Futás gyakoriságának növelése(?) Jó technikával, egyre hosszabb időtartamon keresztül

Stage 5 – Female: 17+ years Male: 19+ years . Develop multi varied intensity –single or double,triple periodised year Swim/Bike/Run Developing the individual as an individual to be a stand alone medal winner Patience Patience Patience Conditioning During this stage, training should also focus on developing maximum strength gain through the use of weights. Continued work on injury prevention. This should be coupled with continued work on core body strength and maintaining suppleness.

5. szint – Training To Win Edzés a győzelemre A gépezet maximalizálása Lányok: 17+ years Fiúk: 19+ years Többszintű intenzitás fejlesztése –egyszeres, kétszeres vagy háromszoros ciklusokban? Swim/Bike/Run A versenyző egyéniség szerinti fejlesztése , hogy önálló egyénként dobogós legyen Türelem TÜRELEM TÜRELEM Patience Erősítés Ezen a szinten az edzésnek a maximális erősítésre kell koncentrálnia, súlyzós edzésekkel. Továbbra is el kell kerülni a sérüléseket, . Continued work on injury prevention. Továbbá alap testerősítés és nyújtások. (?)

Most popular pastimes in the UK How can we approach TID ? Most popular pastimes in the UK Fishing Gambling Similarities to TID ?

Hogyan értelmezzük a TID-módszert? Legkedveltebb szabadidős tevékenységek Nagy-Britanniában Horgászás /Halászat Szerencsejátékok Miben közösek a TID-del?

FINDING A BIG FISH WHO CAN WIN

Nyerőképes nagy hal felderítése a cél

Fishing The amateur angler Single line Tackle Bait A hobby Can he/she get a bite

A pecás Az amatőr horgász Egy bottal Csali (kukacos) Műcsali Hobbi Lesz-e kapása, ez a kérdés…

Professional angler Professional Two or more lines Best spots to fish Correct tackle Correct bait

A sporthorgász Profi Legalább két bottal horgászik A legjobb helyeken próbálkozik Megfelelő műcsalival Megfelelő csalétekkel

Industrial angling Modern day trawler Sophisticated equipment sonar to seek out ever moving fish populations

Ipari halászat A legmodernebb halászhajókkal Kifinomult érzékelő berendezéssel keresik a legsűrűbb hallelőhelyeket

Empty net Even casting a large net does not mean a large catch Large resource wrong area

Az üres háló effektus Még a nagy háló kivetése sem garantál nagy fogást Remek eszköz – rossz helyen

Gambling Reducing the odds to find a winner Finding a successful formula Om(Olympic Medal) = S(support) + A(ability) + P(passion) + LUCK

Szerencsejáték A győztes megtalálásához maaximalizálni kell az esélyeket Sikeres képlet Oé(olimpiai érem) = S(segítség/támogatás) + A (alkalmasság /képesség) + SZ(szenvedély) + SZERENCSE

What are we looking for ?

Mit keresünk?

Physiological Factors Morphological Factors Tactic Opposition/cooperation Variations of intensity Drafting orientation SWIM Physiological Factors VO2 max Anaerobic capacity Strength-endurance of arms speed Morphological Factors Height Weight Buoyancy Glide Hydrodynamics Length of segments Biomechanical Factors Frequency Coordination of arms and legs relaxation Technique Crawl Specific to changing conditions adaptability Economy Energy cost/distance Energy cost/stroke

Fiziológiai összetevők Biomechanikai összetevők Tactic Opposition/cooperation Variations of intensity Drafting orientation ÚSZÁS Fiziológiai összetevők VO2 max Anaerobic kapacitás Karok erő-állóképessége sebesség Testi adottságok Magasság Testsúly Vízfekvés Siklás? Hidrodinamika Egységek hossza Biomechanikai összetevők Fordulatszám? kar-láb koordinációja pihenés Technika Gyorsúszás a változó körülmények szerint változik alkalmazkodó képesség Gazdaságosság Energia leadása/ táv Energia leadása / csapásonként 64

Physiological Factors Morphological Factors Biomechanical Factors Tactic Opposition/cooperation Adaptability to elevation changes Drafting Variations of intensity BIKE Physiological Factors VO2 max Anaerobic threshold Anaerobic capacity Maximal power Strength endurance of legs Morphological Factors Weight Body fat % Length of segments (trunk, thigh, leg) Biomechanical Factors Power / Weight ratio Pedal frequency Muscular coordination relaxation Technique Efficiency of pedalling Aerodynamics Bike measurements / setup Economy Energy cost/distance

Fiziológiai összetevők Biomechanikai összetevők KERÉKPÁR Taktika Ellenállás/együttműködés Alkalmazkodás a magasság változásaihoz to elevation changes Bolyozás Ritmusváltás Style Choice of bike Fiziológiai összetevők VO2 max Anaerob küszöb Anaerob kapacitás Maximal (erő)teljesítmény Láb erőállóképessége Testi összetevők Tetssúly Testzsír-százalék Testrészek hossza (törzs, comb, lábszár) Biomechanikai összetevők Erő / testsúly aránya Pedálfordulat Izomkoordináció pihenés Technika Pedálozás hatékonysága Aerodinamika Kerékpár méretei / beállítások Gazdaságosság Energialeadás / távolság

Physiological Factors Morphological Factors RUN Physiological Factors VO2 max Anaerobic threshold Anaerobic capacity Morphological Factors Height Weight Body Fat % Biomechanical Factors Muscular coordination Agonistic/antagonistic muscles Relaxation Symmetry of stride Stretch-shortening cycle Economy Energy cost/distance Energy cost/stride Technique Specific to course Adaptability to course Stability after the bike

Fiziológiai összetevők Biomechanikai összetevők Taktika Hajrázás Versenytempó Futás Fiziológiai összetevők VO2 max Anaerob küszöb Anaerob kapacitás Testi összetevők Magasság Testsúly Testzsír-százalék Biomechanikai összetevők Izomzati koordináció Nyújtó- hajlító izmok Pihenés Lépés szimmetriája Nyújtás-rövidülés szakasza ? Technika Pálya-specifikus Pályához való alkalmazkodás Stabilitás a kerékpár után Gazdaságosság Energiakiadás / távolság Energiakiadás/ hajtás

s+a+p (s) támogatás+(a) képesség+ (p)szenvedély support passion ability

support segítség passion szenvedély ability képesség

support segítség passion szenvedély ability képesség

support segítség passion szenvedély ability képesség

support segítség ability képesség passion szenvedély

ability képesség support segítés passion szenvedély

desire vágy /akarás passion szenvedély ability képesség

support passion ability

passion szenvedély support segítés ability képesség

S+A+P support segítés ability képesség passion szenvedély

Support / Támogatás /Segítés family család club(s) facilities klub létesítmények friends barátok ? structure rendszer School/ education iskola/ iskolázottság finance anyagiak Coach(es) Edző(k)

? Ability / Képesség robustness robbanékonyság physiological parameters fiziológiai paraméterek ? Skills Tanulékonyság mental body shape testalkat

? Passion / Szenvedély Correct nutrition Helyes táplálkozás Self determination eltökéltség ? desire akarat knowledge tudás motivation motiváció Self belief önbizalom

Some LTAD and TID problems Az LTAD és a TID problémái

Stage 1 Female 5-8 years Inclusion into activities Questioning to establish interest –why do you like running, swimming etc? Establishing that it is fun Male 6-9 years Do you have friends who like sport ? Supporting self targets that are not based on comparing with others

1. szint Vannak sportoló barátaid? 6-9 éves FIÚK Vannak sportoló barátaid? Olyan egyénre szabott célok kitűzése, amely nem másokhoz való hasonlításon alapszik. 5-8 éves LÁNYOK Részvétel Érdeklődés felkeltése Miért szeretsz futni, úszni stb.? Elfogadtatni, hogy örömöt jelent.

Stage 2 Female 8-11 Male 9-12 School changes Peer pressure Body changes –body awareness Magazine awareness – body shape, nutrition Male 9-12 Parental perception and support

2. szint 8-11 éves LÁNYOK Iskolaváltás kora Társak befolyása Testi változások –test-tudatosság Magazin-tudatosság – alak, táplálkozás 9-12 éves FIÚK Szülői felfogás és támogatás

Stage 3 Female 11-14 Friendships Relationships Performance levelling Parental perception and support Male 12-15 School changes Peer pressure

3. szint 11-14 LÁNYOK Iskolaváltás kora Baráti kapcsolatok Egyéb kapcsolatok Teljesítmény kiegyenlítődése Szülői hozzáállás és támogatás 12-15 éves FIÚK Iskolaváltás kora Társak hatása

Stage 4 Female 14-16 Studies exams Competition Money Social Exclusion

4. szint 14-16 éves LÁNYOK Tanulmányok, vizsgák Verseny Pénz Társadalmi? Kirekesztés 15-18 éves FIÚK

Stage 5 Female 17+ Male 19+ University Relationships Lifestyle Positive choices Male 19+

5. szint 17év feletti LÁNYOK Egyetem Kapcsolatok Életstílus Kedvező döntések 19 év fölötti FIÚK

Psychological and Social Can LTAD work without the underpinning of psychological and social issues In senior athletes the end ingredient that separates the “wheat from the chaff” is the mental qualities Poor development of psych and social skills leads to drop out in early teens. At same time early talent without psych and social skills leads to inadequacies at older ages

Pszichológiai és szociális kérdések Működhet-e az LTAD program a pszichológiai és szociális kérdések alátámasztása nélkül? Felnőtt (Senior) versenyzőknél a MENTÁLIS képességeken múlik a verseny. A lelki és társadalmi készségek elhanyagolása korai kimaradással jár. Ugyanakkor a korai tehetség a lelki és szociális készségek hiánya a későbbiekben alkalmatlansághoz vezet.

Basic Psychological development in the UK We learn in early life through experiences and the enjoyment of completing processes without understanding of outcomes Coinciding with the years of our physiological growth and development we currently become outcome orientated by the influences on us Finally after the physiological development ages we are required as athletes to be successful to become process driven to achieve outcomes

Pszichológiai fejlesztés az Egyesült Királyságban Gyerekkorban megtanuljuk az eredmények megértése nélkül megtapasztalni a teljesítmény folyamatának örömét (sikerélményt) Coinciding with the years of our physiological growth and development we currently become outcome orientated by the influences on us Fiziológiai növekedésünk és fejlődésünkkel együtt eredményközpontúakká válunk környezeti hatások eredményeként. Végül a fiziológiai fejlődési koron túl versenyzőként /sportolóként a sikereket várják el tőlünk ahhoz, hogy a folyamatra figyelve eredményeket érjünk el.????????

Medals don’t grow on trees Medals grow around us We have to look down to find them nurture them and produce them

Az érmek nem az égből pottyannak Az érmek körülöttünk nőnek Le kell néznünk ahhoz, hogy megtaláljuk, tápláljuk és gyártsuk őket.

British system for Triathlon Young athlete competition programme Regional Academys National programmes

A brit triatlon szerkezete Ifjúsági versenyprogram Regionális akadémiák Nemzeti programok

Köszönöm, hogy meghallgattak Any questions ?