FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
Pályaválasztás 2014/2015-ös tanév KnéKE.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
AZ ISKOLAI RENDSZERŰ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Szakképzés ma … Málnási Gábor.
Változások a szakképzésben
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Köszöntjük Szakmai gyakorlati foglalkoztatói Workshop résztvevőit Köszöntjük a TÁMOP támogatásával megvalósításra kerülő „ESÉLYTEREMTÉS NÓGRÁDBAN”
A szakképzés átalakítása Kihívások és válaszok
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A magyar szakképzési rendszer makroszintű tervezése, európai kitekintéssel dr. Vámosi Tamás egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és.
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
A kompetencia alapú oktatásról
A TISZK szerepe Nógrád megye szakképzésében. A TISZK és a költészet MIÉRT? MIKOR? MINEK? MEDDIG? MICSODÁT?
Szakképzés-szervezési
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
Az új típusú duális képzés és tapasztalatai
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
1 A munkaerőpiac aktuális kérdései és a szakképzés helyzete különös tekintettel a duális képzésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Változások és új lehetőségek a szakképzésben 2016.
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
TÁRSADALMI HATÁSOK.
Kompetencia Végzettség
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit

Érintett témák A szakképzés átalakításának hangsúlyai Tanulói életút Konkrét témák: tanulószerződés, pályakövetés, szintvizsga, szakiskolai szakmai ösztöndíj

A szakképzés átalakításának hangsúlyai Munkaerőpiac igényei (rövid – közép – hosszú távú prognózis?) Esélyegyenlőség – társadalmi felzárkózás tankötelezettség, lemorzsolódás, duális képzés civilizációs ismereteinek tartalma Tanulói érdeklődés és/vagy képességek az intézményszerkezet átalakítása

Tanulói életút Szakképzési koncepció elemei 8. osztályt követően szakmaválasztás vagy HÍD program (kompetencia alapú szűrés) Kb óra civilizációs ismeret 2 év alatt esti és levelező tagozaton érettségi

Ellentmondások Általános iskolában sikertelen, bukdácsoló tanuló – hiányos kompetenciák Bizonytalan jövőkép a családban Információhiány a pályaválasztáskor SZVK és szakmai program követelményei

Tanulószerződés - szintvizsga 1 év után (kb. 500 óra gyakorlat) Csak olyan tanuló kerülhet ki a gazdálkodóhoz, aki elsajátította a szakma alapfogásait és képes az önálló, hasznos munkára A gazdálkodó készít fel a szakmai vizsgára (TISZK tanműhelyek? A gazdálkodónál nem alkalmazott technológiák? Ingyen munkaerő?)

Pályakövetés – RFKB döntés Ki lesz az adatszolgáltatásra kötelezett? (adatok hitelessége, valódisága) Szankciók? Foglalkoztatási problémák a szakképzésben Hiányszakmák valódisága, hiány okai