Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Budapest – Thessaloniki 1000 km Busz: 16,5 óra Budapest – Novi Sad – Belgrád – Nis – Thessaloniki – (Athén) Repülő: közvetlen járat csak áprilistól októberig
Thessaloniki Második legnagyobb város Görögországban Kb. 1,1 millió lakos Súlyos közlekedési és kapcsolódó környezeti problémák Az egyik leg-légszennyezettebb város az EU-ban (Talán) az egyetlen 1 millió fölötti lakosszámú város az EU- ban, ahol nincs kötöttpályás közlekedés Kb autó, 1870 taxi, 656 busz (76 viszonylat) 60% egyéni, 23% közösségi közlekedés Vonaljegy: 0,80 euro (diák 0,40 euro)
Hegy Tenger Central District Area
Thessaloniki Metro 2 különálló alagút 5,30 m átmérővel; 6,35-27,85 m mélységben Hossz: 9,5 km (ebből 7,7 km fúrt) 13 állomás ( m távolságra, középperonos, peronkapuval) 18 db 60 m-es, teljesen automata vezérlésű szerelvény 450 fő/vonat kapacitással Kapacitás: fő/óra/irány Áramellátás: 3. sín Összes költség (tervezett): 1,052 milliárd euro További tervezett vonalak: Stavroupoli (5,8 km, 5 állomás) Kalamaria (5,0 km, 5 állomás)
Időrend : Az ATTICO METRO mint lebonyolító szervezet kijelölése : Az előminősítési folyamat lefolytatása : Tendereztetési eljárás második fázisának lefolytatása : Műszaki és pénzügyi ajánlatok benyújtása : Ajánlatok műszaki értékelése : Szerződéskötés : Az építési munka kezdete és : A fúrópajzsok megérkeznek Thessalonikibe és : A fúrópajzsok indítása : A fúrópajzsok féltávnál… : m alagút kifúrva (10. állomás) Állomások építése folyamatos, de sok a probléma…
Venizelon állomás