„X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, 2009. október 6-7. A regionális együttműködés lehetőségeinek megteremtése a vasúti fuvarpiaci résztvevők igényei alapján Szécsey István üzletág vezető Siemens Zrt. IMO Vasúti Járművek Copyright © Siemens Zrt. 2008. Minden jog fenntartva.
Mi a régió ? „A régió olyan terület, amelynek tanulmányozására a regionális gazdaságtannal foglalkozó kutatók kutatási támogatást kapnak” (Hoover) A regionális vasúti szolgáltatás olyan szolgáltatási terület, …..?
Mi a régió ? A régió egy vagy több megyére (fővárosra), vagy azok meghatározott területére kiterjedő társadalmi, gazdasági vagy környezeti szempontból együtt kezelendő területi egység, amely egy kezdeményezés eredményeként meghatározott célra jött létre „A régió olyan entitást alkotó földrajzi terület, amely egyszerre teszi lehetővé az emberi és a természeti jelenségek leírását, társadalmi gazdasági adatok elemzését és közös politika alkalmazását. Homogenitás és funkcionális integráció, szolidaritás érzése jellemzi, továbbá más régiókkal való kölcsönhatás”
Kik a versenytársaink, és miért ? A közúti szállítás egész Európában egyre jelentősebb. Jelenleg már nagy nyomást tesznek a megatruck-ok bevezetése miatt. Emiatt az Európai Bizottság fontolgatja a törvények megváltoztatását és a megatruck-ok engedélyezését. Ezek a giga kamionok 20, 25 m hosszúak és 60 tonnásak lehetnek. A jelenlegi szabályozás szerint méretük nem haladhatja meg a 18,75 m-t és a 44 tonnát.
Kik a versenytársaink, és miért ? A kedvezőtlen folyamatokat meg kell állítani ! Hogyan ? Ahogy a képen látható ! A mérleg nyelve a vasút felé kell billenjen !
Cél: versenyképes áruszállítás és több országban is közlekedni képes mozdonyok. Egy korai példa
A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok MIREL VZ1 vonatbefolyásoló berendezés csehországi, szlovákiai és magyarországi forgalomra, átmeneti megoldásként Az utóbbi években megvalósult, jelenlegi és tervezett projektek, a Siemens Zrt részvételével: Slovenske Zeleznice (SZ) 541.1 sorozatú ES64U4 villamos mozdony 23 db ÖBB Afmpz sorozatú Railjet vezérlőkocsi MRCE Dispolok 189 sorozatú ES64F4 típusú villamos mozdony SAG ER20-2007 pályaszámú ER20 típusú dízelmozdony RCA 1116 041-3 pályaszámú ES64U2 típusú villamos mozdony 2009-2010-ben további RCA 1116-os ES64U2 villamos mozdonyok 2010-ben 9 db MRCE Dispolok 189-es ES64F4 villamos mozdony
A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok EVM120 és ETCS Siemens L1+EVM120 vonatbefolyásoló berendezés, átmeneti megoldásként, csak hazai, illetve európai közlekedési követelmények alapján Az utóbbi években megvalósult, jelenlegi és tervezett projektek, a Siemens Zrt részvételével: 25 db ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 típusú villamos mozdony 13 db ÖBB 1116 sor. ES64U2 villamos mozdony ETCS L1+EVM120 23 db ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 típusú Railjet villamos mozdony 15 db MRCE Dispolok ES64U2 típusú villamos mozdony 2010-ben 5 db MRCE Dispolok ES64U2 típusú villamos mozdony
További lehetőségek, figyelembe véve az EU előírásait A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok További lehetőségek, figyelembe véve az EU előírásait Tervezett projekt, a Siemens Zrt részvételével: ETCS L2, MIREL, mint STM különböző ETCS konfigurációkhoz
A Siemens ES64U4 négyáramnemű (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz AC, 3 kV és 1,5 kV DC) villamos mozdonyai
A Siemens ES64U4 típusú villamos mozdonyai
A Siemens ES64U4 típusú villamos mozdonyai hatékony műszaki megoldások csereszabatos egységek négyáramnem (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz AC, 3 kV és 1,5 kV DC) A, CH, CZ, D, CRO, H, I, NL, PL, SK, SL INDUSI, MIREL VZ1
Slovenske Zeleznice 541.1 sorozatú ES64U4 villamos mozdony Cél: 10 db SZ 541.1 és MIREL berendezése magyarországi engedélyeztetése Projektcsapat: SAG, SZrt, BMGE, MÁV TEB TK, NKH Projektvezetés: SAG megbízás szerint SZrt 5000 km-es próbaút GySEV Zrt-nél Eredmény: mozdonytípus és MIREL berendezése 120 km/h-ra engedélyezve
Dispolok ES64F4 – 001 villamos mozdony
ES64F4 típusú villamos mozdonyok A 189 sorozatú négyáramnemű mozdonyokat európai univerzális használatra tervezték, nehéz teher- és személyszállításra. Valamennyi típus megkapta a DB hálózatán történő közlekedésre az engedélyt. Ezen kívül a mozdonyok elő vannak készítve a Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Svájcban, Ausztriában, Olasuországban, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában, Svédország és Norvégia déli részén, valamint Szlovéniában való közlekedésre. Ennek során a mozdonyok 15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz váltakozó feszültséggel, illetve 3 kV és 1,5 kV egyenfeszültséggel üzemeltethetők.
ES64F4 típusú villamos mozdonyok
MRCE Dispolok 189-150 ES64F4 típusú villamos mozdony
MRCE Dispolok 189-150 ES64F4 villamos mozdony. Jellegrajz
MRCE Dispolok. 189-150 ES64F4 mozdony. MIREL vevőantenna
A magyarországi „ES64F4+MIREL VZ1” projekt. Mérföldkövek Cél: ES64F4 típus+ beépített MIREL engedélyeztetése Projekt indítás: 2008. augusztus Projektcsapat: SAG IMO, SZrt, MÁV TEB K, BMGE, NKH Funkcionális és zavartatás mérés (MIREL nélkül): 2008. szeptember 15-25 Berendezés beépítése: 2008. november Funkcionális és zavartatás mérés: 2009. április 21-26 Előzetes Alkalmassági Tanúsítvány: 2009. július 22 NKH típusengedély: 2009. november (terv szerint) Projekt folytatás: További 9 db mozdony
Rh1116-Railjet mozdony módosítások
Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB-INTEGRA vezérlő egység
Rh1116-Railjet mozdony módosítások Hátfal szekrény az 1. vezetőállásban. EVM120 beépítés
Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB / INTEGRA antenna
Rh1116-Railjet mozdony módosítások Eurobalíz-egység modul
Rh1116-Railjet mozdony módosítások EVM120 antenna
Rh1116-Railjet mozdony módosítások EVM120 kezelő a vezetőpulton
Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB adat-terminal
Rh1116-Railjet mozdony módosítások LED beépítés + svájci jelzéskép
Rh1116-Railjet mozdony módosítások Harmadik áramszedő 1450mm Svájc
ÖBB Rh 1116 villamos mozdonyok hazai mérési próbán. Hegyeshalom, 2009 ÖBB Rh 1116 villamos mozdonyok hazai mérési próbán. Hegyeshalom, 2009. május 28 Teljes tanúsítói és hatósági ügyintézés SAG és Szrt által. Eredmény: 23 db hazai forgalomra alkalmas Railjet mozdony
ÖBB RailJet szerelvény. Hazai próbaút, 2008.11.24 Cél: Railjet hazai tanúsítás és engedélyeztetés 2008.12.14-ig. Eszköz: EBA, BMVIT, BAV és NKH közötti Cross Acceptance Projektcsapat: 4 hatóság, SAG, SAGÖ, Szrt, HMH, MÁV TEB, BMGE Magyarországi projektvezetés: SAGÖ megbízásra Szrt Eredmény: 2008. december 14-én négy szerelvénnyel forgalom indítás. Mai napig 16 vonat kész
ÖBB RailJet szerelvény. Menetrendi üzem kezdete. Budapest Keleti pu ÖBB RailJet szerelvény. Menetrendi üzem kezdete. Budapest Keleti pu. 2008. december 14
ÖBB Railjet szerelvény. Vonatösszeállítás és vezérlőkocsi
ÖBB Railjet szerelvény. 11. és 12. vonatok hazai mérési próbája ÖBB Railjet szerelvény. 11. és 12. vonatok hazai mérési próbája. Hegyeshalom, 2009. május 19 A vonatok próbaüzemben járnak. Négyféle kocsi sorozat NKH típusengedélye kész. A vezérlőkocsi szoftvermódosítása miatt a típusengedély csak ezután várható. Hazai ügyek intézője: Szrt Mai napig 16 vonat közlekedhet Magyarországon. Rendszeres projekt értekezletek MÁV-START és MÁV-TRAKCIÓ szakemberei bevonásával. Az új menetrendtől a zürichi járat is beindul
Eurorunner ER20 mozdonyok Európának
Eurorunner ER20 mozdonyok Európának
ÖBB Rh 2016 sorozatú ER20 dízelmozdonyok forgalma Magyarországon
Eurorunner ER20 mozdonyok Európának
Eurorunner ER20 Célkitűzés. Megszerzendő engedélyek Ausztria/Németország 2002 óta van engedély 2009/2010 engedély Mirel-lel együtt Csehország Korlátozott engedély Mirel nélkül Pilzen-ig Szlovénia Románia Engedély megszorításokkal Szlovákia Engedély megszerzése 2009/2010-ben Magyarország Engedély megszerzése Mirel-lel 2009-ben
„ER20+MIREL VZ1 projekt” Főegységek és a MIREL berendezések beépítése
A magyarországi „ER20+MIREL VZ1” projekt. Mérföldkövek Cél: ER20 típus+ beépített MIREL engedélyeztetése Projekt indítás: 2009. január Projektcsapat: SAG IMO, SAGÖ, SZrt, MÁV TEB K, BMGE, NKH Berendezés beépítése: Neumark, 2009. június Előzetes Alkalmassági Tanúsítvány: 2009. augusztus 25 Funkcionális és zavartatás mérés: 2009. szeptember 1 NKH Előzetes Engedély: 2009. szeptember 2 MIREL oktatás: Sopron, 2009. szeptember 3 Próbaüzem GySEV Zrt: 2009. szeptember 2-18 NKH típusengedély: 2009. október 5 Első új üzemeltető: RTS
ER20-2007. Próbaüzem a GySEV Zrt vonalain 2009. szeptember 2-18
Taurus ES64U2 Jellegrajz
EVM120 berendezések beépítése az MRCE Dispolok ES64U2 villamos mozdonyaiba
Az ÖBB 13 db Rh 1116 sorozatú ES64U2 villamos mozdonya ETCS L1- EVM120 illesztővel Projektindítás: 2006. március Projektcsapat: SAG, SAGÖ, BMVIT, EBA, MÁV TEB TK, BMGE, NKH Hatósági ügyintézés kezdete: 2007. május 22 Első hazai tesztmenetek ŐBB Rh 1116 063 mozdonnyal: 2007 szeptember 6-18 NKH „Határozat” un. classic üzemre: 2008. október 18. NKH „Határozat” ETCS-re: 2009. június 16.
A MÁV- TRAKCIÓ Zrt 1047 sorozatú ES64U2 villamos mozdonyai
A MÁV-CARGO Zrt Rh 1116 villamos mozdonyai Miért
Taurus ES64U2 MIREL VZ1 beépítés
Taurus ES64U2 MIREL VZ1 beépítés
Taurus ES64U2 és ES64U4 Célkitűzés. Megszerzendő engedélyek Ausztria/Németország 2002 óta van engedély 2009/2010 engedély Mirel-lel együtt Csehország Korlátozott engedély Mirel nélkül Pilzen-ig Szlovénia 2004 óta van engedély Románia Engedély megszorításokkal Szlovákia Engedély megszerzése 2010-ben Magyarország Engedély megszerzése Mirel-lel 2008-ben
Kontakt partner elérhetőség Szécsey István üzletág vezető Vasúti gördülőanyag Siemens Zrt. IMO H-1143 Budapest, Gizella út 51-57 Tel.: (1) 471-1699 Fax: (1) 471-1612, -1742 Mobil: (30) 9411-356 E-mail: istvan.szecsey@siemens.com
Köszönöm a figyelmüket! Copyright © Siemens Zrt. 2006. Minden jog fenntartva.