„X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, október 6-7.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
működtetési vezérigazgató-helyettes
Somogy megyei projektek
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
Humánkineziológia szak
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Mellár János 5. óra Március 12. v
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Nyíregyháza, szeptember 09.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Koordináta transzformációk
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Az Európai Unió története
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Az ESPON 2006 Program és annak jelentősége Magyarország szempontjából Illés Dóra november 26.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
EU II..
Webes változat, animáció nélkül !!!
szakmérnök hallgatók számára
Kerékpártároló átadás
A évi demográfiai adatok értékelése
A háború és a modern fegyveres erő
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Vasútszabályozási Osztály
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
7. Házi feladat megoldása
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
HÍDÉPÍTÉS Acélszerkezetek
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Kvantitatív módszerek
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Előadás másolata:

„X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, 2009. október 6-7. A regionális együttműködés lehetőségeinek megteremtése a vasúti fuvarpiaci résztvevők igényei alapján Szécsey István üzletág vezető Siemens Zrt. IMO Vasúti Járművek Copyright © Siemens Zrt. 2008. Minden jog fenntartva.

Mi a régió ? „A régió olyan terület, amelynek tanulmányozására a regionális gazdaságtannal foglalkozó kutatók kutatási támogatást kapnak” (Hoover) A regionális vasúti szolgáltatás olyan szolgáltatási terület, …..?

Mi a régió ? A régió egy vagy több megyére (fővárosra), vagy azok meghatározott területére kiterjedő társadalmi, gazdasági vagy környezeti szempontból együtt kezelendő területi egység, amely egy kezdeményezés eredményeként meghatározott célra jött létre „A régió olyan entitást alkotó földrajzi terület, amely egyszerre teszi lehetővé az emberi és a természeti jelenségek leírását, társadalmi gazdasági adatok elemzését és közös politika alkalmazását. Homogenitás és funkcionális integráció, szolidaritás érzése jellemzi, továbbá más régiókkal való kölcsönhatás”

Kik a versenytársaink, és miért ? A közúti szállítás egész Európában egyre jelentősebb. Jelenleg már nagy nyomást tesznek a megatruck-ok bevezetése miatt. Emiatt az Európai Bizottság fontolgatja a törvények megváltoztatását és a megatruck-ok engedélyezését. Ezek a giga kamionok 20, 25 m hosszúak és 60 tonnásak lehetnek. A jelenlegi szabályozás szerint méretük nem haladhatja meg a 18,75 m-t és a 44 tonnát.

Kik a versenytársaink, és miért ?  A kedvezőtlen folyamatokat meg kell állítani ! Hogyan ? Ahogy a képen látható ! A mérleg nyelve a vasút felé kell billenjen ! 

Cél: versenyképes áruszállítás és több országban is közlekedni képes mozdonyok. Egy korai példa

A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok MIREL VZ1 vonatbefolyásoló berendezés csehországi, szlovákiai és magyarországi forgalomra, átmeneti megoldásként Az utóbbi években megvalósult, jelenlegi és tervezett projektek, a Siemens Zrt részvételével: Slovenske Zeleznice (SZ) 541.1 sorozatú ES64U4 villamos mozdony 23 db ÖBB Afmpz sorozatú Railjet vezérlőkocsi MRCE Dispolok 189 sorozatú ES64F4 típusú villamos mozdony SAG ER20-2007 pályaszámú ER20 típusú dízelmozdony RCA 1116 041-3 pályaszámú ES64U2 típusú villamos mozdony 2009-2010-ben további RCA 1116-os ES64U2 villamos mozdonyok 2010-ben 9 db MRCE Dispolok 189-es ES64F4 villamos mozdony

A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok EVM120 és ETCS Siemens L1+EVM120 vonatbefolyásoló berendezés, átmeneti megoldásként, csak hazai, illetve európai közlekedési követelmények alapján Az utóbbi években megvalósult, jelenlegi és tervezett projektek, a Siemens Zrt részvételével: 25 db ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 típusú villamos mozdony 13 db ÖBB 1116 sor. ES64U2 villamos mozdony ETCS L1+EVM120 23 db ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 típusú Railjet villamos mozdony 15 db MRCE Dispolok ES64U2 típusú villamos mozdony 2010-ben 5 db MRCE Dispolok ES64U2 típusú villamos mozdony

További lehetőségek, figyelembe véve az EU előírásait A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok További lehetőségek, figyelembe véve az EU előírásait Tervezett projekt, a Siemens Zrt részvételével: ETCS L2, MIREL, mint STM különböző ETCS konfigurációkhoz

A Siemens ES64U4 négyáramnemű (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz AC, 3 kV és 1,5 kV DC) villamos mozdonyai

A Siemens ES64U4 típusú villamos mozdonyai

A Siemens ES64U4 típusú villamos mozdonyai hatékony műszaki megoldások csereszabatos egységek négyáramnem (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz AC, 3 kV és 1,5 kV DC) A, CH, CZ, D, CRO, H, I, NL, PL, SK, SL INDUSI, MIREL VZ1

Slovenske Zeleznice 541.1 sorozatú ES64U4 villamos mozdony Cél: 10 db SZ 541.1 és MIREL berendezése magyarországi engedélyeztetése Projektcsapat: SAG, SZrt, BMGE, MÁV TEB TK, NKH Projektvezetés: SAG megbízás szerint SZrt 5000 km-es próbaút GySEV Zrt-nél Eredmény: mozdonytípus és MIREL berendezése 120 km/h-ra engedélyezve

Dispolok ES64F4 – 001 villamos mozdony

ES64F4 típusú villamos mozdonyok A 189 sorozatú négyáramnemű mozdonyokat európai univerzális használatra tervezték, nehéz teher- és személyszállításra. Valamennyi típus megkapta a DB hálózatán történő közlekedésre az engedélyt. Ezen kívül a mozdonyok elő vannak készítve a Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Svájcban, Ausztriában, Olasuországban, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában, Svédország és Norvégia déli részén, valamint Szlovéniában való közlekedésre. Ennek során a mozdonyok 15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz váltakozó feszültséggel, illetve 3 kV és 1,5 kV egyenfeszültséggel üzemeltethetők.

ES64F4 típusú villamos mozdonyok

MRCE Dispolok 189-150 ES64F4 típusú villamos mozdony

MRCE Dispolok 189-150 ES64F4 villamos mozdony. Jellegrajz

MRCE Dispolok. 189-150 ES64F4 mozdony. MIREL vevőantenna

A magyarországi „ES64F4+MIREL VZ1” projekt. Mérföldkövek Cél: ES64F4 típus+ beépített MIREL engedélyeztetése Projekt indítás: 2008. augusztus Projektcsapat: SAG IMO, SZrt, MÁV TEB K, BMGE, NKH Funkcionális és zavartatás mérés (MIREL nélkül): 2008. szeptember 15-25 Berendezés beépítése: 2008. november Funkcionális és zavartatás mérés: 2009. április 21-26 Előzetes Alkalmassági Tanúsítvány: 2009. július 22 NKH típusengedély: 2009. november (terv szerint) Projekt folytatás: További 9 db mozdony

Rh1116-Railjet mozdony módosítások

Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB-INTEGRA vezérlő egység

Rh1116-Railjet mozdony módosítások Hátfal szekrény az 1. vezetőállásban. EVM120 beépítés

Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB / INTEGRA antenna

Rh1116-Railjet mozdony módosítások Eurobalíz-egység modul

Rh1116-Railjet mozdony módosítások EVM120 antenna

Rh1116-Railjet mozdony módosítások EVM120 kezelő a vezetőpulton

Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB adat-terminal

Rh1116-Railjet mozdony módosítások LED beépítés + svájci jelzéskép

Rh1116-Railjet mozdony módosítások Harmadik áramszedő 1450mm Svájc

ÖBB Rh 1116 villamos mozdonyok hazai mérési próbán. Hegyeshalom, 2009 ÖBB Rh 1116 villamos mozdonyok hazai mérési próbán. Hegyeshalom, 2009. május 28 Teljes tanúsítói és hatósági ügyintézés SAG és Szrt által. Eredmény: 23 db hazai forgalomra alkalmas Railjet mozdony

ÖBB RailJet szerelvény. Hazai próbaút, 2008.11.24 Cél: Railjet hazai tanúsítás és engedélyeztetés 2008.12.14-ig. Eszköz: EBA, BMVIT, BAV és NKH közötti Cross Acceptance Projektcsapat: 4 hatóság, SAG, SAGÖ, Szrt, HMH, MÁV TEB, BMGE Magyarországi projektvezetés: SAGÖ megbízásra Szrt Eredmény: 2008. december 14-én négy szerelvénnyel forgalom indítás. Mai napig 16 vonat kész

ÖBB RailJet szerelvény. Menetrendi üzem kezdete. Budapest Keleti pu ÖBB RailJet szerelvény. Menetrendi üzem kezdete. Budapest Keleti pu. 2008. december 14

ÖBB Railjet szerelvény. Vonatösszeállítás és vezérlőkocsi

ÖBB Railjet szerelvény. 11. és 12. vonatok hazai mérési próbája ÖBB Railjet szerelvény. 11. és 12. vonatok hazai mérési próbája. Hegyeshalom, 2009. május 19 A vonatok próbaüzemben járnak. Négyféle kocsi sorozat NKH típusengedélye kész. A vezérlőkocsi szoftvermódosítása miatt a típusengedély csak ezután várható. Hazai ügyek intézője: Szrt Mai napig 16 vonat közlekedhet Magyarországon. Rendszeres projekt értekezletek MÁV-START és MÁV-TRAKCIÓ szakemberei bevonásával. Az új menetrendtől a zürichi járat is beindul

Eurorunner ER20 mozdonyok Európának

Eurorunner ER20 mozdonyok Európának

ÖBB Rh 2016 sorozatú ER20 dízelmozdonyok forgalma Magyarországon

Eurorunner ER20 mozdonyok Európának

Eurorunner ER20 Célkitűzés. Megszerzendő engedélyek Ausztria/Németország 2002 óta van engedély 2009/2010 engedély Mirel-lel együtt Csehország Korlátozott engedély Mirel nélkül Pilzen-ig Szlovénia Románia Engedély megszorításokkal Szlovákia Engedély megszerzése 2009/2010-ben Magyarország Engedély megszerzése Mirel-lel 2009-ben

„ER20+MIREL VZ1 projekt” Főegységek és a MIREL berendezések beépítése

A magyarországi „ER20+MIREL VZ1” projekt. Mérföldkövek Cél: ER20 típus+ beépített MIREL engedélyeztetése Projekt indítás: 2009. január Projektcsapat: SAG IMO, SAGÖ, SZrt, MÁV TEB K, BMGE, NKH Berendezés beépítése: Neumark, 2009. június Előzetes Alkalmassági Tanúsítvány: 2009. augusztus 25 Funkcionális és zavartatás mérés: 2009. szeptember 1 NKH Előzetes Engedély: 2009. szeptember 2 MIREL oktatás: Sopron, 2009. szeptember 3 Próbaüzem GySEV Zrt: 2009. szeptember 2-18 NKH típusengedély: 2009. október 5 Első új üzemeltető: RTS

ER20-2007. Próbaüzem a GySEV Zrt vonalain 2009. szeptember 2-18

Taurus ES64U2 Jellegrajz

EVM120 berendezések beépítése az MRCE Dispolok ES64U2 villamos mozdonyaiba

Az ÖBB 13 db Rh 1116 sorozatú ES64U2 villamos mozdonya ETCS L1- EVM120 illesztővel Projektindítás: 2006. március Projektcsapat: SAG, SAGÖ, BMVIT, EBA, MÁV TEB TK, BMGE, NKH Hatósági ügyintézés kezdete: 2007. május 22 Első hazai tesztmenetek ŐBB Rh 1116 063 mozdonnyal: 2007 szeptember 6-18 NKH „Határozat” un. classic üzemre: 2008. október 18. NKH „Határozat” ETCS-re: 2009. június 16.

A MÁV- TRAKCIÓ Zrt 1047 sorozatú ES64U2 villamos mozdonyai

A MÁV-CARGO Zrt Rh 1116 villamos mozdonyai Miért

Taurus ES64U2 MIREL VZ1 beépítés

Taurus ES64U2 MIREL VZ1 beépítés

Taurus ES64U2 és ES64U4 Célkitűzés. Megszerzendő engedélyek Ausztria/Németország 2002 óta van engedély 2009/2010 engedély Mirel-lel együtt Csehország Korlátozott engedély Mirel nélkül Pilzen-ig Szlovénia 2004 óta van engedély Románia Engedély megszorításokkal Szlovákia Engedély megszerzése 2010-ben Magyarország Engedély megszerzése Mirel-lel 2008-ben

Kontakt partner elérhetőség Szécsey István üzletág vezető Vasúti gördülőanyag Siemens Zrt. IMO H-1143 Budapest, Gizella út 51-57 Tel.: (1) 471-1699 Fax: (1) 471-1612, -1742 Mobil: (30) 9411-356 E-mail: istvan.szecsey@siemens.com

Köszönöm a figyelmüket! Copyright © Siemens Zrt. 2006. Minden jog fenntartva.