JÖVŐKÉP DÁTUM: 2009. október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco 1 113 Budapest, Tas vezér u. 3-7. ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Advertisements

működtetési vezérigazgató-helyettes
Aktuális pályázati lehetőségek
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Kibővített Rektori Kabinet Ülés Ráckeve január 13. KÖSZÖNTÖM A TANÁCSKOZÁS RÉSZTVEVŐIT! Balogh József kollégiumigazgató Tartalmas és hasznos munkát.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
„Korszakváltás a büntetés-végrehajtásban”
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Molnár Gábor, az MGE igazgatója
Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása
A Magyar Vasúti Hivatal tevékenységének bemutatása dr. Szmodis Jenő Jogi szakértő október 25.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Presentation Title Mozdonyvezetők információs rendszerének bővítése a Rail Cargo Hungaria Zrt-nél Készítette: Dányi Attila
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Kapacitás, átbocsátóképesség, időalapok, az erőforrás nagyság, átfutási idő, a termelő-berendezések térbeli elrendezése. Átfutási idő számítások.
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Új célterületek, jelentős támogatás az új Uniós pályázatokban Fókuszban az informatika.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ Zrt.

Szolgáltatási színvonal javításának peremfeltételei Alapfogalmak Vontatási sebesség függ: (TRAKCIÓ)  mozdonyok engedélyezett sebességétől. (több jármű sorozat esetén akár: 120 km/h) Vonattovábbítási sebesség függ: (TRAKCIÓ + PÁLYA)  Mozdonyok engedélyezett sebességétől;  Pálya műszaki állapotától (tengelyterhelés, állandó- és ideiglenes lassújelek). Személy- és árutovábbítási sebesség függ: (TRAKCIÓ + PÁLYA / FORGALOM + START, +CARGÓK)  Mozdonyok engedélyezett sebességétől;  Pálya műszaki állapotától;  Forgalmi viszonyoktól;  START és árufuvarozó társaságok tevékenységétől.

Személy és árutovábbítási sebesség növelése Lehet-e gyorsabb a jelenleginél? IGEN Sebességnövelés feltételei TRAKCIÓ - Jó gazda gondossága:  Az üzemeltetésben;  A javítás-, karbantartás átvételében;  A személyzet odafigyelésében. Pálya/forgalom Terv menetrendTény menettartam  Lassújelek, biztosítóberendezések állapota;  Forgalomszervezés (késések okozói).

Menetvonal tulajdonosok (START, Cargo-k) Tervszerű megrendelésKHEM, Cargo-kTRAKCIÓ Tervszerű leközlekedtetés: Indulásra készen van-e a vonat? START – IGEN / késés Cargo-k ? 72 óráig érvényes menetvonal engedély? Megrendelt vonatok leközlekedtetése:  Személyvonatok – közel 100 %  Tehervonatok – 61 % /Pl.: június/ (menetvonal; mozdony) KI MIT TESZ?

MÁV-TRAKCIÓ Zrt. erőforrásai - Mozdonypark Sorozat Darabszám V V V46 60 M40 23 M M43 55 M44 87 M47 74 M62 79

MÁV-TRAKCIÓ Zrt. erőforrásai Szolgáltatásainkat megrendelés-orientáltan tervezzük és hajtjuk végre: - on-line felületen történő interaktív megrendelés; - szolgáltatás valós idejű nyomon követhetősége; - folyamatos operatív felügyelet és irányítás; - az egész ország területén rendelkezésre álló járművek és személyzet; - integrált számlázás a pontos, valóságnak megfelelő teljesítésről. Az országos lefedettségnek és a komplex tervezési, végrehajtási és felügyeleti tevékenységnek köszönhetően nagyobb hatékonysággal és kedvezőbb árakkal jelenünk meg a vasúti vontatási piacon.

MÁV-TRAKCIÓ Zrt. lehetőségei a vontatási piacon - A liberalizáció eltérő gyakorlata, erőfölény és adminisztratív korlátok - Szlovákia: adminisztratív belépési korlátok a szlovák piacra, másfél éve húzódó engedélyezés  a szlovák mozdonyok akadálytalanul bejöhetnek hazánkba Ukrajna: műszaki adottságok nem teszik lehetővé a piacra belépést Románia: Jelenleg a MÁV Cargo-val járnak be Magyarországra román mozdonyok, magyar mozdonyok csak a határforgalomban járnak ki. Az RCA romániai térnyerése miatt a nagytávolságú forgalomban továbbra sem várható jelentős magyar részvétel. Szerbia: törvényi keretek egyelőre nem teszik lehetővé a piacra belépést Horvátország:törvényi keretek egyelőre nem teszik lehetővé a piacra belépést, csak kishatár forgalom Szlovénia: szlovén pálya villamosítása után ( ) várható a piacra lépés, egyelőre kihasználatlan Ausztria: folyamatos az osztrák vasút térnyerése, tőkeerős állami hátterű nemzetközi akvizíciós stratégia § §

MÁV-TRAKCIÓ Zrt. lehetőségei a vontatási piacon - A liberalizáció eltérő gyakorlata, erőfölény és adminisztratív korlátok - Vasútvállalati engedélyhez szükséges kárfedezeti képesség biztosítása alapvető követelmény minden vasúttársaság számára A kárfedezeti összegek eltérően vannak meghatározva engedélytípusonként (országos: millió Ft, helyi: 400 millió Ft, térségi: 40 millió Ft) Hibás megközelítés, mivel a károkozás nagysága független attól, hogy mekkora területen kell ellátni a vontatási feladatokat Jelentős pénzügyi terhet ró a Társaságokra (országos engedély esetén millió Ft/év) Kárfedezeti összeg meghatározása emiatt hátrányosan érinti az országos engedéllyel rendelkezőket (MÁV-TRAKCIÓ Zrt.)

MÁV-TRAKCIÓ Zrt. erőforrásai - Mozdonypark Napi átlagosan dolgozó: 562 db „Felosztás” esetén szükséges: 810 db Karbantartott: 728 db +166 db Jelenleg Magyarországra behozott, illetve behozni tervezett mozdonyok a jelenlegi állomány hatékonyságát rontják, ezzel a szolgáltatás árait növelik. A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. vontatási kapacitásának csökkentése, illetve esetleges felosztása többlet eszköz- és ráfordítás mellett valósítható meg. Vontatási tevékenység „felosztása” esetén, jelenlegi dolgozó mozdony állomány bővítése, csak többlet költség mellett valósítható meg a rendszer hatékonyságának romlása mellett. A piaci szereplők nem a teljes tevékenységet akarják működtetni, annak csak a nyereségesnek tartott szegmenseit célozzák meg, amely szintén a hatékonyság ellen hat.

Vontatási árak várható alakulása Magyarországon A magyar vontatási árak jelenleg a környező országok vontatási árszintje alatt vannak. Ennek okai: Elöregedett eszközpark miatt alacsony eszközköltség (écs, beruházás finanszírozás); Az árak nem tartalmazzák az eszközpark fejlesztésének ráfordításait; A magyar pályaállapotok miatt jelenleg nem versenytényező a vontatójárművek magas technikai színvonala; A fejlesztési ráfordítások árakban való elismerésével: Későbbre tolható a magyar vontató kapacitás piacvesztése, így a magasabb árak betörése; A fejlesztésekkel a magyar vasúti vontatás versenyképessége hosszabb távon fennmaradhat.

Vontatási árak várható alakulása Magyarországon A piaci szereplők (Magyar állam is) jelenlegi magatartása nagymértékben befolyásolja a jövőbeni lehetőségeket. A „magyar” vontatási kapacitás leépülése azt eredményezheti, hogy ebben az iparágban is teljesen ki leszünk szolgáltatva a külföldi cégek árképzési rendszerének. Ma még lehetőségünk van úgy dönteni, hogy az ebben a piacban lévő lehetőségek egy részét a meglévő eszközeink fejlesztésére fordítjuk (TRAXX beszerzés), ezzel ár elfogadó pozíció helyett befolyásoló szerepet tölthetünk be.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!