tanév 1. félév informatika munkaközösség
Tanulmányi eredmények a évfolyamon OsztálySzövegfeldolgozásInf. alkalmazásokInformatikaInformációkezelés 0/9. B4,36 9. A3,06 3,42 9. B3,42 2,97 9. C2,67 3, A3,86 3, B3,91 3, C3,95 4, A3, B 4,353,91 4, C3, A3, B 4,123,78 3,85 Átlag4,243,853,653,49
Tanulmányi eredmények a szakképző évfolyamokon Információkezelés Inf. techn. alapok Gazdasági informatika Számítástechnika Adatbáziskezelés Informatikai ismeretek Informatikai alapismeretek Programozás 1/13. A 3,38 1/13. B 3,753,502,142,502,38 2/14. A 2,86? 2/14. C 3,152,692,00 Átlag3,753,332,862,762,692,52,382,00
Tantárgyi átlagok Iskolai átlag 3, évfolyam évfolyam
Bukások a évfolyamon Információkezelés 09. A B C 5 9. évfolyam10 Informatika 09.B2 09.C1 9. évfolyam3 Az elégtelen teljesítményű tanulók több tantárgyból is megbuktak: fejenként legalább kettőből, de jellemzően sokkal többől, az átlag 5,7 bukás/tanuló. A 13 elégtelen 12 tanuló nevéhez fűződik. Egy tanulót nem osztályoztunk. A 13 tanuló közül közül 4 hátrányos helyzetű. A évfolyamon, valamint az Informatikai alkalmazások és Szövegfeldolgozás szakmai alapozó tantárgyakból a 11, 12 évfolyamon nem volt bukás. Informatikából kevesebb, információkezelésből több a bukás, mint az előző év hasonló időszakában, és idén csak 9. évfolyamra jellemző. 2 tantárgy1 3 tantárgy2 4 tantárgy2 6 tantárgy2 7 tantárgy1 8 tantárgy3 9 tantárgy1
Bukások a évfolyamon Inf. alapismeretek 13.B 2 Inf. ismeretek 13.B 1 Programozás 14.C 3 Összesen6 A 6 bukás összesen 5 tanulóhoz kapcsolódik, többségük szintén több tárgyból elégtelen. Egy tanulót a 13.B-ben nem osztályoztunk. 1 tantárgy1 2 tantárgy2 3 tantárgy1 5 tantárgy1
Bukási arány 9 – 12 évf. Szakképző évf. Tárgyat tanulók száma Arány Helyezés Inf.alapismeretek2728,6%4.4. Inf.ismeretek1714,3%15. Programozás31323,1%9. Információkezelés102074,8%27. Informatika34190,7%0,7%36. Az iskolastatisztika alapján 82 tantárgyból 37-nél volt bukás félévkor.
Felzárkóztatás Hivatalosan egyéni foglalkozásokat ebben a félévben nem tartottunk, nem hivatalosan viszont előfordult, hogy a lemaradó tanulóval külön foglakoztunk. Információkezelésből ilyen felzárkóztató foglalkozásokon összesen két tanuló jelent meg. Több lehetőségük is lett volna, a kolléganő felajánlotta hogy minden délután jöhetnek gyakorolni, de alig éltek ezzel a lehetőséggel. Az órai munka gyakori értékelése hozzájárul, hogy viszonylag kevés a bukás, így talán motiváltabbak is a tanulók. Információkezelés tantárgynál pl. a gépírásoktató szoftver folyamatos visszajelzést biztosít a tanulók számára. A szakképző évfolyamokon is szükség volna gyakoribb évközi értékelésre!
Tehetséggondozás, versenyek Országos gyorsíró, gépíró és szövegszerkesztő verseny Informatika OKTV - Alkalmazás kategória Nemes Tihamér informatika alkalmazói verseny 9-10 évfolyamon
Az országos gyorsíró, gépíró és szövegszerkesztő versenyen magyar nyelvű másolásból országos 5. helyezést angol nyelvű másolásból országos 3. helyezést Fábrik Martin 12.B osztályos tanuló ért el, Dr. Takács Istvánné felkészítésével!
Informatika OKTV – Alkalmazás kategória A versenyre 5 tanuló nevezett, egy közülük menetközben lemondta. A többieket a verseny időpontjában betegség tizedelte, főleg az esélyesebbeket. Sajnos a továbbjutáshoz nem szerzett senki elég pontot. A bátor versenyzők: Fábrik Martin 12.B Nyári Kata Janka 11.B Rabb Zsanett 11.C Szombathelyi Ildikó Vivien 11.B
Nemes Tihamér informatika alkalmazói verseny Az iskolai fordulón a 9-10 évfolyamról 13 tanuló indult. A beküldési határt egyikük sem érte el. Ennek okai, az OKTV-k hez hasonlóan: kellő rutin hiánya viszonylag kevés idő sok feladat Ezért inkább tapasztalatszerzésnek, házi versenynek tekinthetjük ezt a versenyt! Iskolai szinten a legjobb teljesítményt Csató Máté, Sarkadi Ákos, Sorosics Péter és Takács Richárd nyújtotta a 10.C-ből.
Tankönyvek, segédanyagok Információkezelés tantárgynál a tanulók rendszeresen használják a tartós tankönyveket az órákon. A többi tantárgy oktatásában, a szakképzésben is, saját jegyzetekkel, prezentációkkal segítjük a tanulást, ezzel minimalizálni igyekszünk a költségeket. pl.: egy saját felület az interneten: infoora.blogspot.com jegyzetek, prezentációk, órai feladatok, esetleg magyarázatok, hivatkozások érdekes olvasnivalókra.infoora.blogspot.com