Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály 2009. október 20.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
műszaki osztályvezető
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozat
(A balesetmegelőzés fontossága)
Hatósági feladatok a járművezető-képzésben
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Jogalkotás-jogkövetés, ahogy az ügyvéd látja
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Előadás másolata:

Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.

. Autópályán értek gyorshajtáson egy 14 éves fiút. Amikor a rendőrök megállították, kiderült, hogy a szülei is vele utaztak. (forrás: HVG, Origo ) 148-cal repesztett lakott területen (forrás: Origo ) Percenként egy gyorshajtót mértek be a Balaton felé (forrás: Origo ) Heten haltak meg az utakon vasárnap óta (Forrás: Origo, ) Sokkoló számok! Két nap alatt 19-en vesztették életüket az utakon (Forrás: MTV, )

A jogszabály-változtatások és a koordinált szakmai munka hatására közlekedésbiztonsági mutatóink javultak: Eredmények (2008. I-III. negyedév) Személyi sérüléses közúti balesetek:-8% Meghaltak:-23,8% Súlyos sérültek:-3,8% Könnyű sérültek:-6,1% Ittasan okozott személyi sérüléses közúti balesetek:-22%

Országos közúthálózat legfőbb ráfordításai

Biztonság gazdasági válság idején Főutakon szolgáltatási szint nem csökkenhet Mellékutakon a forgalom függvényében Min. bizt. követelmények: jelzésrendszer, láthatóság,gyalogosok védelme Útfelújítás _ veszélyes helyek megszüntetésével Baleseti gócpontokra folyamatos program

-4,5% -7,1% +7,5% (úthossz: + 16%) Balesetek száma az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán ( első félévek)

+55,6% -14,6% -42,6% +10,9% M0 déli szektorban a balesetek 50%-a km szelvény között történt M0 új szakaszán az úthossz háromszorosára, forgalom a duplájára nőtt M0 új szakaszán az úthossz háromszorosára, forgalom a duplájára nőtt úthossz 17%-kal nőtt évi passzív védelem program pozitív hatásai Személyi sérüléses balesetek számának alakulása pályánként ( első félévek)

Gyorsforgalmi utak biztonsági feladatai Az elért biztonsági szint megtartása Torlódásos szakaszok felügyelete Kamion forgalom szabályozása, ellenőrzése Pihenőhelyek zsúfoltsága Egységes sebességszabályozási szemlélet

A leggyakoribb baleseti okok I. félév

Az előző ábra főbb tanulsága: A balesetek döntő többsége ( több mint 50%) vezetői hibán alapszik. Ezek csökkentésével már közelebb kerülnénk a Közúti Közlekedésbiztonsági Akciótervben nevesített célkitűzésekhez, amely szerint a évi balesetben elhunytak számát 30%-kal kívánjuk csökkenteni.

Közlekedés biztonság az emberi hibára visszavezethető közúti balesetek számának mérséklése jogi és műszaki szabályozás fejlesztés fokozottabb ellenőrzés a biztonsági szempontokat jobban érvényesítő Infrastruktúrára való törekvés Teendők az elkövetkezőkben

A Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram fő elemei – INFRASTRUKTÚRA 2. PILLÉR: Infrastruktúra 2.1. Prioritás (Akciócsoport): Biztonsági szempontok növelése az út és útkörnyezet kialakításában Közúti Biztonsági Audit (Road Safety Audit) Megbocsátó környezet 2.2. Prioritás (Akciócsoport): Balesetveszélyes helyek, góchelyek megszüntetése Balesetveszélyes csomópontok felülvizsgálata 2.3. Prioritás (Akciócsoport): Pályázatok biztonságnövelő beruházásokra Ún. kisköltségű forgalomtechnikai, közlekedésbiztonsági beavatkozások

Programok, intézkedések: Közúti jelzésrendszer felülvizsgálata Forgalmi rend felülvizsgálatával kapcsolatos előkészítő munkák elvégzése Új KRESZ rendelet elkészítése Egységes közlekedésbiztonsági információs rendszer létrehozása (igazodva a nemzetközi adatbázisok struktúrásához) Közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. ( II.5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) évi módosításának szabályozási koncepciója A KRESZ rendelet rendelkezéseinek módosítása során kiemelten tervezzük kezelni a biztonságot fokozó változtatásokat, a forgalomtechnikai korszerűsítésekhez kapcsolódó szabályozási elemek átalakítását, a forgalmi folyamatok lebonyolódását segítő (a közlekedés minőségét javító) szabályok előtérbe helyezését.

Eredmények: Gyorsforgalmi úthálózat, 400 körforgalom, kerékpárúthálózat, 900 km mellékút felújít év baleseti statisztikája Akcióprogram, tárcaközi bizottság Közlekedésbiztonsági audit bevezetése ITS fejlődése: VJT, központok, utastájékoztatás, navigáció

Köszönöm a figyelmet! (Püspökladány, Kiss Ferenc utca)