Tanszéki est április 17. Kiss Marietta – Kun András

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Beiskolázás és pályaválasztás a Szent László ÁMK-ban.
Advertisements

RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
Induló képzéseink – 2008/2009-es tanév Lovassy László Gimnázium  :  : Lovassy László Gimnázium Induló képzéseink 2008/2009-es.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Humán TISZK PR, marketing munkacsoport. TÁMOP /1-2F
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Életút Alapítvány TÁMOP /1
Gönczy Pál Általános Iskola
Nagy László tanári öröksége Kazincbarcikán
1 Pályaválasztás 2010/2011 Implom József Általános Iskola.
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
Kommunikáció az egyetemen Készítette: Ébner Mária
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
2007. március A TDK hete a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F számú projekt Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója július 02.
HUMAN TISZK Pr, marketing munkacsoport Beszámoló 2009 HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Egy sikertörténet állomásai…
KITERJESZTÉS KONFERENCIA ÓZD május 25. Bíró Gábor Bessenyei György Gimnázium és Kollégium, Kisvárda.
2012/2013 Implom József Általános Iskola
1 Pályaválasztás 2011/2012 Implom József Általános Iskola.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Bikal, február 10. Drahos Péter Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
2005. május 5. OKTATÁSI MINISZTÉRIUM FELSŐOKTATÁSI FELNŐTTKÉPZÉSI BIZOTTSÁG.
Mobilitási Nívódíj 2005.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
GTK Információs Nap: Dékáni Tájékoztató
Általános iskola első osztály
2005 a fizika éve 2004 december-2006 február Jelentés az ELFT elnöksége számára.
A felvételi eljárás elemei
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Egészségvédelem hónapról-hónapra
Cegléd Prezentáció.
Üdvözli a Teleki László Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola!
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
TÁMOP F-14/1/KONV b. Pályaorientációs szolgáltatások alprogram Projektzáró rendezvény, Görög Márta.
Magyar Egyetemi - Főiskolai Országos Bajnokság Döntők.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Pályaválasztási szülői értekezlet
Gyulai Implom József Általános Iskola
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Gyulai Implom József Általános Iskola
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Tanszéki est 2012. április 17. Kiss Marietta – Kun András Látogatói elégedettség növelése a nyílt napokon és a szülői tájékoztatón Tanszéki est 2012. április 17. Kiss Marietta – Kun András

Bevezető A kar jelenlegi marketingtevékenysége Kari szintű marketing: Honlap Facebook-profil Roadshow a középiskolákban Sajtómegjelenés Educatio Nyílt napok Szülői értekezlet Ajándéktárgyak TEK által koordinált marketing: DE honlap, TEK honlap DE facebook-profil Roadshow a középiskolákban Előadások középiskolásoknak TEK-es tájékoztató füzet DExpo Sajtómegjelenés

Nyílt napos kérdőívezés „története” Mára hagyományosnak tekinthető Hallgatók folyamatos részvétele az adatgyűjtésben, feldolgozásban Első adatfelvétel (Sinkó János): 2008. december és 2009. január 2-4. adatfelvétel (Dávid Szendile Ditta): Minden év mindkét nyílt napján Feldolgozás: 1 db szakdolgozat, 1 db proszemináriumi dolgozat De részletes elemzés, felhasználás nem történt.

Nyílt napos kérdőívezés céljai (1) Átfogó cél: Megtudni, hogyan tehetnénk a nyílt napokat vonzóbbá a leendő hallgatók, szülők és érdeklődők számára; és ezen keresztül hogyan: érhetjük el, hogy a nyílt napra látogatók közül mind többen válasszák a kar képzéseit; jó hírét vigyék a karnak a jelen nem lévő érdekeltek felé. Tehát van toborzási és PR cél is.

Nyílt napos kérdőívezés céljai (2) Kisebb célok: Kik jönnek a nyílt napra? Ki számára kell összeállítani a programot? (iskola, település stb.) Mi érdekli azokat, akik eljönnek? Miről kell beszélni? (képzések, konkrét témakörök) Mi jelent értéket azoknak, akik a nyílt napokat látogatják? Mit kell hangsúlyozni? Hogyan lehet elérni a nyílt napra látogatókat és a potenciális résztvevőket? Milyen információs csatornákat használnak azok, akik eljöttek? Milyen csatornákon terjed jól a nyílt nap és a kar „híre”? Milyen kari tevékenységeket tartanak/tartanának vonzónak a nyílt napra látogatók? Hogyan viselkedjen a kar, ha őket meg akarja nyerni? Milyenek a jövőre vonatkozó tervei a résztvevőknek (továbbtanulás, munka)? Milyen célok eléréséhez kell segítséget kínálni? Kik a versenytársaink a nyílt napon részvevők körében?

Szülői értekezlet 2012. február 8. Cél: a váratlanul előállt új helyzetben a várhatóan „érzékenyebb” célcsoport megszólítása, meggyőzése Sikeresnek mondható Kérdőívek felvétele: Célok: a nyílt napos kérdőívek céljaihoz hasonlók Az adatfelvételben segített: Angalét Boglárka és Gazsi Edina I. éves Vezetés és szervezés mesterszakos hallgató

Kik vesznek részt a nyílt napon? (nemek)

Kik vesznek részt a nyílt napon. (születés éve, jan. -dec Kik vesznek részt a nyílt napon? (születés éve, jan.-dec. közt nincs különbség)

Oktatási intézmény típusa, települése (nyílt nap)

Oktatási intézmény neve (nyílt nap) A két alkalommal összesen csak 9 fő jött „egyedül” egy intézményből A legalább 5 főt „küldő” intézmények:   Gyakoriság % Kumulált % Széchenyi István Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola (Nyíregyháza) 23 11,7 Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola (Debrecen) 16 8,2 19,9 Szent László Katolikus Szakközépiskola (Kisvárda) 13 6,6 26,5 Fazekas Mihály Gimnázium (Debrecen) 10 5,1 31,6 Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium (Debrecen) 8 4,1 35,7 Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma (Debrecen) 39,8 Eötvös József Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium (Tiszaújváros) 43,9 Irinyi János Gimnázium, Szakközép- és Szakiskola (Debrecen) 48,0 Ady Endre Gimnázium (Debrecen) 7 3,6 51,5 Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium (Nyíregyháza) 6 3,1 54,6 Bocskai István Gimnázium (Hajdúböszörmény) 5 2,6 57,1 Euro Szak- és Szakközépiskola (Debrecen) 59,7 Veress Ferenc Szakképző Iskola (Hajdúböszörmény) 62,2

Oktatási intézmény típusa, települése (szülői értekezlet)

Oktatási intézmény neve (szülői értekezlet) Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola, Debrecen (3) Kölcsey Ferenc Gimnázium, Nyíregyháza (3) Tóth Árpád Gimnázium, Debrecen (2) Ady Endre Gimnázium, Debrecen (2) Fazekas Mihály Gimnázium, Debrecen (2) Bocskai István Gimnázium, Hajdúböszörmény (2) Balásházy János Közgazdasági és Mezőgazdasági Szakiskola, Debrecen (2) Arany János Református Gimnázium, Nagykőrös (2) Sipkai Barna Kéttannyelvű Idegenforgalmi Szakközépiskola, Nyíregyháza (1) Krúdy Gyula Gimnázium, Nyíregyháza (1) Vay Ádám Gimnázium, Baktalórántháza (1) Budai Nagy Antal Szakközépiskola, Nagykálló (1) Közgazdasági Szakközépiskola, Hajdúszoboszló (1)

Állandó lakhely (2 nyílt nap) Ahonnan legalább 4 fő érkezett:   Gyakoriság % Kumulált % Debrecen 44 22,4 Nyíregyháza 12 6,1 28,6 Hajdúböszörmény 11 5,6 34,2 Újfehértó 10 5,1 39,3 Karcag 7 3,6 42,9 Kisvárda 5 2,6 45,4 Tiszaújváros 48,0 Berettyóújfalu 4 2,0 50,0 Nyíracsád 52,0 Nyírbátor 54,1

Állandó lakhely (szülői értekezlet)

Képzési és finanszírozási formák iránti érdeklődés (nyílt napok)

Képzési és finanszírozási formák iránti érdeklődés (szülői értekezlet)

Jelentkezés szakok szerint (nyílt nap) (Rangsorolás 1-7-ig; ha nem jelentkezik, nincs jelölés.)

Jelentkezés szakok szerint (nyílt nap) (Rangsorolás 1-7-ig; ha nem jelentkezik, nincs jelölés.)

Jelentkezés szakok szerint (szülői értekezlet) (Rangsorolás 1-7-ig; ha nem jelentkezik, nincs jelölés.)

Versenytársak (nyílt nap) Belső GVK IK Külső BGF BCE ME BME

Versenytársak (szülői értekezlet) Mely más intézmény mely szakára tervez jelentkezni? DE műszaki menedzser (+2) DE gazdaságinformatikus BCE nemzetközi gazdálkodás (+1) BCE alkalmazott közgazdaságtan NYF gazdálkodás és menedzsment BGF gazdálkodás és menedzsment BGF nemzetközi gazdálkodás Rendőrtiszti Főiskola igazgatási rendészeti pénzügyi nyomozó SzF gazdálkodás és menedzsment SzF nemzetközi gazdálkodás

Mennyire tájékozott a karról a diák környezete?

Hogyan jutna szívesen információhoz a nyílt napra látogató diák? (1 – nem használná, 5 – biztosan használná)

Hogyan jutna szívesen információhoz a nyílt napra látogató diák? 3 faktor: 1. faktor: tájékoztató füzet, brosúra és szóróanyag, plakát 2. faktor: sajtó, országos kiállítás 3. faktor: internet, közösségi oldal Nem ül egyik faktoron sem: CD/DVD Nyílt nap

Internetes továbbtanulási információforrások (nyílt nap)

Hogyan jut információhoz a szülői értekezletre látogató szülő? (1 – egyáltalán nem kapott, 5 – nagyon sok információt kapott)

Hogyan jut információhoz a szülői értekezletre látogató szülő?

Internetes továbbtanulási információ-források (szülői értekezlet)

Hogyan jutna szívesen információhoz a szülői értekezletre látogató szülő? (1 – nem használná, 5 – biztosan használná)

Hogyan jutna szívesen információhoz a szülői értekezletre látogató szülő?

Hol hallott a nyílt napról?

Hol hallott a szülői értekezletről? N=24

Miről hallanának szívesen a nyílt napon?

Miről hallanának szívesen a szülői értekezleten?

Diploma utáni tervek (nyílt nap) Mennyire tartja valószínűnek diplomázás után… (1 – egyáltalán nem, 5 – nagyon)

Diploma utáni tervek (szülői értekezlet) (1 – egyáltalán nem, 5 – nagyon)

Elköteleződés, érdeklődés (nyílt nap)   2011. december 13. 2012. január 19. Korábban már tanultam gazdasági ismereteket. 60,0% 59,3% Már eldöntöttem, hogy hová jelentkezem. 57,3% 72,1% Biztos, hogy megjelölöm ezt a kart a jelentkezési lapon. 85,5% 83,7% Biztos, hogy ide jelentkezem első helyen. 48,2% 46,5% Akkor is eljöttem volna a nyílt napra, ha nem igazolják az iskolai hiányzást. 82,7% 88,4%

Néhány lehetséges marketingakció véleményezése (nyílt nap)   DEC JAN ∑ Középiskolámban már tartott előadást a kar képviselője a választható szakokról. 7,3% 2,3% 5,1% Már korábban is eljöttem volna a kar szakmai és tudományos rendezvényeire, ha értesültem volna róla. 75,5% 61,6% 69,4% Szívesen látogatnám a kar szakmai rendezvényeit. 73,3% 74,5% Szeretnék részt venni óralátogatáson. 81,8% 77,9% 80,1% Szeretném, ha középiskolámban egy-egy szakmai órát is tartana a kar valamely oktatója. 85,5% 76,7% 81,6% Akkor is eljöttem volna a nyílt napra, ha nem igazolják az iskolai hiányzást. 82,7% 88,4% 85,2% Szeretném, ha a kar képviselője a középiskolámban tartana előadást a választható szakokról (ha még nem tartott). 90,0% 81,4% 86,2%

Családi háttér (szülői értekezlet)

Elköteleződés, érdeklődés (szülői értekezlet) db

Néhány lehetséges marketingakció véleményezése (szülői értekezlet) db

Mitől vonzó egy kar? (nyílt nap)

Mitől vonzó egy kar? (szülői értekezlet)

Köszönjük a figyelmet!