KOMMUNIKÁCIÓ Gyula, 2008. 06. 25..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Mozgókép és médiaismeret
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
Az információszerzés.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
EMLÉKEZÉS.
Tanulási elméletek, modellek elveinek alkalmazása az oktatásban
Az informatika alapjai
A munka világával kapcsolatos tudás
Kommunikáció.
3. óra Kódok, adatok.
A Neumann-elvű számítógép jellemzői:
A kommunikáció általános modellje
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Tanuláselméleti megközelítés
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Információ típusok.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
Az emberi tanulás.
Ismeretalapú rendszerek alaptechnikái I. Szabályalapú rendszerek.
Ismeretalapú rendszerek alaptechnikái
Ismeretalapú rendszerek alaptechnikái I. Szabályalapú rendszerek.
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Az emberi gondolkodás eredete
Az olvasás folyamata.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Az anyanyelv elsajátításának elméletei
Emlékezeti tárak, feldolgozási szintek, munkamemória
Idegen nyelvek tanulása
Az emberi magatartást kialakító tényezők
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
INFORMATIKA ALAPFOGALMAK
A szövegértési feladatok összeállítása
A kognitív pszichológia korai elméletei szerint két részből áll memóriánk, egy rövid és egy hosszú tartamú emlékezeti tárból. A kéttáras modell szerint.
A kommunikáció.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
A KOGNITIVIZMUS HATÁSA A SZEMÉLYISÉG TANULMÁNYOZÁSÁRA.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Chapter 2 Human Information Processing
Kommunikáció.
AZ AFÁZIÁK TIPOLÓGIAI OSZTÁLYOZÁSA
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
A kommunikáció tényezői és funkciói
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Az emberi gondolkodás eredete
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Tanulás és emlékezet 5. előadás.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Kognitív Profil Teszt.
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
Előadás másolata:

KOMMUNIKÁCIÓ Gyula, 2008. 06. 25.

A KOMMUNIKÁCIÓ FORRADALMAI ELKEZDTÜNK BESZÉLNI ELKEZDTÜNK ÍRNI FELFEDEZTÜK A KÖNYVNYOMTATÁST MULTIMEDIÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ Gyula, 2008. 06. 25.

Napjainkban az egyik legnagyobb piaci érték a kommunikáció. Gyula, 2008. 06. 25.

A KOMMUNIKÁCIÓ TÉNYEZŐI a fizikai világ az időtényezők a beszélők száma a beszélők fajtája testhelyzete, fizikai megjelenése fizikai kondíciója pszichikai állapota a beszélő neme… Gyula, 2008. 06. 25.

A BESZÉLŐK SZÁMA 2. dialóg 3. konverzáció 1. monológ Gyula, 2008. 06. 25.

A KONVERZÁCIÓ világ szituáció címzett(ek) beszélő kihallgató(k) meghalló(k) Gyula, 2008. 06. 25.

A BESZÉLŐ FAJTÁI A beszélő az üzenet forrása, a beszélő egyike az üzenet forrásainak, a beszélő egyetért az üzenet forrásával, a beszélő nem ért egyet az üzenet forrásával. Gyula, 2008. 06. 25.

A BESZÉLŐ NEME Gyula, 2008. 06. 25.

A KOMMUNIKÁCIÓS ADAPTÁCIÓ IRÁNYAI 1. a nyelvtől a körülmények felé 2. a körülmények felől a nyelvre 3. mindkét irány egyszerre érvényesül Gyula, 2008. 06. 25.

ANYANYELVEINK 1. VERBÁLIS NYELV 2. METANYELV 3. VIZUÁLIS NYELVEK: OLVASÁS, ÍRÁS 4. MESTERSÉGES NYELVEK: MATEMATIKA FÖLDRAJZ KRESZ Stb. Gyula, 2008. 06. 25.

EGY KÖZKEDVELT ANALÓGIA SZÁMÍTÓGÉP = AGY 1. információt vesz fel - észlel 2. információt tárol - megért, tanul 3. műveleteket végez - gondolkodik 4. információt visszakeres - emlékezik 5. információt ad le - beszél Gyula, 2008. 06. 25.

AZ AGY STRUKTURÁLÓDÁSA Gyula, 2008. 06. 25.

Gyula, 2008. 06. 25.

Gyula, 2008. 06. 25.

MI A TUDÁS? 1. A tudás velünk született, genetikailag kódolt, az intézményesített oktatás keretei között csak „-tól-ig” határok között fejleszthető. 2. A tudás környezeti hatások következményeként alakul ki. 3. A tudást az iskolában sajátítjuk el. 4. A tudás a tudástípusok összessége. Gyula, 2008. 06. 25.

A TUDÁS A TUDÁSTÍPUSOK ÖSSZESSÉGE SZEMANTIKUS: - a nyelvi jelek jelentésének tudása DEKLARATÍV : - az absztrakt szabályok ismerete VIZUÁLIS : - képek felismerése, azonosítása PROCEDURÁLIS: - forgatókönyvek, automatikus cselekvés- sorozatok EPIZODIKUS : - személyes élmények, önéletrajz MIMETIKUS : - nem nyelvi utánzás, metakommunikáció Gyula, 2008. 06. 25.

HTM RTM SZEMANTIKUS MEMÓRIA DEKLARATÍV MEMÓRIA VIZUÁLIS MEMÓRIA PROCEDURÁLIS MEMÓRIA EPIZÓDIKUS MEMÓRIA FONOLÓGIAI VIZUÁLIS HUROK VÁZLATTÖMB RTM MUNKAMEMÓRIA Gyula, 2008. 06. 25.

A HIBRID MODERN ELME P I PH Világméretű E M V/S KET L elektronikus információs rendszer, monászok M E V/S KET L Hagyományos KTR-hordozók Gyula, 2008. 06. 25.

MI A KOMMUNIKÁCIÓ? információfeldolgozás a gondolati kifejeződés megértése artikulációs mozgássorozat interpretálása akusztikus hullámforma dekódolása mechanikus rezgések interpretálása verbális gesztus feldolgozása elektromos jelek feldolgozása biológiai transzformáció kognitív jelenség… stb. Gyula, 2008. 06. 25.

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET! bacsi@jgypk.u-szeged.hu Gyula, 2008. 06. 25.