Jövőkép – Buda, 2010.. Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, 25000 tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Csecsemő és Gyermekgyógyászati Szakmai Kollégiumi ülés
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyílt napok látogatottsága
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Globalizáció és oktatás
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
A nevelési-oktatási program előzményei
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
Önfejlesztő Iskolák Egyesülete (1996-) Árendás Péter – társelnök, Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI, Budaörs Szeged, október.

Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Pálfy Aliz: (N. Colan Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy) MENTÁLHIGIÉNÉS KÉPZÉS, MENTÁLHIGIÉNÉS PROGRAMOK ERDÉLYBEN – ÁTTEKINTÉS, KEZDEMÉNYEZÉSEK, TERVEK.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
„Ki tud többet Egerről?” verseny
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Önfejlesztés és horizontális tanulás
A versenyek!.
Előadás másolata:

Jövőkép – Buda, 2010.

Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus szempontjából Óvoda: 4% Ált. iskola: 56% Szakközépiskola és szakiskola: 17% Gimnázium: 13% Kollégium: 10%  településszerkezet szempontjából Főváros: 14% Megyeszékhely: 28% Város: 34% Község: 24%

Az egyesület Szervezeti felépítés:  közgyűlés (vezetőség)  régióközpontok (szakmai és területi elvek alapján)  PÁGISZ (Fekete I. Ált. Isk.) Győr  2. Sz. Általános Iskola és Diákotthon Szekszárd  Ady Endre Gimnázium Debrecen  Hétszínvirág Általános Iskola Marcali  Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI Budaörs  Jannus Pannonius Gimn. és SzakközépiskolaPécs  József Attila Középiskolai KollégiumSzékesfehérvár  Rózsahegyi Kálmán Ált. Isk. és Diákotthon Gyomaendrőd  Széchenyi Körúti Általános Iskola Szolnok  Csokonai 12 évf. Iskola (Bőrfestő)Budapest  Irinyi J. Általános IskolaBalatonfűzfő  Fekete István Ált. Iskola és Gimnázium Ajka  FRISSÍTÉS!  Intézmények (ma 61 db)

Az egyesület tevékenysége (A konferenciatémák tükrében)  I. Intézményértékelés, iskolai minőségbiztosítás 1998., Balatonszéplak-felső (résztvevők: 189 fő)  II. Hátrányos helyzet(ek) (SNI) az iskolában – megoldási lehetőségek 1998., Nyíregyháza (résztvevők: 139 fő)  III. Jog a pedagógiában 1999., Aggtelek-Izsófalva (résztvevők: 124 fő)  IV. Iskola és globalizáció; innováció az iskolában 2000., Budaörs (résztvevők: 143 fő)  V. Közoktatás az ezredforduló Magyarországán, globalizáció és iskola 2001., Szekszárd (résztvevők: 119 fő)

Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)  VI. A XXI. század kultúrája, iskolája – félelmek, remények 2001., Székesfehérvár (résztvevők: 125 fő)  VII. Az Európai Unió és a magyar közoktatás” 2002., Paks (résztvevők: 129 fő)  VIII. Magyar nyelvű közoktatás a Kárpát-medencében 2002., Sepsiszentgyörgy (résztvevők: 97 fő)  IX. Konferencia az Önfejlesztő Iskolák Egyesületéről 2003., Pécs (résztvevők: 112)  X. Európából Európába – Szolnok és Brüsszel között félúton 2004., Szolnok (résztvevők: 123 fő)

Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)  XI. Egyéni fejlesztés - iskolafejlesztés 2004., Gyomaendrőd (résztvevők: 113 fő)  XII. Magyar közoktatás az alapfoktól az egyetemig 2005., Siklós-Harkány (résztvevők: 107 fő)  XIII. Közösen a közoktatásban (+Csapatépítés, csapatmunka képzés) 2005., Budapest – CEU (résztvevők: 112)  XIV. 10 éves az Önfejlesztő Iskolák Egyesülete 2006., Sopron (résztvevők: 105 fő)  XV. Közoktatási reform és az önfejlesztők 2007., Balatonföldvár (résztvevők: 89 fő)  XVI. Iskola a (tűrés)határon 2008., Budaörs (résztvevők: 97 fő)

Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)  XVII. Amit terveztünk: Ilyen NAT kell Magyarországnak!  XVII. Ami lett: Egyéni fejlesztés – szervezeti fejlesztés – önfejlesztés nov , Budapest (résztvevők: 47 fő)

A jövő – tervek, célok  tétre menő (jelentős) közös innovációkban való részvétel felülről lefelé: pl. országos innovációk gyakorlati kipróbálása, visszacsatolás alulról felfelé: pl. a szabályozás, a finanszírozás kaotikus rendszerének tisztítása  az egymástól való tanulás intézményesítése  a hálózati kapcsolatok erősítése  részvétel a tanár(tovább)képzésben konkrét képzések Gyakorlóhelyek

14 év – autonómia, önértékelés, kompetenciafejlesztés  Soros Önfejlesztő Iskolai Program I. – NAT, PP  Az Önfejlesztő Iskolák Egyesülete megalakulása  Soros Önfejlesztő Iskolai Program II. – NAT, PP  Soros Önfejlesztő Szakértői Képzés  Soros Önfejlesztő Kollégiumok Program  Nyakig a Comeniusban - PDCA  Soros Roma Önfejlesztő Program  SZAKMA Szakiskolai Fejl. Program - SZÖM  JÖN – Junior Önfejlesztő Program - IMIP  Mozaikszavak bűvöletében (HEFOP, TÁMOP…) - kompetencia  irány a …

Az alapkérdés: az intézményi autonómia (megőrzése)  Autonómia: önálló döntéshozatal és cselekvés + felelősségvállalás a következményekért  Kompetencia: döntésre (választásra) és kivitelezésre való képesség → ennek feltétele: a szervezeti autonómia

egészséges szervezetnek maradni  A vevői igények magas szintű kielégítése  A munkatársak fejlődési szükségleteinek magas szintű kielégítése  A rendelkezésre álló erőforrások optimális, felhasználása, hosszú távú fenntarthatóság (és a fönti három egyensúlya)

Fókuszban  Autonómia, önértékelés, fókuszban a tanuló a tanulás és a szervezet, mint tanuló szervezet? Vagy?  Központosítás, ellenőrzés, fókuszban a tanítás és a szervezet, mint hatékony és átlátható szervezet?