Civitas Polgár az Európai Demokráciában OTV
Coop Optimaták
Testnevelés Ezredforduló előtt: „A test és lélek karbantartója” Mozgás imádata Komoly, tantervet követő órák Rengeteg verseny Fegyelem Mindenki mindent megcsinált Kölcsönös tisztelet a tanár és diákok között Ezredforduló után: „ Egy újabb lyukasóra!” Lustaság fél egészség A szükséges rossz Színvonaltalan órák a legtöbb intézményben Fegyelmezetlen diákok, akik nem ismerik a tisztelet szót Gyenge kondícióval rendelkező, semmittevő diáksereg
Az alacsony szintű testnevelés oktatás hatása az ifjúságra Mozgásszegény é letmód Testi leépülés Szellemi l eépülés
Szellemi/lelki leépülés A test nevelésének hiánya Növekvő belső feszültség Fegyelem hiánya Tisztelet hiánya Erkölcsösség hiánya Tolerancia hiánya agresszió/depresszió számítógép- függőség felhalmozódó energia
Testi leépülés mozgáshiány számítógép- függőség gyenge állóképesség gyenge immunrendszer felhalmozódó energia vázrendszeri- deformálódások túlsúly,elhízás szív- és érrendszeri megbetegedések
Információk Felmérések az iskolások körében
Mennyi időt töltesz testmozgással naponta? Általános iskolás Az általános iskolás diákok átlagosan naponta 1 óra 42 percet töltenek testmozgással. Középiskolás A középiskolás diákok átlagosan 1 óra 19 percet töltenek testmozgással naponta.
Szereted-e a testnevelést? Általános iskolás Középiskolás
Hasznosnak találod-e a testnevelést? Általános iskolás Középiskolás
Hány ponttal értékelnéd testnevelés óráidat? (1-5) Általános iskolás Középiskolás
Kevesebb vagy több testnevelést szeretnél? Általános iskolás Középiskolás
Támogatnád-e több csapatjáték beépítését a tantervbe? Általános iskolás Középiskolás
Támogatnád-e több sportrendezvény megszervezését településeden, és ezeken részt vennél-e? Általános iskolás Középiskolás
Megoldási javaslat
Iskolai sportszervezetek létrehozása diáksportkörök csak névlegesek szimbiózisban a már meglévővel viszonylag nagy mozgástér „számon kérő szerv” „Mozdulj rá!”
1. Osztályok közötti versenyek lebonyolítása 2. „Mozdulj rá!” szervezet hirdetése internet sajtó (SÉTA) szórólapok 3. Venatio projekt elfogadtatása Hárompillérű Munkaterv
Már meglévő sportkörök felélesztése, reformálása Sportolás népszerűsítése Testnevelésórák színvonalának ellenőrzése Javuló testnevelés Normalizálódó testi- és szellemi készségek Venatio projekt
V Ninten D’o kapitány a Venatio projekt ellen
V Venatio: „Veni, vidi, vici!”
A megvalósítás útján
A Venatio projekt iskolánkban Dr. Fehér Tibor Igazgató-főtanácsos Úr támogatja a projektet
Az első megvalósított lépés Sportrendezvények az Áfeosz-napon - Osztályok közötti sportverseny - Futball bajnokság iskolánkban és dekázási verseny
A projekt megismertetése Szórólapok segítségével - Youtube oldalra feltöltött ismertető - h- - Helyi újságban diákoldalra írt cikk
Az első siker más iskolákban A Kecskeméti HUMÁN Középiskola, Szakiskola és Kollégium támogatja programunkat Kedves Madari Zoltán! Támogatom a tervüket. Kérem értesítsen a további teendőkről! Jó felkészülést kívánok! Üdvözlettel, Zsámboki Anna
Kitartunk és küzdünk érte
Köszönjük a figyelmüket! Kiss Dániel Madari Zoltán Olajos Balázs Olajos István