CIVIL KEZDEMÉNYEZÉSEK PROGRAMJA 2006. március 20. CSAPAT BRÓDY IMRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA AJKA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
Advertisements

TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Dohányzás a fiatalkorúak körében
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Országos Tini Könyvtári Napok Szolnok, június 23. Illés Julianna,
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
 Felkészítések  Szakmai műhelyek  Módszerteni szakmai kiadványok összeállítása elkészítése  „Szín-Tér” klub-éjszakai-ping-pong  Készszégfejlesztő.
Vélemények a tehetségről
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Add tovább! Fiatalokkal a települési közösségekért! – országos mozgalom A fiatalok részvételének fokozása a közjóért!
Eumanók csapata POLGÁR AZ EURÓPAI DEMOKRÁCIÁBAN OTV.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Bemutatkozik a Kecskeméti Ifjúsági Kerekasztal
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Mire jó az internet? • Kommunikáció a családdal, a barátokkal • Elérhető információ és szórakozás • Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek.
Parkfelújítási program középiskolánkban Készítette a Meglepetés nevű csapat: Pintér Petra Albrecht Armand Fischer Kristóf Róna Bence.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar F ő iskola Hallgatói Önkormányzatának bemutatása Beregszász 2012 Készítette: Nagy Tibor.
Kvíz kérdések az Toldi iskola múltjából és jelenéből
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
A nevelési színterek „rendszertana”
Művelődés és szórakozás
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Szervezetfejlesztési Program
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Rizikómagatartás és reziliencia 2006-os HBSC adatok tükrében
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Oktató Városok Nemzetközi Szövetsége Közép-Európai Iroda (Budapest) 3-as rendezvény: „Lendületben a város” – regionális konferencia Végrehajtó Bizottsági.
Civil Kezdeményezések Programja
„ … Hazajött, azt mondta: bocs, de a lejtőn le …” (30Y)
ELŐZETES FELADAT KOCKA POLGÁR AZ EURÓPAI DEMOKRÁCIÁBAN OTV.
Polgár az Európai Demokráciában Országos Tanulmányi Verseny Erdős Eszter Kovács Bettina Takács Dorottya Prokai Emília.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Drog helyzet van. Tények A kábítószerek kereslete és kínálata az elmúlt években jelentősen növekedett Magyarországon ma már szinte valamennyi ismert kábítószer.
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor 2009
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
Internet a családban Székely Levente –
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Tényleg romkocsmákban merengenek? KREATÍV Milliók és ezer fők fő ≈ fő Forrás: Target Group Index Hungary - TGI –H 2012.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Ifjúsági kérdőívek értékelése Szentesi fiatalok körében.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
AZ OLVASÓSAROK MŰKÖDÉSÉNEK ELŐNYEI
roma integrációs modellek a közös sikerekért
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
Előadás másolata:

CIVIL KEZDEMÉNYEZÉSEK PROGRAMJA március 20. CSAPAT BRÓDY IMRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA AJKA

A PROBLÉMA

A KÖZÉPISKOLÁSOK SZÓRAKOZÁSI SZOKÁSAI, LEHETŐSÉGEI

Saját korosztályunk tapasztalataiSaját korosztályunk tapasztalatai –„Már nekünk is sok, amit látunk…” Művelődési házak színvonalaMűvelődési házak színvonala –„Kínálat” - Kereslet nem találkoznak Szervezetek, intézmények egymásra mutogatásaSzervezetek, intézmények egymásra mutogatása A KÖZÉPISKOLÁSOK SZÓRAKOZÁSI SZOKÁSAI, LEHETŐSÉGEI Miért tekintjük problémának?

TANÁROK RENDVÉDELEM MŰVELŐDÉSIINTÉZMÉNYEK SZÓRAKOZÓHELYEK CSALÁD A KÖZÉPISKOLÁSOK SZÓRAKOZÁSI SZOKÁSAI, LEHETŐSÉGEI KIAFELELŐS?

Tudják a „felnőttek” hová járunk hétvégeken, esténként ?

Szórakozás fő formái: A KÖZÉPISKOLÁSOK SZÓRAKOZÁSI SZOKÁSAI, LEHETŐSÉGEI Mozilátogatás Színház Koncert Zárt klubbok VENDÉGLÁTÓHELYEK DISZKÓK FÜST ALKOHOL ILLEGÁLIS SZEREK

INFORMÁCIÓK

INFORMÁCIÓK 1.Kérdőív készítése: -80 kérdőív éves gimnáziumi és szakközépiskolai tanuló Szoktál alkoholt fogyasztani? Igen/Nem Ha igen, milyet? Kipróbáltál már valamilyen illegális drogot?Igen/Nem Ha igen, akkor mit és honnan jutottál hozzá? Jónak tartod-e, hogy egyre fiatalabbak (10-13 évesek) járnak szórakozóhelyekre? Igen/Nem Korlátoztak már valamiben? (pl.: alkoholfogyasztás stb.) Sorolj fel számodra megdöbbentő viselkedési formákat! Példák a kérdésekre:

INFORMÁCIÓK 2. Interjúk készítése: -Polgármesteri Hivatal dolgozóival (alpolgármester, művelődési referens, kulturális és sportbizottság vezetője) -Művelődési Központ munkatársaival -Szórakozóhelyek vezetőivel (szabadidőközpont, diszkó)

INFORMÁCIÓK 3. Fotók készítése Kaszinó OÁZIS diszkó

TAPASZTALATOK 1.Kérdőíves felmérés a) Szórakozási szokások MOZISZÍNHÁZKONCERT SZÓRAKOZÓ- HELY hetente 7,5 % -- 40,3 % havonta 29,8 % 9 % 10,5 % 19,4 % ritkábban 56,7 % 76,1 % 71,6 % 26,9 %

TAPASZTALATOK 2. Kérdőíves felmérés b) Mit fogyasztanak a szórakozó helyeken? ALKOHOLT?CIGARETTÁT? ILLEGÁLIS SZEREKET?

TAPASZTALATOK 1. Kérdőíves felmérés c) Kiszolgáltak-e alkohollal ? d) Kortól függetlenül mindenkit beengednek az éjszakai szórakozóhelyekre ?

TAPASZTALATOK 1. Kérdőíves felmérés e)Hogyan viselkednek a gyermek- és fiatalkorúak -Kábultan (alkohol, drog): 40,3 % -Lenge öltözetű részeg lányok tánca

TAPASZTALATOK 2. Interjúk tapasztalatai a) Intézmények dolgozói, vezetői sokszínűnek és elegendőnek tartják a kulturálódás lehetőségeit… KÍNÁLAT: ÉNEKKAROK ZENEKAROK MŰVÉSZETI MŰHELYEK TÁNCCSOPORTOK MOZI SZÍNHÁZ HANGVERSENYEK ELŐADÓI ESTEK KERESLET: DIGITÁLIS VILÁG JÁTÉKTERMEK DISZKÓ IVÁSZAT Szerintük a fiatalok inkább ezek iránt érdeklődnek b) Intézmények dolgozói, vezetői szerint a fiatalok egy részénél a szórakozás egyet jelent a rongálással, garázdasággal, felelőtlen autóvezetéssel, város lakóinak éjszakai zavarásával

MEGOLDÁSIJAVASLATOK

MEGOLDÁSI JAVASLATOK -Városi szintű felmérés készítése a korosztály szórakozási szokásairól és igényeiről -Az ifjúsággal foglalkozó szervek együttműködése -Tárgyaljanak a szórakozóhelyek tulajdonosaival „ 18 éven aluliakat szeszes itallal kiszolgálni tilos!” -A Diáktanács mérje fel a tényleges igényeket -A diákok körében végzett saját felmérésünk szerint: -Alternatív programot kínáló kis klubok működése -Korosztályokhoz kapcsolódó program -Füst és alkoholmentes szórakozóhelyek -Művelődési házak színvonalának emelése (korszerű eszközök) -Iskolai szervezésű hétvégi programok

AKCIÓTERV

AKCIÓTERV 1. A Közvélemény-kutatásban való részvételünk - igények és a kínálat összhangjának megteremtése - pl. ifjúsági interaktív színházi előadások 2. Szórakozóhelyek alternatív kínálata: - sporttevékenység - népszerű emberek meghívása -előadások, kiállítások szervezése 3. A magánszféra érdekeltté tétele a tartalmasabb programok szervezésében. (önkormányzati támogatás) 4. Szülők ismerjék meg a gyermekeik szórakozási szokásait. 5. Rendőrség és más hatóságok aktívabb részvétele a szórakozóhelyek ellenőrzésében. 6. A programok jobb kommunikációja 7. Dokumentumfilm készítése egy hétvégi éjszakáról – bemutatni azoknak, akik FELELŐSEK ÉRTÜNK és nekünk FELELŐSEK ÉRTÜNK és nekünk akik FELELŐSEK VAGYUNK magunkért

A csapat tagjai köszönik a figyelmüket: Szántó Renáta Szántó Renáta Molnár Szabina Hartinger Miklós Makkay Bence