A szervizek jövője A nürtingeni Gépjárműgazdasági Intézet tanulmánya Kockázatok vagy lehetőségek? Varsányi Gyula Gémosz konferencia, Galyatető, 2005. május.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kölcsönös befolyásolás
Advertisements


Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
A kenőanyag igazi szerepe a márkakereskedés életében Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia Győr, május 16.
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Kornai János: VITAINDÍTÓ ELŐADÁS Egészségbiztosítási reform konferencia január
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
ÜZLETI TERVEZŐ RENDSZER MÁRKAKERESKEDÉSEK RÉSZÉRE.
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
A hazai finanszírozási piac jövője, a szükséges cselekvési program a piac kiszámíthatóbb volta érdekében Előadó: Kolossváry Ádám Merkantil Bank Zrt. elnök-vezérigazgató.
Nyereséges márkaszerviz. Hogyan segíthetünk ebben? Varsányi Gyula ügyvezető.
Minőségmenedzsment alapelvek
Mellár János 5. óra Március 12. v
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Harmadik típusú találkozások Kérdezők és válaszadók életközelben.
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
A tételek eljuttatása az iskolákba
BEVEZETÉS A KÖZGAZDASÁGTANBA II.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
infor:COM - Fitté tesszük!
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
CAS Software AG Richtig informiert. Jederzeit und überall. Jól informáltan, mindig és mindenhol. Ahogy mi a CRM-t látjuk….
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
Minőségdíjak.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Balatonalmádi 2006 május GÉMOSZ Országos Közgyűlés Ivanics Lajos Szerviz Bizottság.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
QUALIFORUM - DR. FIXLER LÁSZLÓ GÉMOSZ ORSZÁGOS KONFERENCIA MÁJUS A TÖRTÉNELEM ALULNÉZETBŐL AVAGY HIÁNYOSSÁGOK A MÁRKA- KERESKEDÉSEKBEN A PRÓBAVÁSÁRLÓK.
Szerviztevékenység jövedelmezősége Ausztriában Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia, május 20.
Eurobarometer, %-os jövedelemnövekedés 2,1%-os sportkiadás- növekedés.
Helyzetkép Nemzetközi gyakorlat a szépkorúak támogatására Stratégia Szabályozás Esettanulmányok Primer kutatás előzetes eredményei.
7. Házi feladat megoldása
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
1 Jelentés a pénzügyi stabilitásról április.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Termék & Márka Kopcsay László.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Szalay Kitti Balogh Gergely Nagy Viktor
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Előadás másolata:

A szervizek jövője A nürtingeni Gépjárműgazdasági Intézet tanulmánya Kockázatok vagy lehetőségek? Varsányi Gyula Gémosz konferencia, Galyatető, május 26.

2 Alapkérdések Hogy azonosítható és szerezhető meg a fizetőképes vevő? Mit tartalmaz a célcsoportokra összeállított ajánlat? Milyen eszközökkel tudjuk az árakat pozitív színben feltüntetni? Mely marketing eszközökkel erősíthető a vevők hűsége? Milyen lehetőségek vannak a több márkát ellátó szervizben? Milyen irányba fejlődik a szerviz piac? Milyen módon javítható a vevők elégedettsége? Hogyan csökkenthetőek a költségek? Mely szerviz típusoknak vannak hosszú távon esélyeik?

3 Növekedési lehetőségek új vevőcsoportok bevonásával Nők „A fiatalos öregek” Szabadfoglalkozású vállalkozók Flotta üzemeltetők

4 Mit tartanak fontosnak a szervizben a nők és a férfiak? NőkFérfiak Megbízható munkatársak Áttekinthető információk a szolgáltatásokról és az árakról Mindig nagyon barátságos fogadtatás Gyorsan egyeztethető szervíz időpont Kedvező árak Környezetbarát tevékenység Széles tartozék választék : nagyon fontos 1: egyáltalán nem fontos

5 Vásárlói kötődés megoszlása nemek szerint

6 Szerviz kiválasztási szempontok életkor szerint év év 55 év felett A munkákat szakszerűen végzik el Megbízhatóak a munkatársak A reklamációkat gyorsan és készségesen intézik el Mindig nagyon barátságos fogadtatás Környezetbarát tevékenység Csak eredeti alkatrészeket építenek be Széles tartozék választék : nagyon fontos 1: egyáltalán nem fontos

7 Szolgáltatási csomagok összeállításaEconomy Rezsi díjak Éves átvizsgálás „zöldkártya” Szezonális gumi/kerékcsere és tárolás Kedvezményes díjazású csereautó a javítás idejére Standard Economy + a kopó alkatrészek költségeBusiness Standard + az összes anyagköltség

8 Magas árak kedvező csomagolásban Tartósan alacsony árak stratégiája –a rögzített árú szolgáltatási csomag erősíti a vevők bizalmát, a bejelentkezést nem igénylő gyors (legfeljebb 90 perc munkával járó) szolgáltatás vonzó a vevők számára Akciós árak stratégiája „Második szerviz” stratégia –az idősebb autók gazdái számára vonzó lehet egy alacsonyabb rezsióradíjjal üzemelő „második” szerviz

9 A hűség kritériumai Milyen szempontok érvényesülnek a szerviz kiválasztásában?

10 Vevői elégedettség

11 Új kommunikációs csatornák személyre szabott ajánlatok állíthatók össze alacsony költséggel Példa: egy gumiabroncs akcióra az ügyfél autójának megfelelő méretű gumiabroncsra tett ajánlattal lehet a legjobban felhívni a figyelmet. Ezzel az ügyfél személyreszabott, könnyen áttekinthető információhoz jut Azt érzi, hogy figyelünk rá Az bejelentkezési lehetőség lerövidíti a várakozási időt Vonzó lehetőség az üzletemberek, vállalkozók számára

12 Több márkát javító szerviz Az egy márkára jutó beruházási és fenntartási költség csökkenthető Szélesebb vevőkörnek nyújthatóak szolgáltatások A képviselt márkák hatékony megismertetése a meglévő ügyfélkörrel Növelhető a forgalom és a nyereség Javítható a szerviz kihasználtsága Az ügyfelek a legfeljebb 15 percnyi úttal megközelíthető szervizeket keresik fel szívesen

13 A forgalom és a nyereség viszonya a márkaszervizekben A táblázatban szereplő értékek németországi átlagszámok

14 Vásárlói hűség a márkaszervizekben

15 Szerviz típusok és trendek A múltbanNapjainkbanA jövőbenTrendek Szerződéses szerviz Autóház Autóház egy márkával Többmárkás autóház Egymárkás szerződéses szerviz Többmárkás szerződéses szerviz Szerződéses szervizSzerződéses alkatrészértékesítő ? Egy márkára specializálódott karosszéria és fényező műhely AutóházFüggetlen szervizAutógyár központi szervize Független szerviz Franchise szerviz Márkához köthető franchise szerviz (2. szervízlánc) FlottaszervizSzervizláncokSzabad szerviz Benzinkút Specialisták (üveg, gumi, villamosság, stb.) Márkához nem köthető franchise szerviz Flottaszerviz Szervizláncok Alkatrész- és tartozék szaküzletek Specialisták (üveg, gumi, villamosság, stb.) Flottaszerviz Benzinkút

16 A vevők elvesztésének kockázatai...

17... és okai

18 Kulcsfolyamatok a szervizben Munkafelvétel A megbízásnak megfelelő műveletek elvégzése A gépkocsi átadása A vevő megtartását célzó intézkedések Bejelentkezés

19 Hol terem az elégedett vevő? Az elégedett vevő Hibátlan munkavégzés MINŐSÉG Hibaelhárítás + A hibák okainak megszüntetése A megfelelő időben IDŐ Célszerű időgazdálkodás + Az átfutási idő mérséklése A megfelelő áron KÖLTSÉG Költségcsökkentés + Az ár-érték arány optimalizálása

20 A legsürgősebben javítandó folyamatok

21 A kritikus folyamatok kezelése A folyamat jelentősége a vevők szempontjából Fontos A folyamatok felerősítése A folyamatok felügyelete és felülvizsgálata Mérsékelt A folyamatok felülvizsgálata A folyamatok átalakítása vagy megszüntetése AlacsonyMagas Költségek

22 Tanulságok Növekvő piacon mindenki könnyen megtalálja a számítását, zsugorodó piacon csak a profik képesek a túlélésre A hölgyeket és az időseket jobban meg kell becsülni, mivel hűségesebb vásárlók A szabadfoglalkozású vállalkozók számára az idő pénz A személyreszabott ügyfélkezelés jelentősége nő A prioritások rendszeres felülvizsgálata fontos Ezt az üzletet is emberek csinálják – törődjünk látványosan többet az ügyféllel!