dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

2015-re javasolt gyorsforgalmi úthálózat
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
műszaki osztályvezető
A CONNECT és az Autópálya
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Miért éppen… Dunaújváros Dr. Kálmán András Dunaújváros MJV polgármestere országgyűlési képviselő Budapest,
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Kohéziós Alap projektek a os időszakban Magyarországon 2/E modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Válság és/vagy kibontakozás? Forman Balázs Budapesti Corvinus Egyetem
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Az EU és Kelet-Közép-Európa. Kezdetek Visszatérés Európába? rendszer váltások Közép- Európában Első reakció: –EBRD (1989. július Párizs)-G7 csúcs.
Geopolitikai kihívások az Európai Unió külső határai mentén Nyíregyháza március 29. Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.) Tanszékvezető egyetemi tanár.
Magyarország észak és dél között – régiós fejlesztések március 29. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése, tervezett útvonala, kapcsolódása a kelet nyugati korridorokhoz KIÚT javaslat Balti.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Lendületben az ország! Nemzeti Területfejlesztési Hivatal Közelebb az emberekhez november 2.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Logisztikai hálózat és folyosók
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A magyar gazdaság növekedésének egyes területi vonatkozásai Dr. Tétényi Tamás, VÁTI kht. Növekedés Magyarországon: Helyzetkép és kilátások Budapest, 2005.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Hol ér véget a selyem út? A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. KÖZ- ÉS VÁNDORGYŰLÉSE Révkomárom, november 24–25. Selye János Egyetem.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kormányszóvivői tájékoztató. A versenyképes Magyarországért A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tervei 2005-re.
M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Előadás másolata:

dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár Az V. Helsinki Közlekedési Folyosó közúti beruházásainak megvalósítása Magyarországon Záhony - 2003. április

A csatlakozásról szóló népszavazást követően 2003 A csatlakozásról szóló népszavazást követően 2003. április 16-án Magyarország miniszterelnöke és külügyminisztere Athénban aláírta az ország Unióhoz történő csatlakozási nyilatkozatát, mellyel egyértelműen megynyílt az út az Európai Unió felé. Az ország integrálódási szándékát, az uniós elvárásokat már az új közlekedésfejlesztési stratégia is tükrözi. Az új közlekedéspolitika egyaránt figyelembe veszi a hazai és az Unió terület- és gazdaságfejlesztési érdekekeit és az Unió regionális politikáját.

HELSINKI FOLYOSÓK

Kiemelt feladat a TINA hálózat magyarországi szakaszainak kiépítése. A TINA hálózat részét képezik azok a Helsinki folyosók, amelyeket az 1997-ben Helsinkiben megtartott Harmadik Összeurópai Közlekedési Konferencia jelölt ki. Magyarországot ezek közül 6 folyosó érinti, nevezetesen a IV., V., V/B., V/C., VII. és a X/B jelűek. A VII. folyosó a Duna folyam.

Magyarországi TINA folyosók

Az V. Helsinki folyosó (Velence-Trieszt/Koper/-Ljubljana-Budapest- Ungvár-Lvov), amelynek teljes hosszban történő mielőbbi kiépítése a magyar érdekek mellett elsődlegesen Ukrajna és Dél-Nyugat Európa (a Földközi tenger) közötti gyorsforgalmi összeköttetés megteremtése szempontjából fontos. Az V. folyosóhoz a további egyeztetések alapján három elágazás csatlakozik: V/A. Pozsony-Zsolna-Kassa-Ungvár V/B. Fiume-Zágráb-Budapest V/C Plocse-Szarajevo-Eszék-Budapest

2004-ben tervezett üzembehelyezések: A 2044/2003. (III. 14.) Kormányhatározatban foglalt, az V. Helsinki folyosó részét képező magyarországi gyorsforgalmi út-szakaszok üzembe helyezése 2004-ben tervezett üzembehelyezések: M3 autópálya Polgár-Görbeháza közötti szakasza (V.). M7 autópálya Becsehely - Letenye közötti szakasza (V., V/B). M70 autóút Letenye -Tornyiszentmiklós közötti szakasza (V.). 2005-ben tervezett üzembehelyezések: M7 autópálya Balatonszárszó - Ordacsehi közötti szakasza (V., V/B). M0 keleti szektorában az M5 autópálya és a 4. sz. főút közötti szakasz, a 4. sz. főút új, Vecsést és Üllőt elkerülő szakaszával együtt (V.). 2006-ban tervezett üzembehelyezések M3 autópálya Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakasza, illetve a Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszhoz kapcsolódó, nyíregyházi elkerülés a hozzá tartozó főúti fejlesztésekkel (V.). M6 autópálya Budapest- Dunaújváros közötti szakasza (V/C.) M7 autópálya Zamárdi-Balatonszárszó és Ordacsehi-Balatonszentgyörgy közötti szakaszai (V., V/B).

Építési munkák megkezdése 2003-2006 között, üzembe helyezés 2006 után M0 keleti szektora a 4. sz. főút és az M3 autópálya között, beleértve a gödöllői átkötést is. (V.) M0 autóút déli szektora 2x3 sávos autópályává fejlesztése az M1-M5 autópályák között. (V.) M6 autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti szakasza (V/C.) M7 autópálya Nagykanizsa-Becsehely és Balatonszentgyörgy-Nagykanizsa közötti szakaszai. (V.)

Előkészítés megkezdése 2003-2006 között a 2007-2015 közötti megvalósítás érdekében Az M3 autóút Nyíregyháza-országhatár közötti szakaszán. Az M56 autóút Bóly-országhatár közötti szakaszán.

Az M3 gyorsforgalmi út Vásárosnamény-országhatár közötti szakasza

Fejlesztések Záhony térségében Záhonyban a határnál 2002-ben elkészült a személyforgalmi terminál. PHARE támogatással 2002-ben megkezdődött és 2003. év közepén várhatóan befejeződik a 4. sz. főút és a csatlakozó mellékutak korszerűsítése.

ÖSSZEFOGLALÁS A közúthálózat állapota, a hálózat fejlettsége közvetlen hatással van a nemzetközi és hazai gazdaság, valamint kulturális kapcsolatokra, a termelésre, a külföldi tőke megjelenésére, a honvédelemre és az úthasználók közlekedési költségeire. A fenti programok és fejlesztések megvalósításával Magyarország közelebb fog kerülni a fejlett országokhoz és javulni fognak a szomszédos országokkal az együttműködés feltételei.

Köszönöm szíves figyelmüket