LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
Advertisements

A fogyatékos emberek sportjának sportpszichológiai szempontjai
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
Téthelyzetben csúcsformában – sportpszichológia a gyakorlatban
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Rehabilitáció és dementia
Média és marketing megjelenés ajánlataink távközlési szolgáltató partnereink részére Érvényes: Május 1-jétől.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Országos pályaépítési program LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Rokszin Mónika Pszichológus
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
A lehetséges énképek.
Sportlélektan dr. Szalai Katalin.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
Copyright © 2008 Chellomedia Programming BV LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar.
LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim,
Krízis.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Mindennapi veszteségeink
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR TÁMOP C-12/1/KONV Élelmiszerbiztonság és gasztronómia vonatkozású egyetemi együttműködés, DE-SZTE-EKF-NYME.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Speciális gyermekvédelem
Edzéselméleti témák Kiválasztás
KÖZNEVELÉSI ÉS FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN DOLGOZÓK MUNKAHELYI JÓL- LÉTÉNEK KUTATÁSA.
Érzelmi intelligencia
EDZÉSTERVEZÉS.
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel Alcím legalább 32 pontos betűmérettel A jobb olvashatóság miatt használjon legalább 24 pontos betűméretet.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR KLÍMAHATÁS - AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS HATÁSAINAK KOMPLEX VIZSGÁLATA, NEMZETKÖZI K+F PÁLYÁZATOK ELŐKÉSZÍTÉSE A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
TIPOGRÁFIA Lengyel Zsolt – Multimédia alapjai Tüposz(görög eredetű szó): Típusokkal írni.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Dr. Lénárt Ágota, PhD tanszékvezető egyetemi docens Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar Pszichológia Tanszék Küzdősportok és sportorvoslás.
„A MAGYARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ KÖZNEVELÉSI FELADATAINAK TÁMOGATÁSA” TÁMOP
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR T ÁRSADALMI INNOVÁCIÓ ÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS A P ÉCSI T UDOMÁNYEGYETEM TUDÁSBÁZISÁN A D ÉL - DUNÁNTÚLI RÉGIÓBAN TÁMOP D-15/1/KONV
„Az élettudományi-klinikai felsőoktatás gyakorlatorientált és hallgatóbarát korszerűsítése a vidéki képzőhelyek nemzetközi versenyképességének erősítésére”
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
A tudomány kapujában A POSZTER CÍME ÉS ALCÍME
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR Előadó neve titulusa
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR Energiatermelési, energiafelhasználási és hulladékgazdálkodási technológiák vállalati versenyképességi, városi és regionális hatásainak.
A tudomány kapujában A POSZTER CÍME ÉS ALCÍME
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
(Munkaalapú tudás a Debreceni Egyetem oktatásában)
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel
BEFEKTETŐI PREZENTÁCIÓ CÍME
A poszter címe legalább 60 pontos betűmérettel
„Impulzuslézerek alkalmazása az anyagtudományban és a biofotonikában"
A tudomány kapujában A POSZTER CÍME ÉS ALCÍME
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Befektetői prezentáció jelmondata Két sorra bővíthető
A tudomány kapujában A POSZTER CÍME ÉS ALCÍME
Befektetői prezentáció jelmondata Két sorra bővíthető
Lorem ipsum dolor sit amet, adipiscing elit
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM ÁLLAM- ÉS JOGTUDOMÁNYI KAR
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Középiskola neve, osztály Szakirodalmi áttekintés
PREZENTÁCIÓ CÍMSOR TÁMOP E-13/1/KONV Alprojekt neve
Előadás másolata:

LOREM IPSUM DOLOR SIT Proin laoreet metus ac lorem tincidunt fermentum. In at eros non nulla gravida pulvinar non in metus. Proin mattis commodo enim, ac pharetra metus imperdiet sit amet. Curabitur est lorem, suscipit in tincidunt vel, volutpat accumsan nisi.  Nullam metus leo, mattis ut luctus non, aliquet non justo. Vivamus eget velit dolor, eget faucibus leo.  Mauris auctor dolor quis orci ornare lobortis eget et ligula. Ut at neque ut justo vulputate mollis.  Sed malesuada, magna ultricies adipiscing interdum, libero eros adipiscing justo, a consequat magna purus in nunc. Téthelyzetben csúcsformában – sportpszichológia a gyakorlatban Dr. Lénárt Ágota, PhD Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar Pszichológia Tanszék vezetője

Tervezzünk! Állapotfelmérés – Orvosi (sérülések, betegségek, hiányállapotok, a mozgatórendszer sport vonatkozású felmérése) – Terhelésélettani (teljesítőképesség) – Pszichológiai – Dietetikai – Edzettségi állapot – Módszertani

Tervezzünk! Célkitűzések -hosszútávú -középtávú -rövidtávú Realitások és vágyak

Miért szükséges a sportpszichológiai felkészítés? Teljesítménynövelés Csúcsteljesítményre való felkészítés Prevenció Kompetencia és önbizalom növelése, magas szintű önértékelés elősegítése Pszichológiai problémák megoldása

A pszichológusi segítségnyújtás területei A sportoló megismerése Motivációs bázis megismerése és módosítása Tesztek, műszeres mérések Eredményességmérés A stressz, szorongás csökkentése Mentális felkészítés Versenyzői hatékonyság növelése Csúcsforma időzítése Az optimális funkcionálás zónája Felismerés - beavatkozás - tesztelés - módosítás A tapasztalatok értékelése

A sportpszichológiai munka tervezése Célkitűzés Szűrővizsgálatok Exploráció, anamnézis Konzultáció Felkészítési terv összeállítása Módszerválasztás (AT, MT, kognitív technikák, pszichoterápiás módszerek, módszerkombinációk…) Önbizalom növelő eljárások Megvalósítási paraméterek, a munka menete A folyamat monitorozása

A sportpszichológiai munka menete Folyamatos felkészülés, otthoni körülmények Általában heti egyszer 1 óra 1. fázis: módszerek elsajátítása 2. fázis: beépítés a versenyzésbe 3. fázis: rutinszerű alkalmazás Edzőtábori körülmények Segítségnyújtás a versenyek előtt, alatt és után

Hogyan dolgozhatunk együtt a sportpszichológussal? Versenyzőként segítségkérés a felkészüléshez, konkrét probléma megoldása (pl. szorongás, rajtláz, versenyen nyújtott alacsonyabb teljesítmény, visszatérő hibák, hibajavítás, figyelemfókuszálási nehézségek, versenyzéssel kapcsolatos attitűd és gondolkodás megváltoztatása…)

Hogyan dolgozhatunk együtt a sportpszichológussal? Edzőként konzultáció, sportolókról szóló információk, formaidőzítés, problémamegoldás, viselkedéses gondok kezelése, kommunikációs képességek fejlesztése, edző-szülő konfliktusok feloldása, csapaton belüli feszültségek kezelése…

Társas vonatkozások Szociálpszichológia -társismeret -kommunikáció -együttműködés -csapatépítés

Módszerek Autogén tréning Mentál tréning Figyelemfókuszálási technikák Kognitív eljárások Pszichoterápiás módszerek

A folyamatos munka jellemzői Megszüntetve megőrzés elve A tudatosság emelése Az önismeret fejlesztése Önálló, alkotó, kreatív gondolkodás Gyorsabb kilábalás, sekélyebb mélypontok, dinamikus alkalmazkodás Folyamatos fejlődés

A sportolók által is használható sportpszichológiai módszerek Edzésnapló – Csúcsteljesítmény érzése, nyomást gyakorló tényezők, edző(k), csapattársak, önbizalom, a stressz megnyilvánulásai és kezelése, tudatosság és koncentráció, tréningek (AT, MT), a gondolkodás ellenőrzése, koncentrációs képességek, képzelőerő, az arousal szint ellenőrzése, minőségi edzésidő… Teljesítmény-visszajelző lap Érzelmi skála Önértékelési lap (CSAI-2) Versenyzői önértékelő lap (MTT index)

A sportolók által is használható sportpszichológiai módszerek Gondolati stratégiák Elővételezés, asszociáció (társítás,képzettársítás), automatizálás, „dobozolás”, gondolati sűrítés (célformulák), megküzdés, igazodás a környezet egy pontjához, disszociáció (elkülönítés), figyelemelvonás, fókuszálás, imagináció, mentális tervezés és gyakorlás, információ rendezés, tervezés, pozitív önbuzdítás…

Milyenek a bajnokok? Magas szintű arousal (éberség) önszabályozás (energikus, ellazult, félelem nélküli) Magasabb önbizalom Jobb figyelemöszpontosítás Kontroll alatt, de erőltetés nélkül Sporttal kapcsolatos pozitív képzetek és gondolatok Eltökéltség és elkötelezettség Céltudatosság Gondolkodást kontrolláló stratégiák (problémafelismerő és megoldó szemlélet) Jól kidolgozott versenytervek Verseny előtti pszichés felkészültségre vonatkozó tervek Jéghegy hatás Többszörös áramlatélmény (flow) Fantasztikus bizalom a sikerben A környezeti negatív hatások kiküszöbölése

Neveljünk bajnokot! (ACSI-28) Csapásokkal való megküzdés Teljesítmény téthelyzetben Célkitűzés Mentális felkészülés Koncentráció Szorongásmentesség Önbizalom és teljesítménymotiváció Edző általi irányíthatóság

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!