Intézémnyi ePortfólió rendszer üzemeltetése Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen MoodleMoot 2010, 2010. június 24-26.. Vágvölgyi Csaba.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Budapest New Technology Meetup Group Tárkányi Ferenc.
Hogyan értékeljünk Moodle-ban? Papp Gyula CONSEDU BT. MoodleMoot 2012 – Gödöllő.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
A szolgáltatásai Gödöny Péter ELTE IK Pataky István Inf. Szki.
Hogyan lehet saját wikink?
Internet a tudás szolgálatában - Eger Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Papp Gyula
Miről lesz szó?  Office Add-in for Moodle  Microsoft Live Service Plugin for Moodle  Moodle SharePoint integráció.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
mLearning megoldások Moodle környezetben
 W3C Magyar Iroda Megnyitó, szept. 24. A CORES projekt bemutatása Micsik András MTA SZTAKI Elosztott Rendszerek Osztály.
Burmeister Erzsébet – Perlaki Attila (Miskolci Egyetem – Könyvtár, Levéltár, Múzeum) MIDRA: Miskolci Egyetemi Digitális raktár és adattár DIGITALIZÁLÁS.
4. Gyires Béla Informatikai Nap május 6.1 Márton Ágnes Debreceni Egyetem Informatikai Kar Informatikai Rendszerek és Hálózatok Tanszék A Virtual.
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Az e-portfólió Személyes tapasztalataim az EKF-en
„A XXI. századi köznevelés”
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Web Application for Resource Planning
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
A Mahara 1.4 újdonságai és a Mahara.hu portál
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Digitális tartalomszolgáltatás
Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK.
Előadóról Név: Zumpf Tamás
Silverlight Ajax Network Bridge Orbán Csaba Epam Systems Kft
A barátságos MySQL Papp Szabolcs INFO ÉRA november 18.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Web-alapú humán lekérdező rendszer
Linux rendszergazda tanfolyam (kezdő) Partíció BT. Kurzus BT. invitel.hu/kurzus.
#hunmoot2014 Csicseregjünk ;-).
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER ACalderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
2012.FEBRUÁR FEBRUÁR 20-IG!!!. Árajánlat kérése, nemzetközi közösségi weboldal kivitelezésére: Funkciók: - Tag/1-1 kép feltöltése - Min. adatok.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
A MEK2.0 magyar digitális könyvtári alkalmazása - eleMEK Moldován István OSZK MEK osztály ”Networkshop” Pécs, április
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
e-Portfólió bemutatása hallgatók számára
Web alapú humán lekérdező rendszer
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
A JaDoX, mint repozitórium szoftver a közgyűjteményi informatikában JaDoX 3 Monguz Portál24 Monguz Kft. Mazula Zoltán.
Az e-portfolió lehetőségei az ILIAS 4.2 verziójában Budai Attila
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Közgyűjteményi megoldások
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
A JaDoX, mint repozitórium szoftver
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
Web alapú humán lekérdező rendszer
Előadás másolata:

Intézémnyi ePortfólió rendszer üzemeltetése Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen MoodleMoot 2010, június Vágvölgyi Csaba

Mi az ePortfólió… ▪ Bizonyos szempontok alapján, meghatározott céllal összeválogatott „dokumentumok” összessége. ▪ Digitálisan tárolódik, archiválható, publikálható (Web) ▪ Akár multimédia tartalmak is megjeleníthetők benne. 2

Mit tartalmazhat az ePortfólió ▪ Személyes adatok, hagyományos önéletrajz elemek… ▪ Tanulmányok ▪ Elismerések, díjak, kitüntetések ▪ Személyes és oktatói visszajelzések, megjegyzések, értékelések, projektek Egyéb médiatartalmak: ▪ Tetszőleges szöveges tartalmak (WYSIWYG editor) ▪ Tetszőleges feltölthető dokumentumot: pl.:.doc,.odt,.pdf,.ppt,.jpg, … (tárhely limit) ▪ Blogbejegyzéseket, külső RSS hírcsatornákat ▪ Beágyazott webtartalmakat (pl.: Youtube videók, Slideshare prezentációk, …) 3

Felsőoktatás ▪ Intézményi portfolió ▪ Kari, tanszéki portfolió ▪ Oktatói portfolió ▪ Hallgatói portfolió

Portfólió a mesterképzésben Idézetek a 15/2006. (IV.3.) OM rendelet 4. számú mellékletéből: 5.3. A szakdolgozathoz rendelhető kreditérték: 5 kredit, amelyhez az pontban meghatározott szakmai gyakorlat részeként készített, a szakmai gyakorlatot bemutató és feldolgozó portfóliót is mellékelni kell. 8.4 a) …A gyakorlat során a hallgató a vezetőtanár és a tanárképző szakember felügyelete mellett elkészíti - a tanulók megismerése terén végzett munkáját, tanári gyakorlatának eredményességét adatokkal alátámasztó, a saját gyakorlati fejlődését dokumentáló - portfóliót, amely a szakdolgozat részét és a tanári képesítő vizsga tárgyát képezi. 5

Mahara ▪ ▪ Szabad forráskódú (GNU GPL) ePortfólió és kapcsolati hálózatépítő szoftver ▪ Mahara jelentése Maori nyelven: gondolkodni/gondolkodás ▪ Stabil verzió: ▪ Fejlesztők: 6

Intézményi bevezetés ▪ Szoftveres költséget nem jelent ▪ Átlagos erőforrásigény, elsősorban tárhely igényes (a tárhely pedig olcsó) ▪ Adminisztrációs kérdések ▪ Integrálás a meglévő informatikai infrastruktúrába (könnyen megoldható) ▪ Felhasználók kezelése alapú regisztráció IMAP/LDAP/XML-RPC Felhasználók feltöltése 7

Technikai háttér ▪ Szoftverkörnyezet: LAMP (Linux, Apache, MySQL/PostgreSQL, PHP) ▪ JavaScript, AJAX (Drag & Drop) ▪ CSS - Stílusok, témák (sminkek) ▪ Modularitás, pluginok ▪ Nyelvi változatok támogatása

Futtatási környezet ▪ Linux ▪ PHP Kötelező php modulok: gd, json,curl, libxml, SimpleXML, session, pgsql vagy mysqli, openssl, xmlrpc, imagick ▪ MySQL / PostgreSQL 8.1+ ▪ Apache 1.3+

A rendszer finomhangolása ▪ A telepítés mindössze néhány perc … aztán: ▪ Testreszabás ▪ Autentikációs problémák ▪ Biztonsági kérdések: feltöltött állományok mennyiségének szabályozása (kvóta), vírusvédelme, publikus tartalmak kérdése (profilok, nézetek)

A rendszer finomhangolása 2. ▪ Kiterjesztések kezelése, fájltípusok engedélyezése/tiltása (pl.: swf állományok) ▪ „Intézmények” kezelése (többszörös tagság problémái) ▪ Integráció más rendszerekkel ▪ Szerzői jog védelme

Moodle integráció (Mahoodle) ▪ Ma –SSO (XML-RPC) technológiával –A Moodle Network szolgáltatáson alapul –A profiltartalmak szinkronizálódnak –Integráció a Moodle feladat moduljával (!) ▪ A (közel)jövő –A Moodle 2.0: Repository és Portfolio API-t –portfolióelemek gyűjtése, átvétele közvetlenül a Moodle keretrendszerből 13

Portfolio API ▪ Állományok (és metaadatok) ePortfólió rendszerbe való közvetlen átemelése ▪ Szoros együttműködés a Mahara ePortfólió rendszerrel (a Moodle Network technológiai hátterén alapul) ▪ Egyéb Web 2-es szolgáltatások integrálása (Google Docs, Picasa, Flickr, Box.net …)

Moodle – portfolió integráció

Új feladattípus (Mahara portfolió) Új feladattípus, ahol a „megoldás” nem egyetlen állomány, hanem egy a Maharában készült portfólió Nézet. Portfólió alapú értékelés!

ePortfólió import/export ▪ A porfólió hordozhatóságának és újrafelhasználhatóságának kérdései ▪ PIOP (Portfolio Interoperability Projects) ▪ LEAP2A szabvány (XML alapú, ATOM szabványon alapuló formátum) ▪ IMS LIP-re támaszkodik ▪ Dublin Core elemek is megjelennek benne ▪ Következő lépés: LEAP 2.0 szemantikus tartalom

Szerzői jogok

Szolgáltatás végzett hallgatók részére ▪ Az intézmény elhagyását követően is tárolhatjuk a keletkezett ePortfóliókat ▪ A végzett hallgatók szívesen megtartják az intézményben szerzett kapcsolati hálójukat ▪ Megoldás lehet a „hallgatók pályakövetésre” (törvényi kötelezettség) ▪ Bizonyos publikus portfóliók „reklámértékkel” bírnak az intézményre nézve 19

Az ePortfólió, mint szolgáltatás

ePortfólió a hazai felsőoktatásban

eportfolio.szie.hu

Köszönjük a figyelmet!