Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nők helyzete a Mezőtúri kistérségben (2006)
Advertisements

FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
Készítette: Geszler Nikolett
A beiskolázási életkor hatása az iskolai teljesítményre Magyarországon Hámori Szilvia, MTA KTI 1.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Párválasztásról alkotott vélemények főiskolás hallgatók körében Konzulens tanár: Szabó Sándorné Dr. Főiskolai Docens Készítette: Cselényi Nikolett Andragógia,
A tételek eljuttatása az iskolákba
Dr. Gombik Gergely pártfogó felügyelői szakreferens
Kereszttáblák Babbie, E.: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata
Európa népessége (egyéb elemek). A., Népsűrűség I. Meghatározó tényezők 1. természeti környezet a., domborzat b., éghajlat 2. gazdasági tényezők II.
Fodrostollú magyar lúd
Aszociációs kolloidok, micellaképződés
Az egészségmagatartás gazdasági-társadalmi meghatározottsága
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
A népesség nem és kor szerint
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Közösségi internethasználat Magyarországon
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Iskolai életutak az alacsony végzettségűek körében
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
1 Változás. Válság. Váltás.Hu A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája és közgyűlése. Laki Ildikó: Esélyek és hátrányok a fogyatékosok életében.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Kutatás-történet : Magyar Háztartás Panel vizsgálat (TÁRKI, Budapesti Corvinus Egyetem elődje, KSH) 2007, NKTH Jedlik-pályázat: Háztartások Életút.
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A évi demográfiai adatok értékelése
A kutatás-fejlesztési tevékenység évi adatai Kiemelt fontosságú diák a 143. diás ppt-s bemutatóból: 2-3, 5,7,20,21,24,42,44,54,55,57-58,60,62,65-66,71-72,73-74,87-89,91-94,95-98, ,,119-
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
„Párkapcsolatok” Tisztelgés Cseh-Szombathy László emlékének
Horváth István Vegyesházasságok Erdélyben Országos Kisebbségkutató Intézet Kolozsvár.
Egészségügyi szakdolgozók tűszúrásos baleseteinek hazai alakulása
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Heterogén sokaság + Standardizálás gyakorlat
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.

Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
OTP Pénztárak S A J T Ó T Á J É K O Z T A T Ó január 6. OTP PÉNZTÁRAK.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Előadás másolata:

Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet

Az internetes ismerkedés 2006 április, NRC piackutató: –Az internethasználók 45%-a próbálta ki az internetes ismerkedést –Az internethasználók 10%-a használja Az ismerkedés fő formái: –Ismerkedési oldalak Adatlapok, fénykép, keresés –Chat oldalak Általános, kevéssé specializált oldalak

Kutatási kérdés: Megváltozik-e a párválasztás on-line a személyes ismerkedés helyszíneihez (pl. iskola, munkahely) képest Két mechanizmus: –A lehetőségek rendszere más –Az emberek más tulajdonságai láthatók

A lehetőségek rendszere Feltételezés: az online ismerkedés helyszínei heterogénebbek, mint a hagyományosak Elmélet: A nagyobb csoportheterogenitás csökkenti a homofíliát (Blau & Schwartz 1984, McPherson & Smith-Lovin 1987, Kalmijn & Flap 2001) Kutatási kérdés: igaz-e ez az összefüggés ismerkedési oldalakon is? –Nem triviális: nincsenek véletlen találkozások, keresés alapján lépnek kapcsolatba az emberek egymással

A tulajdonságok megfigyelhetősége Elmélet: –Az emberek a párkapcsolat különböző szakaszaiban más tulajdonságok alapján választanak (Murstein 1971) –A preferenciák alapján az emberek hasonló tulajdonságokkal rendelkezőket választanak –Az emberek elköteleződnek meglévő társuk mellett (Rusbult 1980, 1983) Hipotézis: minél jobban és minél hamarabb megfigyelhető egy tulajdonság az adott helyszínen, annál nagyobb lesz a homofília –Lakóhely szerint: ismerkedési oldalak > chat oldalak –Érdeklődés szerint: chat oldalak > ismerkedési oldalak –Végzettség szerint: ismerkedési oldalak > személyes > chat –Származás szerint: személyes > online

Módszertan Online kérdőív két magyar ismerkedési oldalon N1=410, N2=12203 Párok: –N1: 108 ember, aki legalább 2x találkozott valakivel az internetről ismerkedési oldalról és 118 chat oldalról –N2: 6507 ember válaszolt arra, hogy hol ismerkedett meg legutóbbi partnerével: 51% személyesen, 42% ismerkedési oldalon, 7% chat oldalon Kérdések a saját tulajdonságok és a legutóbbi partner tulajdonságaira vonatkozóan

Eredmények : A csoportheterogenitás hatása Heterogenitás (átlagos távolság véletlen párválasztásnál) Heterofília (átlagos távolság a valós párok esetén) 1. oldal2. oldal1. oldal2. oldal Életkor (év) 9,3212,623,64 a 4,33 b Végzettség (1-5, 1=8ált, 5=egyetem) 1,181,020,85 a 0,70 b

Eredmények: az ismerkedés helyszínének hatása SzemélyesIsmerkedési oldal Chat oldal 1. minta Földrajzi távolság 1.71 a 1.89 a Érdeklődés 2.31 a 2.27 a Végzettség 0.85 a 0.91 a 2. minta Végzettség0.72 ab 0.70 a 0.81 b Társadalmi háttér0.91 a 1.02 b 0.95 ab Földrajzi távolság: 1: ugyanaz a település, 2: 50 km, 4: más ország Érdeklődés: 1: teljesen megegyezik, 2: nagyrészt, 3: kisebb részben, 4: egyáltalán nem Végzettség: 1: 8 ált, 2: szakmunkás, 3: érettségi, 4: főiskola, 5: egyetem Társadalmi háttér: Apa végzettsége 1-5

A kapcsolat szorosságának hatása Alkalmi találko- zások Rendszeres találkozások Együtt élés HázasságEgyéb A minta megoszlása kapcsolattípusok szerint Személyes13,9%45,9%25,6%10,5%4,1% Ismerkedési oldal 25,9%53,5%12,3%1,3%7,1% Chat27,3%46,6%16,6%1,7%8,1% Párok átlagos különbsége Végzettség0,70 a 0,73 ab 0,74 ab 0,76 ab 0,82 b Társadalmi háttér 0,98 a 0,91 a 0,97 a 0,95 a 0,92 a

Összegzés Van összefüggés a csoportheterogenitás és a homofília között az internetes ismerkedés esetében A végzettség és a származás esetén kimutatható, hogy a hamarabb megfigyelhető tulajdonság nagyobb homofíliát eredményez Ennek következtében a származás szerinti homofília kisebb internetes ismerkedés esetén Nincs különbség a homofíliában a kapcsolat szorosságától függően