Logikai szita Izsó Tímea 9.B.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Oszthatósággal kapcsolatos feladatok pszeudokódban.
Advertisements

Építőmérnöki ábrázolás november Dr. H. Baráti Ilona

Elemi algoritmusok Páll Boglárka.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
Mellár János 5. óra Március 12. v
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Halmazok, halmazműveletek
A tételek eljuttatása az iskolákba
Fodrostollú magyar lúd
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Aszociációs kolloidok, micellaképződés
Védőgázas hegesztések
Az egészségmagatartás gazdasági-társadalmi meghatározottsága
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Túl magasak-e Magyarországon az adóterhek? Készített: Fekete Zsófia júniusa.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
szakmérnök hallgatók számára
Tanév-előkészítő értekezlet
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Baráth Kornél.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása Szabó Péter János BME Anyagtudomány és Technológia Tanszék Anyagvizsgálat a gyakorlatban (AGY 4) 2008.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
7. Házi feladat megoldása
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
A kérdőív minden kérdésére 1-től 7-ig számozott tartományban válaszolhattak a résztvevők. Az összehasonlító kiértékeléskor a válaszok átlagos értékeit.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Valószínűségszámítás
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
ERKÖLCS ÉS JOG …………………………………………………………….…..…4 A jog …………………………………………………..…………………5 A jogrendszer és a jogágak, jogszabályok kapcsolata …………………..6 A MAGYAR.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
és a Venn-Euler diagrammok
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A félévi tanulmányi munka bemutatása 2014/2015. Összeállította: Kovács Tibor.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Előadás másolata:

Logikai szita Izsó Tímea 9.B

A logikai szita alkalmazása Ennek a módszernek a lényege az, hogy az összes elem számából kivonjuk az egy tulajdonsággal rendelkezők számát, de ekkor már túl sokat vettünk el, hozzáadjuk a két tulajdonsággal rendelkezők számát, de ekkor már túl sokat adtunk hozzá, elvesszük a három tulajdonsággal rendelkezők számát stb. Ezt a módszert máshol is alkalmazhatjuk, szitamódszernek mondjuk. Ezt, amit itt láttunk, logikai szitának nevezzük. 

1. feladat Hány darab olyan kétjegyű pozitív egész szám van, amely nem osztható sem 5-tel, sem 6-tal? {11; 13; 14; 16; 17; 19; 21; 22; 23; 26; 27; 28 ; 29; 31; 32; 33; 34; 37; 38; 39; 41; 43; 44; 46; 47; 49; 51; 52; 53; 56; 57; 58; 59; 61; 62; 63; 64; 67; 68; 69; 71; 73; 74; 76; 77; 79; 81; 82; 83; 86; 87; 88; 89; 91; 92; 93; 94; 97; 98; 99} 60 olyan szám van ami kétjegyű pozitív Z szám és nem osztható 5-tel sem 6-tal.

2. Feladat Egy osztály 32 tanulója közül 16-an tanulnak angolul, 13-an franciául, 13-an németül. Az említett nyelvek közül 5-en németül és franciául is, 7-en németül és angolul is, 6-an angolul és franciául is tanulnak. Négyen mindhárom nyelvet tanulják. Hányan nem tanulják az említett nyelvek egyikét sem? Tehát 14-en nem tanulják az említett nyelvek egyikét sem.

3. Feladat Egy osztály 30 tanulója angol és német nyelvet tanul, 20-an tanulnak angolt, 8-an mindkét nyelvet. Hányan tanulnak csak németet? Hányan tartoznak a besatírozott részbe? 10-en tanulnak csak németet vagyis 10-en tartoznak a besatírozott részbe.

3. Feladat Egy fagyisnál kétféle fagyiból lehet választani: csoki és vanília. 11-en állnak sorban a fagyisnál 5-en kértek csokis fagyit és 6-an pedig csak vaníliásat. Csak vaníliát 3-mal többen kértek. Hányan kértek csokis és vaníliás fagyit is?

4. Feladat Egy focicsapat versenyzőinek a számai:{10; 11; …29} összesen: 20 versenyző 6-an szőke hajúak, 5-en kék szeműek ezek közül ketten szőke hajú és kék szemű. 11-re semelyik tulajdonság nem illik.

5. Feladat Az egyetemen 200-an tanulnak angolt, 150-en spanyolt és 140-en franciát. 80-an angolt és franciát, 20-an angolt és spanyolt, 10-en spanyolt és franciát, 5-en pedig mindhárom nyelvet tanulják. Hányan tanulnak összesen nyelvet?

6. Feladat Egy 20 fős katonai egységben 5 tiszt és 15 honvéd található. Általában ezek a halmazok diszjunktak (a közös részük üres), de egy esetleges lefokozás esetén, a lefokozott tiszt az egység tagjainak tudatában egy rövid ideig még tiszt is és honvéd is, de már parancsot nem osztogathat. Hány tiszt és honvéd létezik a katonák tudatában, amikor egyszerre két tisztet is lefokoztak? Ha két tisztet lefokoznak akkor ketten tisztek és honvédek is.