Térképes alkalmazások egyszerűen (Windows Phone környezetben) Baráth Ádám – ELTE IK Baráth Ádám – adambarath.web.elte.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
Advertisements

A program a „Tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Műegyetemen” (TÁMOP /1/KMR )
Bakos Károly ESRI Magyarország
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
Navigáció mobiltelefonnal
Iratkezelő rendszer fejlesztése WPF alapokon
Többfelhasználós és internetes térkép kezelés, megjelenítés.
Farkas Bálint Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés.
A jövő technológiái Kőnig Tibor főmérnök, Microsoft Magyarország blogs.msdn.com/tibork-on-ms blogs.msdn.com/tibork-on-ms.
2 Forrás: The Standish Group International, Extreme Chaos, The Standish Group International, Inc., 2000.
ASP.NET MVC 3 platform áttekintés
Weben publikált térképek a földrajzi kutatásokban Ádám Eszter Geográfus MSc hallgató.
Amit a HTML-ről érdemes tudni
Útmutató Java telepítéséhez windows 7-re
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
HTML (HiperText Mark-Up Language)
Transzformációk kucg.korea.ac.kr.
Átállás.
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Célkeresztben az érettségi! A legjobb és leghatékonyabb eszközt akarjuk Kevesebb hibalehetőség, barátságos hibaüzenetek Kiváló fejlesztőeszköz Gyorsan.
Számítógépes grafika OpenGL 1. gyakorlat.
Google earth és a térinformatika kapcsolata
V 1.0 ÓE-NIK, Programozás I. A Microsoft Visual Studio 2010 használata.
TransitView TransitView Fejlesztői csoport: Lévai János, Fejér Róbert, Sulyok Csaba, Sztankovics Ágnes Vezető tanár: Simon Károly.
Hálózati Bombermen Belicza András Konzulens: Rajacsics Tamás BME-AAIT.
Számítógépes grafika 3. gyakorlat.
Számítógépes Grafika Programtervező informatikus (esti)‏ Textúrázás.
Térképes alkalmazások egyszerűen (WindowsPhone7 környezetben)
Bátyai Krisztián NetAcademia Oktatóközpont oktató, fejlesztő MCT, MCPD
A program a „Tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Műegyetemen” (TÁMOP /1/KMR )
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK Korpásné Szűcs Melinda web-referens DEENK.
Segédlet vizuális programozáshoz Kovács László
Prezentáció a prezentációról
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
Flash és PHP? De még mennyire! Kiss-Tóth Marcell
Bevezetés a PRADO keretrendszerbe Kardos Gergely.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Visual Basic 2008 Express Edition
Képek feldolgozása 7. osztály.
Web-grafika II (SVG) 3. gyakorlat Kereszty Gábor.
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.
IT-DEV-CON – Játékfejlesztés a Windows Phone 7 erejével Pellek Krisztián ELTE.
2. gyakorlat DirectX 2007/2008 tavasz Klár Gergely
Az NVU webszerkesztő program
Grafikai lehetőségek WPF-ben Egyszerű grafika (Shape-ek)
Hogyan készítheti el egy laikus egy nap alatt az INFOÉRA konferencia programlistázó és értékelő mobilalkalmazását? Menyhárt László Gábor Zamárdi,
Téradatok létrehozása, szerkesztése
GPS a gyakorlatban - A NavNGo szoftver megoldásai.
A JÁTÉK, AMIT MINDENKI ISMER. Számítógépes grafika  Image analysis: pl. rendszám leolvasása  Image synthesis: pl. számítógépes játékok  Image processing:
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Készítette: Derecskei Nikolett
Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
DLL használata és készítése Feladat
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Online oktatóanyag Android mobilalkalmazás- fejlesztéshez Nagy József.
Egyszerű játékprogram szimultán fejlesztése – az Android és Windows Phone platform hasonlóságai és különbségei Kaczur Sándor, Friedel Attila
V 1.0 Programozás III. Gyakorlás. V 1.0ÓE-NIK, 2014 Gyakorlás –Feladat: Tic Tac Toe játék –Szabályok: A játékosok felváltva teszik le a jelöléseiket.
Grafikus Rendszerek 6. Camera.
Neumann János Informatikai Kar
GPGPU – CUDA 2..
5 tipp a munka egyszerűsítésére
GPS kezelési alapismeretek
C/C++, hobbi játékprogramozás
Web programozás és haladó fejlesztési technikák – C#
Cache példák 2019 (IMSC).
Előadás másolata:

Térképes alkalmazások egyszerűen (Windows Phone környezetben) Baráth Ádám – ELTE IK Baráth Ádám – adambarath.web.elte.hu

Windows Phone 7 platform 2010 közepétől beszélünk róla Viszonylag friss, de már kifutó platform Erős hardware-ekre épülő készülékek Fejlesztési lehetőségek: –Silverlight XAML + C# Jól kinéző alkalmazások könnyen, gyorsan –XNA C# Játékalkalmazások

Windows Vista SP2 vagy Windows 7 Visual Studio SP1 Windows Phone SDK 7.1 –Windows Phone 7 készülékre nincs szükség, az SDK tartalmaz egy emulátort Ingyen letölthető: További információ: Oktató anyagok: Mi kell a fejelsztéshez?

Mai technológia fejlettsége Mobiltelefon készülékek „megokosodtak” A szolgáltatók erőltetik a telefonokhoz tartozó internetkapcsolatot Szolgáltatások árai csökkennek Telefonok kis számítási kapacitással, tárhellyel rendelkeznek, nagyobb számításra nem képesek Hol végezzük a számításokat? –Szerveroldalon („felhőben!”)

Bevezető Megjelentek a vékonykliens alkalmazások: –Egy okos telefon „buta” internet kapcsolat nélkül. Egyre nagyobb igény van külső API fejlesztésre Egy platform akkor sikeres, ha: –Könnyen elérhető és érthető dokumentáció –A fejlesztők könnyen el tudnak indulni (API programozás, nem kell hozzá mély tudás csak szorgalom) –Minél több kész szolgáltatás van

GPS (Global Positioning Sytem) Szélesség, hosszúság, magasság számítás Kérdés: három érteken kívül milyen szolgáltatás van, ami vizuálisabb. Válasz: képinformációs adattá varázsolhatjuk – képtérkép szolgáltatás igénybevétele Léteznek saját térképes adatokkal dolgozó alkalmazások vagy kész szolgáltatások is. Windows Phone esetén térképes szolgáltatás:

Mire van szükségem? LiveID Windows Phone 7 sdk Bing Maps kulcs Némi C# és egy kis XML ismeret A fent említettek birtokában néhány kattintásra vagyunk egy alap programhoz.

Első lépések Kulcs igénylése: –Jelentkezzünk be a bingmapsportal.com-on live accountunkkal és töltsük ki a szükséges adatokat –Ezután válasszuk a „Create or view keys” menüpontot –Megadjuk az alkalmazásunk adatait és már készen is vagyunk.

Első lépések Visual Studioban hozzunk létre egy WP7 projektet Válasszuk ki a Silverlight for Windows Phone sablont

Első lépések Nyissuk meg MainPage.xaml állományunkat Toolboxból húzzuk be a térkép vezérlőt (mindegy, hogy XAML kódra vagy emulátorra)

Első lépések A térkép vezérlő mindenbeállítás nélkül így néz ki ->

Első lépések Fontos: –Ha nem Toolboxból húzzuk be a kontrollt, akkor nem kerül hivatkozásra az alábbi namespace, ez esetben késszel kell referálni.

Map vezérlő meghatározó attribútumai: CredentialsProvider – ez tartalmazza a portálról igényelt kulcsunkat CopyrightVisibility ZoomBarVisibility – emulátorban való tesztelésnél segíthet a nagyításban LogoVisibility – alapérték: Visible ZoomLevel – nagyítás mértéke (1 … 20) Center – térkép középpontja

Map vezérlő főbb gyermek elemei: –Teljes műhold kép és az utakra összpontosító nézet –Vonalak felrajzolása, –Location attribútuma egy koordináta listát vár –Alakzatok felrajzolása –Rétegeket definiálhatunk, melyek tartalmát megjeleníthetjük és elrejthetjük

Map vezérlő főbb gyermek elemei: –Kiemelt információk, címek, megjelölt pozíciók –Koordináta és kiírandó szöveg kombinációja A térkép vezérlőit C# kódból vagy XAML-ből is hozzáadhatjuk térképünkhöz Minden elemet könnyedséggel testre szabhatunk

Bing szolgáltatások Geocode Service –Címek, nevezetes helyek, földrajzi nevek keresése, koordinátákká alakítása vagy koordináták alapján ezek kinyerése. Route Service –Útvonalak tervezése az általunk megadott köztes pontok között –Útvonal hossza és azok megtételéhez szükséges idő

Bing szolgáltatások Search Service –Nevezetes helyek, például éttermek, mozik keresése – ez pozícióhoz is köthető. Imagery Service – Fix képek letöltése – Képek metadatainak kinyerése

Bing szolgáltatások Miket nem tehetek meg? Amikről érdemes tudni: – Nem írhatunk valós idejű navigációt megvalósító alkalmazást. – A programunk nem működhet együtt más térképszolgáltatásokkal. – A közlekedési adatok nem használhatók televízió, rádió, újság, azaz média esetében. – Nem tárolhatunk közlekedési adatokat. – Nem használhatunk pornográf pushpineket.

Köszönöm a figyelmet! Ha valaki kedvet kapott, példaprogramok megtalálhatóak: –

3D alkalmazás WP7-re Illés Zoltán

Fejlesztési lehetőségek

XNA C# Játékkészítő keretrendszer több platformra (PC, WP, XBOX360) 2D/3D grafika

XNA játék felépítése Két projekt – Játéklogika Game objektum – Tartalom 2D grafika:.bmp,.png,.jpg 3D modellek:.x,.fbx Shaderek:.fx Hang:.mp3,.wav,.wma Videó:.wmv Fontok: TrueType fontok XML, text vagy bináris fájl

XNA játék élet ciklus

XNA játék felépítése Initalize: A kezdeti betöltés, inicializálás után hívódik. LoadContent: Initialize után, tartalom betöltése. Update: A játék tér frissítése. Draw: A játék tér kirajzolása. UnloadContent: A betöltött tartalmak törlése, a kilépés után hívódik meg.

Játék felépítése GraphicsDeviceManager Grafikai környezet: képernyő felbontás, antialising, hardware capabilities. SpriteBatch 2D sprite-ok rajzolása a képernyőre: képek rajzolása

Játék tulajdonságai Components – A keretrendszer által kezelt komponensek listája Content – Az aktuális ContentManager a tartalmak kezeléséhez GraphicsDevice – Viewport méret és render target beállítások Services – Igénybevett szolgáltatások Window – Orientáció és Windows események kezelése

XNA játék objektum Alkalmazás egyet tartalmaz Minden objektumot tartalmaz – A LoadContent betölti, Pl: textúrákat, zenéket – az Update frissíti az objektumok állapotát, Pl: játékos pozícióját – a pedig Draw kirajzolja őket.

3D alapok Pontok – A pontok koordinátáit 3 elemű vektorok reprezentálják, amelyeket vertexeknek is nevezünk – XNA: Vector3 Vonalak Háromszögek

Koordináta rendszer Az XNA alapértelmezetten jobbkezes koordinátarendszert használ

Transzformációk A vertexeken transzformációkat végezhetünk – A transzformációkat 4x4-es mátrixok segítségével végezhetjük 3D esetén a következ mátrixokra lesz szükségünk: – World – View – Projection

World mátrix A world mátrix segítségével tudjuk megmondani, hogy a model hol helyezkedjen el a világban 3 részre bontható – Scale (átméretezés) – Rotation (forgatás) – Translation (eltolás)

View mátrix Azt írja le, hogy a világot milyen nézőpontból nézzük – Honnan nézünk – Hova nézünk – Hogy áll a kamera

Projection mátrix A 3D világot képezi le a 2D-s képernyőnkre – Látószög, arány, közli és távoli látó távolság

Model Összetett 3D-s objektum – Elsősorban modellező program segítségével készül Be tudjuk olvasni egy Model típusú objektumba – Vertexek gyűjteménye

Vertex buffer Vertexek gyűjteménye amelyekből a grafikus kártya a renderelés során építkezik. – Pozició – Normálvektor – Szín – Textúra koordináták

Index buffer A vertex buffer indexelt vagy nem indexelt vertexeket tatalmaz – Nem indexelt: minden vertexet a renderelés sorrendjében tartalmaz Probléma: egyes világobjektumok gyakran ugyanazt a vertexet használják  REDUNDANCIA Megoldás: index buffer használata, duplikált vertexek kiszűrése Előnyök: vertex cache használata, teljesítmény növekedés

Vertex buffer

Vertex és Index buffer használata

Render target Ha nem a képernyőre, hanem egy textúrára akarunk rajzolni – Pl. Tükör megvalósítás – Vagy statikus 3D tartalom miatt Pl: a tiler pause menü háttere

Tiler